Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A4 2.8Q terkotanie podczas rozruchy na zimnym

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Audi A4 2.8Q terkotanie podczas rozruchy na zimnym

Post autor: kicker » 02 paź 2012, 14:28

Od pewnego czasu podczas odpalania na zimno (jak jest również zimno na dworze) słyszę głośne terkotanie z pod maski, namierzyłem że to z pod pokrywy zaworów, z okolic napinacza łańcucha... Wymieniałem kilka miesięcy temu uszczelki pod napinaczami i jak dobrze pamiętam nie dawały się wciskać, więc chyba dobre były. Terkotanie zaczęło się od wymiany oleju. Podobno zalany był Mobil 1 5W50 i taki też zalałem. Zrobiłem LOG kanału 090, sorrry za długość LOGa ale robiłem go sam na dość ruchliwej ulicy :/
Do tego wszystkiego mam błąd:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

ale to raczej nie związane z dziwnymi dźwiękami.

Log (0 - 090,091,092)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 paź 2012, 00:14

Zapewne to jednak będą napinacze, czasami pomaga zalanie silnika lepszym olejem.
W moim odczuciu ciszej pracują po rozruchu gdy zalałem Motula.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Audi A4 2.8Q terkotanie podczas rozruchy na zimnym

Post autor: Zagór » 03 paź 2012, 09:01

kicker pisze:Od pewnego czasu podczas odpalania na zimno (jak jest również zimno na dworze) słyszę głośne terkotanie z pod maski, namierzyłem że to z pod pokrywy zaworów, z okolic napinacza łańcucha... Wymieniałem kilka miesięcy temu uszczelki pod napinaczami i jak dobrze pamiętam nie dawały się wciskać, więc chyba dobre były. Terkotanie zaczęło się od wymiany oleju. Podobno zalany był Mobil 1 5W50 i taki też zalałem. Zrobiłem LOG kanału 090, sorrry za długość LOGa ale robiłem go sam na dość ruchliwej ulicy :/
Do tego wszystkiego mam błąd:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent

ale to raczej nie związane z dziwnymi dźwiękami.

Log (0 - 090,091,092)
W logach nie widać nic niepokojącego (aczkolwiek idealnie nie jest, jeden z fazatorów przestawia o 22st, drugi tylko o 20st) i to może być wskazówka.
Dobrze byłoby jakbyś jeszcze 93 zlogował.
A teraz co do samej terkotki, terkocze jak kręcisz, czy jak zapali, jeśli terkocze w czasie pracy silnika, jak długo?

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 03 paź 2012, 13:54

Dziś zdjąłem pokrywę z pod której prawdopodobnie wydobywają się te dziwne dźwięki (od razu mówię że to nie zaworek :P) Napinacz był napięty ale fakt że silnik był ciepły, zachowywał się tak samo jak pół roku wcześniej podczas wymiany uszczelki pod nim, czyli po kilkukrotnym mocnym dociśnięciu zaczął się chować. Dekiel bez rys, co się dzieje pod spodem nie wiem, wałków nie ściągałem. Brejdak mówił żebym sprawdził SMOKa, ja nie zaglądałem do niego i bankowo nikt przez 13 lat tego nie robił. Dziś auto stało z przodem w górze i po 8h przy odpaleniu było delikatne terkotanie, Na noc postawiłem auto przodem do dołu, rano pod czas odpalania nic nie terkotało. Terkocze tylko przy samym rozruchu, jak odpali chodzi idealnie cicho.

Napinacz łańcucha - YouTube

Obrazek

Obrazek

Obrazek

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 03 paź 2012, 14:08

U mnie zwykle zaterkocze jak był ciepły, gorący, zgaszony (po "katowaniu"), potrafi ciepły i zimny. Raz też miałem przy zapalaniu gorącego ze terkotanie nie znikło, zgasiłem i po ponownym zapalaniu cisza.
O jakim zaworku mówisz i jak to sprawdzić?

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 03 paź 2012, 15:04

słyszałem ze lepszy olej robi robote podobno dobry jest valvoline max life połsynetyk taki własnie mam zamir wlac do audziany

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 03 paź 2012, 16:05

Mam zalany dobry olej Millers Oils XFS 5w40, pewnie większość oni nawet nie słyszała ;)

Broda19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2010, 12:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Broda19 » 16 paź 2012, 22:23

Witam
Kolego kicker czy udało ci się zlokalizować stuki bo mam ten sam problem i szukam przyczyny, narazie obstawiam Napinacze bo na vagu też jeden kuleje.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 19 lis 2012, 21:20

kicker, temat przerabiany był już. Taka terkotka krótka na zimnym silniku w zimne dni to napinacze, co potwierdził zresztą mój mechanik. Ja poszedłem za radą kogoś z forum i zalałem silnik motul 8100 x-cess 5w-40 a miałem wcześniej zalany mobil1 5w-50. I rzeczywiście terkotka ucichła (ktoś opisywał że po kilku wymianach w ogóle znikła) ale też silnik pracuje bardziej aksamitnie i ciszej. Ja jestem zadowolony z tego posunięcia, zresztą widać na pierwszy rzut oka że motul jest rzadszy od mobila i może dlatego lepiej się rozprowadza na zimnym silniku.

PS. motul tylko z pewnego źródła bo są podróbki
http://www.motul.com/pl/pl/resellers i oddal sobie mapkę

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 19 lis 2012, 21:57

sneer pisze: motul 8100 x-cess 5w-40 a miałem wcześniej zalany mobil1 5w-50

motul rzadszy, bo jest 40, a nie 50. Ja zalałem 5w30 :)

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 19 lis 2012, 22:32

motul 5w40 jest również rzadszy od mobila 5w40. Spróbuj wziąć 2 bańki: motul i mobil o takiej samej lepkości 5w40 i potrząśnij w temperaturze otoczenia np. zero stopni. Motul jest wyraźnie bardziej płynny. Przy pierwszej dolewce myślałem że to woda :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 19 lis 2012, 22:36

dobry test i wynik w opisie

SS44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2012, 15:02
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: SS44 » 20 lis 2012, 11:36

Mam ten sam problem z terkotaniem na zimnym co Wy ale moja ma przejechane juz 325 000 km i leje olej 10w40 <wnerw>

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 20 lis 2012, 14:51

SS44. oleju pije trochę ?

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 23 lis 2012, 18:38

Zmieniłem olej na motul x-cess 5w40, filtr oleju mann 930/21 przez pierwsze 4 odpalenia cisza, potem znowu trrrrrr, co dziwne teraz albo delikatnie terkotnie, albo jest trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr . Popełniłem fatal errror i przed wymiana nie sprawdziłem smoka ;/
Nastawiam się na pomiar ciśnienia oleju, powie ktoś gdzie się podpina nanometr? wole wiedzieć więcej jak pojadę do macherów :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga