[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Lepiej na tych częściach nie oszczędzać tym bardziej że wymiany robi się co około 60 tys - jak nie chcesz kupować w aso to kup oryginalne części ZF-a powinno wyjść taniej.SoloZiP pisze:czy przy wymianie oleju w C5 w skrzyni ZF 5HP-19 potrzebne są oryginalne uszczelki pod miskę skrzyni, pod korek spustowy? I czy filtr też musi być oryginalny czy zamienniki dobrze pasują i spełniają swoją rolę?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
a gdzie kupić ori ZF'a? W intercarsie barany wogóle nie mogli znaleźć jaka uszczelka i filtr idzie do mojej skrzyni, pan w IC stwierdził że nie znajdzie mi uszczelki bo "mam gówniany program do volkswagena" dopiero jak podałem dokładny model skrzyni to mi znalazł. ASO odpada bo mam daleko i to złodzieje. Ostatnio kupowałem w skodzie zawór DV jest identyczny, nr części różni bodajże 3 cyframi tylko i jest 110 pln tańszy niż w audi.
Mam jeszcze pytanie dotyczące dokręcania śrub, bo z tej instrukcji wynika że żeby dokręcić wszystko odpowiednią siłą to trzeba mieć przynajmniej 2 klucze dynamometryczne. Filtr - 5 NM, miska olejowa - 10 NM, korek spustowy - 40 NM i korek kontrolny/wlewowy - 80 NM. Bo nie ma dobrego klucza który miałby tak szeroki zakres.
Używacie klucza dynamometrycznego czy przykręcacie na oko?
Używacie klucza dynamometrycznego czy przykręcacie na oko?
A tu probowales?:SoloZiP pisze:a gdzie kupić ori ZF'a?
http://www.midparts.com.pl/
Poza tym gdzies dwa lata temu wrzucielm tutaj screena z cenami ZF i namiarami do nich.
zakładałem uszczelkę i filtr TOPRANA i olej Febiego. Wszystko hula i nie sądzę że należy przepłacaćSoloZiP pisze:czy przy wymianie oleju w C5 w skrzyni ZF 5HP-19 potrzebne są oryginalne uszczelki pod miskę skrzyni, pod korek spustowy? I czy filtr też musi być oryginalny czy zamienniki dobrze pasują i spełniają swoją rolę?
dzięki za informacje, dzwoniłem do midpartsa ale uszczelkę bym miał dopiero w poniedziałek, więc chyba założe już ta uszczelkę co mam, i kręcił będę na oko.
Najbardziej wkurza mnie to, że nigdzie nie można dostać tych oringów pod korek wlewowy i spustowy, chciałem zamówić w ASO to nie mają na miejscu nawet takiej banalnej rzeczy i trzeba czekać do poniedziałku. Nie ma to jak dobry serwis
Powiedzcie jeszcze (ci którzy wymieniali olej) czy dawaliście sama uszczelkę czy na jakąś pastę uszczelniającą?
Najbardziej wkurza mnie to, że nigdzie nie można dostać tych oringów pod korek wlewowy i spustowy, chciałem zamówić w ASO to nie mają na miejscu nawet takiej banalnej rzeczy i trzeba czekać do poniedziałku. Nie ma to jak dobry serwis

Powiedzcie jeszcze (ci którzy wymieniali olej) czy dawaliście sama uszczelkę czy na jakąś pastę uszczelniającą?