[ALL] jaki olej do skrzyn manualnych leje audi ??
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
właśnie pytałem się o olej audikowski w ASO krzykneli sobie 160zl za 1l oleju :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
postanowiłem zalać sobie Motulem 300 Gear LS GL5 Syntetyk po 65zl za 1l plus doleje trochę militeca K2 i zobaczę jak to będzie śmigać
i zobaczymy co się będzie działo
[ Dodano: 2015-07-14, 20:12 ]
olej wymieniony na coś takiego
![Obrazek]()
plus 100ml militeca dolana
od razu zauważalne wyciszenie skrzyni na 2gim biegu jak zmieniałem wyło lekko jakby teraz nic
tylko pisze ze do wyścigowych i rajdowych skrzyń i nie wiem czy przesadzone nie jest ale ma norme GL5 taką jaka powinna być
postanowiłem zalać sobie Motulem 300 Gear LS GL5 Syntetyk po 65zl za 1l plus doleje trochę militeca K2 i zobaczę jak to będzie śmigać
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
i zobaczymy co się będzie działo

[ Dodano: 2015-07-14, 20:12 ]
olej wymieniony na coś takiego
plus 100ml militeca dolana
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
od razu zauważalne wyciszenie skrzyni na 2gim biegu jak zmieniałem wyło lekko jakby teraz nic
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
tylko pisze ze do wyścigowych i rajdowych skrzyń i nie wiem czy przesadzone nie jest ale ma norme GL5 taką jaka powinna być
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
A co sądzicie o MotylGear? ...to jakiś Technosynthese.
Czy jest to w pełni syntetyczny olej? Bo wyszukałem tylko informację, że baza została wzmocniona syntetycznymi dodatkami. Ale czy sama baza jest syntetyczna?
Mam skrzynię manualną 5-biegową (nie wiem jak odczytać jej nr).
Czy MotylGear będzie lepszy od Gear 300, czy to ten sam "pies"?
[ Dodano: 2015-08-14, 19:02 ]
...ok, już wiem. MotylGear Technosynthese to po prostu półsyntetyk.
Wolę zalać pełny syntetyk, więc będzie to Gear 300.
Czy jest to w pełni syntetyczny olej? Bo wyszukałem tylko informację, że baza została wzmocniona syntetycznymi dodatkami. Ale czy sama baza jest syntetyczna?
Mam skrzynię manualną 5-biegową (nie wiem jak odczytać jej nr).
Czy MotylGear będzie lepszy od Gear 300, czy to ten sam "pies"?
[ Dodano: 2015-08-14, 19:02 ]
...ok, już wiem. MotylGear Technosynthese to po prostu półsyntetyk.
Wolę zalać pełny syntetyk, więc będzie to Gear 300.

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Posiadam superba z 2005r. 1.9tdi AWX 5-cio biegowy. Zacząłem się zastanawiać czy nie warto by wymienić oleju w skrzyni biegów bo prawdopodobnie od 10lat nikt tego nie robił.
Biegi nie wchodzą ciężko w lato, choć w zimę już chodzą bardziej topornie.
Nurtuje mnie jeszcze takie pytanie odnośnie synchronizatora, czy jeśli wymienił bym teraz olej a w razie czego później wymieniał bym synchronizator, to czy podczas jego wymiany muszę wymieniać ponownie olej?
Zastanawiam się nad tym ponieważ czasem jedynka mi nie chce wejść i musze odpuścić sprzęgło i jeszcze raz próbować, za drugim podejściem albo wchodzi bez problemu albo ciężko, natomiast jeśli samochód się powoli toczy to jedynka wchodzi bez problemu.
Z resztą biegów nie mam problemu, może jedynie dwójka trochę czasem haczy ale to rzadko.
Wymieniał bym na https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... -300-75w90 chyba taki olej to manualnej 5biegówki w awx jest ok jak sądzicie?
Biegi nie wchodzą ciężko w lato, choć w zimę już chodzą bardziej topornie.
Nurtuje mnie jeszcze takie pytanie odnośnie synchronizatora, czy jeśli wymienił bym teraz olej a w razie czego później wymieniał bym synchronizator, to czy podczas jego wymiany muszę wymieniać ponownie olej?
Zastanawiam się nad tym ponieważ czasem jedynka mi nie chce wejść i musze odpuścić sprzęgło i jeszcze raz próbować, za drugim podejściem albo wchodzi bez problemu albo ciężko, natomiast jeśli samochód się powoli toczy to jedynka wchodzi bez problemu.
Z resztą biegów nie mam problemu, może jedynie dwójka trochę czasem haczy ale to rzadko.
Wymieniał bym na https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... -300-75w90 chyba taki olej to manualnej 5biegówki w awx jest ok jak sądzicie?
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
ja sobie teraz wymieniałem na MOTUL Gear 300 LS 75w90 i bajka biegi wskakuja elegancko olej do mocnych obciążeń i sportowej jazdy w opisie że do sportowych wysilonych samochodów ja polecam bo jest różnica miedzy tym co miałem wcześniej jakimś lotosem gl4 gl5
a ten motul jest tylko gl5 czyli teoretycznie to co fabryka zaleca a nie jakieś uniwersalne gl4/gl5 tym bardziej ze cena na bańce nie jest jakaś rażąco większa.
a oleju nie będzie trzeba zmieniać bo teoretycznie on się nie zużywa czyli spokojnie można go zlać i zalać ponownie![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
a ten motul jest tylko gl5 czyli teoretycznie to co fabryka zaleca a nie jakieś uniwersalne gl4/gl5 tym bardziej ze cena na bańce nie jest jakaś rażąco większa.
a oleju nie będzie trzeba zmieniać bo teoretycznie on się nie zużywa czyli spokojnie można go zlać i zalać ponownie
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
_________________________________ Audi Quattro______________________________
Z tego co proponuje motul przy doborze oleju to ten GEAR 300 75W90.
I jeszcze wyczytałem że zbyt gęsty też nie jest dobry wiec raczej kupie ten drugi.
Powinien być równie dobry, mam nadzieję że efekt będzie podobny do twojego
A mam pytanie czy korek do spuszczenia starego oleju wymieniałeś na nowy żeby ewentualnie nie ciekło bądź profilaktycznie?
Zastanawiam się czy nie kupić nowego w aso jeśli mają w sprzedaży jeszcze.
[ Dodano: 2015-09-21, 22:38 ]
Wrzucę wam pewną ciekawostkę, może pewnym osobom to pomoże w doborze oleju do skrzynki:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 81535.html
U mnie znajomy zadał mi pytanie czemu zmieniam olej skoro nic wielkiego się nie dzieje i producent tego nie zaleca. I tak w tej chwili biję się z myślami czy aby na pewno wymieniać. Ale z drugiej strony co takiego może mi popsuć świeży olej. Poza tym MOTUL Gear 300 75w90 nie jest takie gęsty względem tego LS.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
https://www.motul.com/system/product_de ... 0_(GB).pdf
I jeszcze wyczytałem że zbyt gęsty też nie jest dobry wiec raczej kupie ten drugi.
Powinien być równie dobry, mam nadzieję że efekt będzie podobny do twojego

A mam pytanie czy korek do spuszczenia starego oleju wymieniałeś na nowy żeby ewentualnie nie ciekło bądź profilaktycznie?
Zastanawiam się czy nie kupić nowego w aso jeśli mają w sprzedaży jeszcze.
[ Dodano: 2015-09-21, 22:38 ]
Wrzucę wam pewną ciekawostkę, może pewnym osobom to pomoże w doborze oleju do skrzynki:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 81535.html
U mnie znajomy zadał mi pytanie czemu zmieniam olej skoro nic wielkiego się nie dzieje i producent tego nie zaleca. I tak w tej chwili biję się z myślami czy aby na pewno wymieniać. Ale z drugiej strony co takiego może mi popsuć świeży olej. Poza tym MOTUL Gear 300 75w90 nie jest takie gęsty względem tego LS.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
https://www.motul.com/system/product_de ... 0_(GB).pdf
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
kolego to nic nie zaszkodzi napewno sam wiek auta tu też i oleju wg mnie kwalifikują go do wymiany.LGV8V pisze:Z tego co proponuje motul przy doborze oleju to ten GEAR 300 75W90.
I jeszcze wyczytałem że zbyt gęsty też nie jest dobry wiec raczej kupie ten drugi.
Powinien być równie dobry, mam nadzieję że efekt będzie podobny do twojego
A mam pytanie czy korek do spuszczenia starego oleju wymieniałeś na nowy żeby ewentualnie nie ciekło bądź profilaktycznie?
Zastanawiam się czy nie kupić nowego w aso jeśli mają w sprzedaży jeszcze.
[ Dodano: 2015-09-21, 22:38 ]
Wrzucę wam pewną ciekawostkę, może pewnym osobom to pomoże w doborze oleju do skrzynki:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 81535.html
U mnie znajomy zadał mi pytanie czemu zmieniam olej skoro nic wielkiego się nie dzieje i producent tego nie zaleca. I tak w tej chwili biję się z myślami czy aby na pewno wymieniać. Ale z drugiej strony co takiego może mi popsuć świeży olej. Poza tym MOTUL Gear 300 75w90 nie jest takie gęsty względem tego LS.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
https://www.motul.com/system/product_de ... 0_(GB).pdf
ja u siebie zmieniłem na tego 300 ls i jest odczuwalna różnica naprawdę biegi wchodzą lżej chociaż też miałem mieszane uczucia jak przeczytałem że do sportowych wyczynowych aut to jest ale lekko skrzynia w takiej a6 też nie ma także jak producent chce GL5 to zalałem GL5 a nie jakieś GL4/GL5 i nie żałuje wsio śmiga i jest to pełen syntetyk

ja ogólnie polecam

_________________________________ Audi Quattro______________________________
Też mi się z grubsza tak wydaję że 10 lat to już jednak ten olej nie jest pierwszej świeżości
tym bardziej że raczej nikt do niego nie zaglądał, jutro się okaże.
Mnie nurtuje tylko jedna rzecz że ten LS może być za gęsty w zimę i biegi będą ciężko wchodzić, dlatego zdecydowałem się na ten bez
Przecież to też pełen syntetyk a skro motul go poleca i większość olei do dej skrzyni ma podobną gęstość kinematyczną w 40 stopniach.
Być może do mocniejszych silników LS jest lepszy.
Tylko że mi się wydaję że do mojej skrzyni to raczej według specyfikacji jest bliżej GL-4
Podzielę się swoją opinią po wymianie czy to był dobry wybór
[ Dodano: 2015-09-23, 21:10 ]
I dup. mój do znajomy miał mi załatwić olej i nawalił wiec może w sobotę wymienię. Z tym że mam jeszcze pewną zagwozdkę.
Nie do końca jestem pewien tego motula ponieważ niektórzy piszą że fuchs 75W80 jest zalewana jako oryginalny olej w ASO.
Motul Gear 300 75W90 https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
TITAN-SINTOFLUID-FE-75W
http://www.generaloils.net/PI_TITAN-SIN ... -75W_e.pdf
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
Wielu poleca Fuchsa 75W80 choć słyszałem też dobre opinie o Motul Gear 300 75W90
Hm może ktoś ma doświadczenie z tym fuchsem?
Dodam że mam chipa na 161km i 335nm ale nie wiem czy ma to znaczenie jeśli chodzi o skrzynie, bo jeśli tak to lepszy jednak był by 75W90
[ Dodano: 2015-09-25, 20:14 ]
Znalazłem kilka ciekawych informacji na temat norm VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php masz racje z tym GL-5.

Mnie nurtuje tylko jedna rzecz że ten LS może być za gęsty w zimę i biegi będą ciężko wchodzić, dlatego zdecydowałem się na ten bez

Przecież to też pełen syntetyk a skro motul go poleca i większość olei do dej skrzyni ma podobną gęstość kinematyczną w 40 stopniach.
Być może do mocniejszych silników LS jest lepszy.
Tylko że mi się wydaję że do mojej skrzyni to raczej według specyfikacji jest bliżej GL-4
Podzielę się swoją opinią po wymianie czy to był dobry wybór

[ Dodano: 2015-09-23, 21:10 ]
I dup. mój do znajomy miał mi załatwić olej i nawalił wiec może w sobotę wymienię. Z tym że mam jeszcze pewną zagwozdkę.
Nie do końca jestem pewien tego motula ponieważ niektórzy piszą że fuchs 75W80 jest zalewana jako oryginalny olej w ASO.
Motul Gear 300 75W90 https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
TITAN-SINTOFLUID-FE-75W
http://www.generaloils.net/PI_TITAN-SIN ... -75W_e.pdf
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html
Wielu poleca Fuchsa 75W80 choć słyszałem też dobre opinie o Motul Gear 300 75W90
Hm może ktoś ma doświadczenie z tym fuchsem?
Dodam że mam chipa na 161km i 335nm ale nie wiem czy ma to znaczenie jeśli chodzi o skrzynie, bo jeśli tak to lepszy jednak był by 75W90
[ Dodano: 2015-09-25, 20:14 ]
Znalazłem kilka ciekawych informacji na temat norm VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php masz racje z tym GL-5.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Koledzy użytownicy Audi TT 8n zauwazyli dość duże poztywne zmiany po zmianie oleju w skrzyni biegów na RED LINE : http://www.redlineoil.com/
Znikneły opisywane problemy z trudnością wrzucenia 2 biegu - może warto spróbować
Znikneły opisywane problemy z trudnością wrzucenia 2 biegu - może warto spróbować
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
kolego z tego co znajomy sprawdzał to olej ma być GL5 a GL4/GL5 to już coś hmmm ciężko powiedzieć.LGV8V pisze: Mnie nurtuje tylko jedna rzecz że ten LS może być za gęsty w zimę i biegi będą ciężko wchodzić, dlatego zdecydowałem się na ten bez
Przecież to też pełen syntetyk a skro motul go poleca i większość olei do dej skrzyni ma podobną gęstość kinematyczną w 40 stopniach.
Być może do mocniejszych silników LS jest lepszy.
Tylko że mi się wydaję że do mojej skrzyni to raczej według specyfikacji jest bliżej GL-4
[ Dodano: 2015-09-25, 20:14 ]
Znalazłem kilka ciekawych informacji na temat norm VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php masz racje z tym GL-5.
ja mam tego co wcześniej widać na zdjęciach nie był wcale gęsty a skrzynia chodzi o niebo lepiej niż jak mi mechanik kiedyś jakiegoś lotosa wlał.
olej niby na duże obciążenia robiony czyli o skrzynie można być w miarę spokojnym to bez stresu można mocniej autko gonić

a już parę tyś km zrobiłem na tym motulu i nie widzę żadnych minusów
aaa i jeszcze jedno właśnie jak miałem zalanego jakiegoś lotosa GL4/GL5 to w zime przy nawet nie dużym mrozie strasznie ciężko chodziły biegi
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
No to teraz zła:LGV8V pisze:(...) słyszałem też dobre opinie o Motul Gear 300 75W90
Niedawno wymieniałem olej w skrzyni i zalałem właśnie tego gear 300, i teraz tylko k**wy sadzę. Po jaką cholerę wymieniałem ten olej? Przecież wszystkie biegi dobrze wchodziły.
Tą nieszczęsną wymianę przeprowadziłem pod koniec sierpnia b.r. Przez pierwsze dni było wszystko pięknie ładnie - biegi wchodziły nieco lżej, a redukcje z trójki na dwójkę można było wykonywać przy wyższej prędkości niż wcześniej. Ogólnie byłem zadowolony.
Ale owa "euforia" nie trwała zbyt długo - po tygodniu/dwóch zaczęła dwójka toporniej wchodzić przy zimnym silniku. Obecnie 2-gi bieg wchodzi dopiero gdy auto już się prawie zatrzyma. Ale mało tego - nawet trójka dużo ciężej wchodzi niż przed wymianą.
Jak już przejadę te kilkanaście km, to wszystko się poprawia i biegi zaczynają wchodzić "jak w masło", ale to też do pewnego czasu - gdy olej za bardzo się rozgrzeje (np. przy dłuższej trasie), to przy zmianie biegów czuć mocno na drążku takie jakby zazębianie się trybów.
Nie wiem jaki olej miałem wcześniej, ale był on o tysiąc procent lepszy od tego motula gear 300.
Wkrótce będę zmieniał ponownie (bo w zimę to ja chyba biegu nie wrzucę) i tym razem nie będę kombinował - kupuję oryginalny olej OE.