[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rybnik
Jestem w trakcie kompletowania zestawu do wymiany oleju w tipie (auto z podpisu A6 C5 3.0 ASN quattro) i mam na szybko pytania:
1. Mam skrzynię 5HP-19 FLV, a wszędzie widzę końcówkę FLA czy to coś zmienia? czym się one różnią? (moce silnika?), po vin nie znalazł filtra oleju. Dodatkowo FLV nigdzie w dokumentach ZF nie widzę
2. Myślałem o oleju Ravenol, jednak doczytałem że lepiej wlać MOBIL LT71141, jednak w motoryzacyjnych polecają w jednym FEBI a drugi MOTUL multi ATF, dlatego wolę się upewnić że jednak pozostać przy Mobilu?
3. Filtry mam do wyboru Man albo Wahler, tu chyba obojętnie będzie??
1. Mam skrzynię 5HP-19 FLV, a wszędzie widzę końcówkę FLA czy to coś zmienia? czym się one różnią? (moce silnika?), po vin nie znalazł filtra oleju. Dodatkowo FLV nigdzie w dokumentach ZF nie widzę
2. Myślałem o oleju Ravenol, jednak doczytałem że lepiej wlać MOBIL LT71141, jednak w motoryzacyjnych polecają w jednym FEBI a drugi MOTUL multi ATF, dlatego wolę się upewnić że jednak pozostać przy Mobilu?
3. Filtry mam do wyboru Man albo Wahler, tu chyba obojętnie będzie??
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
5Hp19FL czy 5HP19FLA to oznaczenie rodzaju napędu i ułożenia skrzyni - FL ( przód wzdłużnie ) , FLA ( przód wzdłuznie napęd na 4 koła )
FLV to typowy kod skrzyni ( tak jak EBV,DES, FEV itd. ) - filtry i uszczelka a także olej są takie same we wszystkich 5hp19FL i FLA
Myślę że MobilLt71141 lub FEBI14738 będzie najlepszym wyborem bo sa to oleje dedykowane
CO do filtra to masz 3 opcje - ORI , Knecht/MahleHX-84D i Mann Mann H2826KIT
FLV to typowy kod skrzyni ( tak jak EBV,DES, FEV itd. ) - filtry i uszczelka a także olej są takie same we wszystkich 5hp19FL i FLA
Myślę że MobilLt71141 lub FEBI14738 będzie najlepszym wyborem bo sa to oleje dedykowane
CO do filtra to masz 3 opcje - ORI , Knecht/MahleHX-84D i Mann Mann H2826KIT
A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?Adik_ss pisze:Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rybnik
Przebieg prawie 249 tys. km raczej nie był wymieniany, auto mam od grudnia a było sprowadzone z niemiec. W książce serwisowej nic nie widzę o oleju, na tyle na ile mogę rozpoznać to jest wpisane.jericho24 pisze:A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?Adik_ss pisze:Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
kwestia uzytkowania - miasto/trasy itd. , te 500 tyś jest realne , tak samo widzialem multi z przebiegiem 420 tys km , 550 tys km itd. bez remontu
gdzieś mi wpadła historia BMW e39 gdzie ktoś zrobił 1 milion km na fabrycznym oleju w skrzyni i dalej jezdził , teraz już nie pamiętam czy tam siedziała skrzynia ZF czy GM
gdzieś mi wpadła historia BMW e39 gdzie ktoś zrobił 1 milion km na fabrycznym oleju w skrzyni i dalej jezdził , teraz już nie pamiętam czy tam siedziała skrzynia ZF czy GM