Witam.
Właśnie stałem się posiadaczem 2.7 bt AZA 2001r + LPG automat.
Autko ma problem z odpaleniem, nie zawsze chce, czasami trzeba próbować z 10 razy.
jak już odpali, obroty falują w granicach 800 - 1200, po dodaniu gazu trzyma żądane obroty.
Moim podejrzanym stał się czujnik położenia wału rozrządu.
Po przeskanowaniu silnika przez kompa wyskakują dwa stałe błędy: 17800 (Czujnik pozycji wału rozrządu, blok 2; przerwa obwodu/zwarcie do plusa) i
16725 (Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny)
Teraz pytanie od czego zacząć i gdzie szukać ?
Domyślam się, że pierwszym najlepszym rozwiązaniem będzie szukanie po kablach do ECU, czy wiecie na co warto zwrócić uwagę, co jest typowe dla tych silników, albo inne sugestie.
Z góry dziękuje, jutro biorę się do pracy
Wiązka sprawdzona, czujniki również, problemu ciąg dalszy.
Następnym moim podejrznym będzie rozciągnięty łańcuch wałka rozrządu i padniety już pewnie napinacz. Teraz pytanie brzmi gdzie dostanę w dobrej cenie taki zestaw do AZA ?
ktoś, coś wie ?
[ Dodano: 2017-09-21, 10:20 ]
Po obszernym szukaniu problemów okazuje się, iż moje audi ma smieniony słupek silnika na AGB z S4, po wymianie łańcucha, napinacza, czujników położenia wałka rozrządu, sterówki silnika, gruszki, sprawdzenia wszelkich szczelności, wywaleniu lpg, badziewnego alarmu, który odcinał pompę paliwa, wyczyszczenia modułu komfortu, ustawienia rozrządu na blokadach, problem dalej występuje lecz w mniejszej skali, odpala za każdym, nie gaśnie, faluje między 800 a 1100. Przepustnica nie wywala, lecz źle się otwiera, wypadanie zapłonów głównie na jednej głowicy. następnym podejrzanym będzie czujnik egt tej głowicy, na której jest wypadnie zapłonów. Zamówiłem płytkę za 130 zł, czujnik rozebrany i wywalona stara płytka, którą jeszcze wcześniej potraktowałem lutownicą, by mieć pewność, że to jej nie pomoże.
czekam z niecierpliwością na kuriera z wyżej wymienioną częścią i sprawdzimy czy będzie jakaś poprawa.