Na wolnych obrotach auto drży (wibracje karoserii), obroty w normie nie falują. Mam wrażenie, że zmienił się też dźwięk silnika - jest głośniejszy i inny (właściciele 2.0 tfsi wiedzą o co chodzi). Podjechałem do podpięcia pod komputer (Bosch Serwis, ESI[tronic]) i takie błędy się znalazły: P0016, P000A, P2261. Auto ma przejechane dopiero 154tyś km, a rozrząd był wymieniany przy 143tyś w kwietniu 2012 roku.
Bosch na razie nie potrafi powiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania silnika. Panowie, czy ktoś z was może wie albo może zasugerować co się dzieje z tym silnikiem?
[ Dodano: 2013-02-21, 13:14 ]
aneks do błędów:
P0016 - Przyspieszenie wałka rozrządu (rząd 1) Błąd przypisania.
P000A - Czujnik położenia wałka rozrządu A (rząd 1) BEZWÂŁADNY.
P2261 - Turbodoładowanie - zawór. Usterka mechaniczna.
Jaka przyczyna takiej pracy silnika?
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
P2261 - Turbodoładowanie - zawór. Usterka mechaniczna.
Elektryczny zawór obiegu zamkniętego turbiny N249 (popularny DV) - prawdopodobnie uszkodzony. Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną, jeśli błąd będzie się nadal pojawiał - wymień dziada na nową poprawioną wersję.
Pozostałe błędy dotyczą rozrządu (ustawienia paska rozrządu), zaworu N205 przestawienia faz rozrządu - gdy jest uszkodzony, zmiana faz rozrządu jest niemożliwa i odczuwalny jest spadek momentu obrotowego.
Możesz sprawdzić ciśnienie oleju - zbyt niskie ciśnienie oleju również zakłóca pracę przestawiania faz rozrządu (fazy nie są zmieniane).
Elektryczny zawór obiegu zamkniętego turbiny N249 (popularny DV) - prawdopodobnie uszkodzony. Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną, jeśli błąd będzie się nadal pojawiał - wymień dziada na nową poprawioną wersję.
Pozostałe błędy dotyczą rozrządu (ustawienia paska rozrządu), zaworu N205 przestawienia faz rozrządu - gdy jest uszkodzony, zmiana faz rozrządu jest niemożliwa i odczuwalny jest spadek momentu obrotowego.
Możesz sprawdzić ciśnienie oleju - zbyt niskie ciśnienie oleju również zakłóca pracę przestawiania faz rozrządu (fazy nie są zmieniane).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
c.d "przygód"
Dzisiaj byłem w ASO na diagnostyce i powiedzieli, że przyczyną wibracji (drgań) na wolnych obrotach jest dwumasa - należy ją wymienić. Dodatkowo pojawił się błąd wałka rozrządu - do wymiany nastawnik wałka rozrządu, łańcuch, napinacz. Całość wycenili bagatela na 8K zł z małym hakiem <szok> !
Panowie ratujcie, bo to jest dramat;) Jak można zweryfikować ich diagnozę? Dlaczego dwumasa pada w aucie, które ma przejechane 154K (przebieg zweryfikowany)? Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić? Co to jest ten łancuch, napinacz, nastawnik - przecież w tym silniku jest pasek rozrządu?
Panowie ratujcie, bo to jest dramat;) Jak można zweryfikować ich diagnozę? Dlaczego dwumasa pada w aucie, które ma przejechane 154K (przebieg zweryfikowany)? Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić? Co to jest ten łancuch, napinacz, nastawnik - przecież w tym silniku jest pasek rozrządu?
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: c.d "przygód"
ASO to moim zdaniem ostateczność, poszukaj speca od aut z grupy VAG'a - niech zdiagnozuje problem. Nawet jeśli potwierdzi przypuszczenia ASO, to i tak wyjdziesz na tym lepiej finansowo.Heraklit pisze:Dzisiaj byłem w ASO na diagnostyce i powiedzieli, że przyczyną wibracji (drgaĂą) na wolnych obrotach jest dwumasa - należy ją wymienić. Dodatkowo pojawił się błąd wałka rozrządu - do wymiany nastawnik wałka rozrządu, łaĂącuch, napinacz. Całość wycenili bagatela na 8K zł z małym hakiem <szok> !
Panowie ratujcie, bo to jest dramat;) Jak można zweryfikować ich diagnozę? Dlaczego dwumasa pada w aucie, które ma przejechane 154K (przebieg zweryfikowany)? Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić? Co to jest ten łancuch, napinacz, nastawnik - przecież w tym silniku jest pasek rozrządu?