Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All] Jakie polecacie mody przed/po chipie TDI?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Limp_dick

[All] Jakie polecacie mody przed/po chipie TDI?

Post autor: Limp_dick » 04 maja 2009, 23:40

Witam,
jako że na forum temat "virusa" jest dość wyczerpująco opisany jakie mody po a najlepiej przed chipowaniem polecacie? Nie chodzi mi o rady typu "zrób dolot", "zrób wydech" itp. Raczej bardziej wyczerpujące info dotyczące układu dolotowego, i wydechowego.
A tak na marginesie jest sens montażu przelotówki w TDI bo spotkałem sprzeczne opinie?

Z góry dzięki
i pozdrawiam zainteresowanych

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 05 maja 2009, 15:35

w jaka moc polujesz ??
i ile masz na to kasy ?? <ok>

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 05 maja 2009, 22:34

Generalnie mam już 172 kuni na wirusie z pomiarem więc generalnie elektryka :mrgreen: ale dolot i wydech seria (no prawie bo bez kata) :cry: Co można by jeszcze poprawić w miare optymalnym nakładem finansowym ?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 06 maja 2009, 09:57

napewno turbo i wtryski moze dojs fmic
nie wiem jak to w 2.5 bo sie nei interesowalem ale tu ci raczej nikt nie pomoze musisz googlowac

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 06 maja 2009, 10:15

alukard, kolega mówi o małym nakładzie finansowym <LOL>

No ale prawde mówiąc małym nakładem finansowym nie da sie zrobic dobrego tuningu.

FMIC to bardzo fajna rzecz i ja własnie przymierzam sie zeby u siebie założyc bo niestety ale seryjne IC są nie wydajne :/
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 06 maja 2009, 22:45

Troszkę chyba namieszałem :oops: Nie chodzi mi o niskobudżetowy agrotuning. Tylko nie mam możliwości finansowych na raz ( powiedzmy w miesiącu) wydać 3-5 tysiaków. Tylko spokojnie, po kolei i z głową. Obecna ilość kuni jest dla mnie jak najbardziej wystarczająca do swobodnego poruszania się na codzień. Chciałbym zając się na chwilkę obecną układem wydechowym bo jak narazie mam wybity tylko wkład katalizatora(trochę agro) ale to z konieczności. Jak ugryźć temat układu wydechowego a w następnej kolejności dolotowego? Co by wszystko z głową było.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2009, 14:01

no to fmic + wiekszy wydech z jednym tlumiekiem
wywalenie kata nie jest zadnym agro tuniengiem tylko podstawa w tdi <ok>

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 07 maja 2009, 21:30

fmic na pewno w pierwszej kolejności będzie :mrgreen: (właśnie się rozglądam) Tylko jeśli chodzi o sam montaż orurowania do niego to na gumie czy raczej metalu robić. A co do wydechu to przez "większy wydech z jednym tłumikiem " rozumiem większą jego średnicę i tłumik tylko końcowy zostawić. Dobrze się rozumiemy?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2009, 22:44

w 100% <ok>

orurowanie z kwasowki, a wydech tylko ostatni i wiekszej srednicy rury
(ale o pytaj bo nie wiem jak to jest w przypadku 2.5)

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 07 maja 2009, 23:13

Dzięki za zainteresowanie ;-) PS fmic prawdopodobnie od iveco będę wkładał dość duża powierzchnia chłodzenia, całkiem niezła pojemność i cena nawet nie powalająca. Z tym wydechem to jeszcze popytam bo autko jest w codziennym użytku i nie chce z jego głośnością też przesadzić.

Ps co do zabiegów fmic dość dogłębnie opisana sprawa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608
warto poczytać

Qris

Post autor: Qris » 10 maja 2009, 00:43

http://allegro.pl/item608147542_touran_ ... ooler.html
Może taki do A6? Jak by nie było z grupy vw więc może nie będzie trzeba się pocić nadmiernie a z zestawu zostanie chłodnica klimy na pchnięcie dalej:-)
Co panowie na to?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 11 maja 2009, 09:45

Qris pisze:http://allegro.pl/item608147542_touran_ ... ooler.html
Może taki do A6? Jak by nie było z grupy vw więc może nie będzie trzeba się pocić nadmiernie a z zestawu zostanie chłodnica klimy na pchnięcie dalej:-)
Co panowie na to?
moze tylko trzeba sie dowiedziec na ile jest wydajny

Qris

Post autor: Qris » 11 maja 2009, 21:56

Wydajność musi być bo będzie przed chłodnicą w aucie a tam powiewy są:-) Z drugiej str wszystko jest bardziej wydajne od serii która jest schowana... Bardziej mnie martwi co innego, czy moje małe ori turbo będzie w stanie utrzymać ciśnienie... Myślę też nad zmianą turbawki ale chcę to zrobić tak kupuję przekładam i żadnego rezania nie ma być przy kolektorku. Coś takiego plug & play jedyne co do zrobienia to FIMC

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 11 maja 2009, 22:57

a w ile polujesz??

Qris

Post autor: Qris » 12 maja 2009, 00:25

IC kupię na allegro za jakieś 300zł zależy jaki będzie trzeba
Rurki takie jak w linku sporo powyżej w chromie za około 120zł
ÂŁączniki gumowe kolanka zaciski etc. 180-200zł
Co do turbawki to zalezy jak będzie spisywać się ta ale za Plug&Play da się tyle ile będzie kosztować z resztą jeszcze nie wiadomo ile będzie kosztować. Na razie najważniejsze jest obniżenie temp w dolocie bo coś słabo ciągnie powyżej 160:-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja