Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Jaka przyczyna takiej pracy silnika?

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Jaka przyczyna takiej pracy silnika?

Post autor: Heraklit » 21 lut 2013, 11:57

Na wolnych obrotach auto drży (wibracje karoserii), obroty w normie nie falują. Mam wrażenie, że zmienił się też dźwięk silnika - jest głośniejszy i inny (właściciele 2.0 tfsi wiedzą o co chodzi). Podjechałem do podpięcia pod komputer (Bosch Serwis, ESI[tronic]) i takie błędy się znalazły: P0016, P000A, P2261. Auto ma przejechane dopiero 154tyś km, a rozrząd był wymieniany przy 143tyś w kwietniu 2012 roku.
Bosch na razie nie potrafi powiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania silnika. Panowie, czy ktoś z was może wie albo może zasugerować co się dzieje z tym silnikiem?

[ Dodano: 2013-02-21, 13:14 ]
aneks do błędów:
P0016 - Przyspieszenie wałka rozrządu (rząd 1) Błąd przypisania.
P000A - Czujnik położenia wałka rozrządu A (rząd 1) BEZWÂŁADNY.
P2261 - Turbodoładowanie - zawór. Usterka mechaniczna.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 22 lut 2013, 09:13

P2261 - Turbodoładowanie - zawór. Usterka mechaniczna.
Elektryczny zawór obiegu zamkniętego turbiny N249 (popularny DV) - prawdopodobnie uszkodzony. Najpierw sprawdź wiązkę elektryczną, jeśli błąd będzie się nadal pojawiał - wymień dziada na nową poprawioną wersję.

Pozostałe błędy dotyczą rozrządu (ustawienia paska rozrządu), zaworu N205 przestawienia faz rozrządu - gdy jest uszkodzony, zmiana faz rozrządu jest niemożliwa i odczuwalny jest spadek momentu obrotowego.
Możesz sprawdzić ciśnienie oleju - zbyt niskie ciśnienie oleju również zakłóca pracę przestawiania faz rozrządu (fazy nie są zmieniane).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

Post autor: Heraklit » 23 lut 2013, 17:05

Wielkie dzięki za odpowiedź, naprawdę pouczająca. Jeszcze takie pytanie: a co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2013, 22:11

Heraklit pisze: a co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?
Zasyfiony smok, niesprawna pompa olejowa, uszkodzony czujnik.

Heraklit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:24
Lokalizacja: leszno

c.d "przygód"

Post autor: Heraklit » 26 lut 2013, 21:48

Dzisiaj byłem w ASO na diagnostyce i powiedzieli, że przyczyną wibracji (drgań) na wolnych obrotach jest dwumasa - należy ją wymienić. Dodatkowo pojawił się błąd wałka rozrządu - do wymiany nastawnik wałka rozrządu, łańcuch, napinacz. Całość wycenili bagatela na 8K zł z małym hakiem <szok> !
Panowie ratujcie, bo to jest dramat;) Jak można zweryfikować ich diagnozę? Dlaczego dwumasa pada w aucie, które ma przejechane 154K (przebieg zweryfikowany)? Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić? Co to jest ten łancuch, napinacz, nastawnik - przecież w tym silniku jest pasek rozrządu?

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: c.d "przygód"

Post autor: UneeK » 12 mar 2013, 10:46

Heraklit pisze:Dzisiaj byłem w ASO na diagnostyce i powiedzieli, że przyczyną wibracji (drgaĂą) na wolnych obrotach jest dwumasa - należy ją wymienić. Dodatkowo pojawił się błąd wałka rozrządu - do wymiany nastawnik wałka rozrządu, łaĂącuch, napinacz. Całość wycenili bagatela na 8K zł z małym hakiem <szok> !
Panowie ratujcie, bo to jest dramat;) Jak można zweryfikować ich diagnozę? Dlaczego dwumasa pada w aucie, które ma przejechane 154K (przebieg zweryfikowany)? Czy jest to możliwe? Jak to sprawdzić? Co to jest ten łancuch, napinacz, nastawnik - przecież w tym silniku jest pasek rozrządu?
ASO to moim zdaniem ostateczność, poszukaj speca od aut z grupy VAG'a - niech zdiagnozuje problem. Nawet jeśli potwierdzi przypuszczenia ASO, to i tak wyjdziesz na tym lepiej finansowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja