Audi A4 2.8Q terkotanie podczas rozruchy na zimnym
na chłopski rozum, skoro 5w30 jest rzadszy od 5w40 to szybciej wszędzie dociera i może dlatego brak terkotki. Z drugiej strony, nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy.
kicker, piszesz że po wymianie oleju na motul 5w40 x-cess 8100 miałeś większą terkotkę, dokładnie odwrotnie jak u mnie, może kupiłeś podróbkę na allegro ?
kicker, piszesz że po wymianie oleju na motul 5w40 x-cess 8100 miałeś większą terkotkę, dokładnie odwrotnie jak u mnie, może kupiłeś podróbkę na allegro ?
Motul oryginał 100% kupowany bezpośrednio u Polskiego dystrybutora za nie małą kase!
Dziś zalałem Vavoline 5w30 zobaczymy czy coś się zmieni. Olej jak woda
CO do zmiany oleju z gęstego na rzadki to większość mechaników powie że tak nie wolno!
Rzadszy olej błyskawicznie znajdzie nieszczelności w silniku oraz powie w jakim stanie są pierścienie i zawory, więc macher złota rączka zaleje gęsty i wycieków niema a silnik szczelny jak nówka.
Dziś zalałem Vavoline 5w30 zobaczymy czy coś się zmieni. Olej jak woda
CO do zmiany oleju z gęstego na rzadki to większość mechaników powie że tak nie wolno!
Rzadszy olej błyskawicznie znajdzie nieszczelności w silniku oraz powie w jakim stanie są pierścienie i zawory, więc macher złota rączka zaleje gęsty i wycieków niema a silnik szczelny jak nówka.
sneer pisze:na chłopski rozum, skoro 5w30 jest rzadszy od 5w40 to szybciej wszędzie dociera i może dlatego brak terkotki. Z drugiej strony, nie powinno się zmieniać oleju na rzadszy.
kicker, piszesz że po wymianie oleju na motul 5w40 x-cess 8100 miałeś większą terkotkę, dokładnie odwrotnie jak u mnie, może kupiłeś podróbkę na allegro ?
Nie ma czegos takiego jak rzadszy olej.
Jest lepkosc oleju, a ona jest miara tarcia wewnetrznego w plynie. Pierwsze oznaczenie oznacza, jaka jest lepkosc oleju w temperaturach zimowych. Im mniejsze "W" tym olej ma mniejsza lepkosc w temperaturach ujemnych. Wiec 0W nie "gestnieje" tak jak 20W. A druga cyfra oznacza lepkosc w temperaturach letnich. Lejac olej 30 zamiast 40 mozecie sobie zrobic kuku bo lepkosc w wyzszych temperaturach moze okazac sie nie wystarczajaca jesli bedziecie palowac silnik w cieply letni dzien...
W druga strone tez nie ma co przesadzac bo zbyt lepki olej powiedzmy klasy 50 czy 60 tez nie bedzie dobry, bo silnik nie zostal przewidziany do eksploatacji w takich warunkach.
To czy olej jest syntetyczny czy mineralny nie ma znaczenia. Wazne jest jaka jest jego norma jaka przewidzial producent silnika, klasa lepkosci i jaka jest liczba zasadowa (okreslajaca wlasciwosci dyspergujace oleju / myjace). W teorii mozemy zalac "gesty" mineral, ktory "wymyje" nam silnik bo ma duza liczbe TBN;)
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bradley,
Mam dokładnie takie samo zdanie o zasadach doboru oleju, z jednym wyjątkiem
Odnośnie TBN - ja jestem zdania, że wysokie TBN to nic szkodliwego, bo utrzymuje silnik w czystości a to pomaga na zapieczone pierścienie, nagary i inne syfy które krążą po magistrali olejowej - no chyba że z silnika cieknie i pali olej - czt. kaput - ale to nie wina wysokiego TBN oleju, a tego że wcześniej pracował na jakimś syfie i jest w takiej a nie innej kondycji
Mam dokładnie takie samo zdanie o zasadach doboru oleju, z jednym wyjątkiem
Odnośnie TBN - ja jestem zdania, że wysokie TBN to nic szkodliwego, bo utrzymuje silnik w czystości a to pomaga na zapieczone pierścienie, nagary i inne syfy które krążą po magistrali olejowej - no chyba że z silnika cieknie i pali olej - czt. kaput - ale to nie wina wysokiego TBN oleju, a tego że wcześniej pracował na jakimś syfie i jest w takiej a nie innej kondycji
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Podepnę się pod temat.
Kiedy moje auto dłużej postoi, zdarzyły mi się ostatnio dwa tygodniowe postoje i po każdym z nich przy odpaleniu auta słychać głośną terkotkę z pod maski. Przy okazji póki nie zejdzie z ssania chodzi nie równo. Z wydechu spaliny nie wylatują równomiernie tylko sobie "pyrkają".
Po chwili wszystko wraca do normy i jeżeli auto jest jeżdżone regularnie to nic się nie dzieje, dopiero po tygodniowym postoju.
Olej zmieniony 1000km temu na valvo max life 10w40.
Po czyszczeniu eżektora i zrobieniu odmy silnik nie bierze oleju praktycznie wcale albo tyle, że nie jestem w stanie tego zauważyć.
Dodam jeszcze, że poziom oleju w misce jest ok. 3mm ponad maximum, przy wymianie mi tyle nalali. Myślałem, że szybko ubędzie, więc nie spuszczałem, ale po udrożnieniu eżektora i odmy olej przestał ubywać.
Skąd może wydobywać się to terkotanie? Jakieś popychacze zaworowe czy coś?
[ Dodano: 2015-03-18, 20:46 ]
Byłbym zapomniał, błędów w komputerze brak, poza błędami sond lambda, które co jakiś czas wskakują, ale oznak niesprawności lambd nie odczuwam. Muszę posprawdzać wtyczki od nich, jak tylko je zlokalizuje.
Kiedy moje auto dłużej postoi, zdarzyły mi się ostatnio dwa tygodniowe postoje i po każdym z nich przy odpaleniu auta słychać głośną terkotkę z pod maski. Przy okazji póki nie zejdzie z ssania chodzi nie równo. Z wydechu spaliny nie wylatują równomiernie tylko sobie "pyrkają".
Po chwili wszystko wraca do normy i jeżeli auto jest jeżdżone regularnie to nic się nie dzieje, dopiero po tygodniowym postoju.
Olej zmieniony 1000km temu na valvo max life 10w40.
Po czyszczeniu eżektora i zrobieniu odmy silnik nie bierze oleju praktycznie wcale albo tyle, że nie jestem w stanie tego zauważyć.
Dodam jeszcze, że poziom oleju w misce jest ok. 3mm ponad maximum, przy wymianie mi tyle nalali. Myślałem, że szybko ubędzie, więc nie spuszczałem, ale po udrożnieniu eżektora i odmy olej przestał ubywać.
Skąd może wydobywać się to terkotanie? Jakieś popychacze zaworowe czy coś?
[ Dodano: 2015-03-18, 20:46 ]
Byłbym zapomniał, błędów w komputerze brak, poza błędami sond lambda, które co jakiś czas wskakują, ale oznak niesprawności lambd nie odczuwam. Muszę posprawdzać wtyczki od nich, jak tylko je zlokalizuje.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga