Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C5 2.7bt aza 250 km falujące obroty, słabo pali

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
kurzi1996
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 lip 2017, 09:30
Lokalizacja: Łódź

Audi A6 C5 2.7bt aza 250 km falujące obroty, słabo pali

Post autor: kurzi1996 » 21 wrz 2017, 10:20

Witam.
Właśnie stałem się posiadaczem 2.7 bt AZA 2001r + LPG automat.
Autko ma problem z odpaleniem, nie zawsze chce, czasami trzeba próbować z 10 razy.
jak już odpali, obroty falują w granicach 800 - 1200, po dodaniu gazu trzyma żądane obroty.
Moim podejrzanym stał się czujnik położenia wału rozrządu.
Po przeskanowaniu silnika przez kompa wyskakują dwa stałe błędy: 17800 (Czujnik pozycji wału rozrządu, blok 2; przerwa obwodu/zwarcie do plusa) i
16725 (Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny)
Teraz pytanie od czego zacząć i gdzie szukać ?
Domyślam się, że pierwszym najlepszym rozwiązaniem będzie szukanie po kablach do ECU, czy wiecie na co warto zwrócić uwagę, co jest typowe dla tych silników, albo inne sugestie.
Z góry dziękuje, jutro biorę się do pracy :)


Wiązka sprawdzona, czujniki również, problemu ciąg dalszy.
Następnym moim podejrznym będzie rozciągnięty łańcuch wałka rozrządu i padniety już pewnie napinacz. Teraz pytanie brzmi gdzie dostanę w dobrej cenie taki zestaw do AZA ?
ktoś, coś wie ?

[ Dodano: 2017-09-21, 10:20 ]
Po obszernym szukaniu problemów okazuje się, iż moje audi ma smieniony słupek silnika na AGB z S4, po wymianie łańcucha, napinacza, czujników położenia wałka rozrządu, sterówki silnika, gruszki, sprawdzenia wszelkich szczelności, wywaleniu lpg, badziewnego alarmu, który odcinał pompę paliwa, wyczyszczenia modułu komfortu, ustawienia rozrządu na blokadach, problem dalej występuje lecz w mniejszej skali, odpala za każdym, nie gaśnie, faluje między 800 a 1100. Przepustnica nie wywala, lecz źle się otwiera, wypadanie zapłonów głównie na jednej głowicy. następnym podejrzanym będzie czujnik egt tej głowicy, na której jest wypadnie zapłonów. Zamówiłem płytkę za 130 zł, czujnik rozebrany i wywalona stara płytka, którą jeszcze wcześniej potraktowałem lutownicą, by mieć pewność, że to jej nie pomoże.
czekam z niecierpliwością na kuriera z wyżej wymienioną częścią i sprawdzimy czy będzie jakaś poprawa.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 21 wrz 2017, 10:28

W wolnej chwili możesz zrobić logi może coś w nich wyskoczy :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2017, 12:57

teraz pytanie czy osprzęt został z AGB czy z AZA po zmianie słupka , czy jest jakis program wgrany itd.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga