Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wytrzymalosc silnika BAU

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 20 wrz 2011, 16:54

Konrad 78 pisze:Podłączę się Panowie. Też myślę, o dolewaniu trochę oleju do baku. Ale do mixola nie mam przekonania. Może być silnikowy Castrol w AKN?
Jak chcesz lać to lej mixol (on miesza się z paliwem) ,silnikowy olej do paliwa pierwsze słyszę <szok>

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 20 wrz 2011, 17:16

Czyli musi być do silników dwusuwowych i polecacie mixola. Fakt z tym olejem silnikowym nie zastanowiłem się :p Ale może być też uszlachetniacz do paliwa od czasu do czasu, np. co 10tyś km buteleczka bodajże 250ml w kilku porcjach zamiast tego mixola? Zawsze lałem uszlachetniacz co zimę. :)

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 20 wrz 2011, 20:54

Przemciu kazdy ma prawo napisac swoje zdanie od tego jest forum :D
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

artur1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2011, 00:23
Lokalizacja: Łęczna/Lublin

Post autor: artur1979 » 21 wrz 2011, 00:02

danolek pisze:Przemciu kazdy ma prawo napisac swoje zdanie od tego jest forum :D
Jak najbardziej, i jak najbardziej na temat, jest dobrze, ciekawie mieć swoje zdanie, ale prosiłbym o opinie konkretnie na temat :>
Szkoda było by aby nasz znachor Piotrus się wycofał przez bezpodstawne obrażanie i
niczym nie poparte opinie :p godzące w jego dobroduszność i doświadczenie <okok>

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 21 wrz 2011, 00:36

ja tam sobie wlewam 0,5L na baczek oleju do silników 2T z pod znaku Orlenu. O cos w ten desen:

Obrazek

Cenowo wychodzi u mnie 12pln za 1L (jak na foto), nie jestem w stanie powiedziec, stwierdzic czy "dziala" bo niby jak mam to wywnioskowac, na pewno taki zabieg nie uzdrowi zajechanej V6-stki. Wlewam bo raczej nie szkodze... pompie wtryskowej :)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Konrad 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2011, 19:54
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Konrad 78 » 23 wrz 2011, 12:07

Ja chyba będę lał dwa razy do roku ten preparat co czysci i zabezpiecza wtryskiwacze, on smaruje tez pompe z tego co sie orientuje, lalem go co zime ale przezuce sie na 2razy do roku, będę po trochę wlewał, a autko zyskuje na dynamice na prawdę po tym.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 23 wrz 2011, 12:23

ja stosuję mixol i jest git zastanawiam się tylko nad zastosowaniem czyścików z liqui moly do wtryskiwaczy i czy wtedy tez dolać mixola czy tylko samego czyścika

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 23 wrz 2011, 22:21

Piotr jak zwykle celnie to ujął natomiast admin nas ostudził ale właśnie o tych preparatach myślałem celem zimowych porządków :)

artur1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2011, 00:23
Lokalizacja: Łęczna/Lublin

Post autor: artur1979 » 26 wrz 2011, 14:43

Piotruś pisze:Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Powracamy do tematu wytrzymałości.
Jak to jest z tym chipowaniem?
Czy naprawdę az tak bardzo potrafi zniszczyć pompę?
Nie przypominał sobie aby były inne problemy z silnikiem lub napędem po "tuningu",
a przynajmniej nie po fachowo wykonanej robocie.

Stosując się do zaleceń Piotrusia muszę przyznać, ze psychicznie <radocha> czuje się lepiej a
pewnie teraz moje BAU na pewno zdrowiej ;)

Wciskanie gazu powyżej 2000obr/min jest wiele łatwiejsze przy trybie 'S' ale także spalanie się zmieniło na 12,5l/100km czyli ponad litrę więcej niż wcześniej.
Klimatyzacja włączona.

Moze chip w moim przypadku się opłaci?

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 27 wrz 2011, 22:40

Wiem jedno z poczynionych obserwacji osłuchowych to silnik z czystymi i sprawnymi wtryskami oraz pompą pracuje czysto miękko i ładnie się wkręca bez niepokojących dźwięków niewiadomego pochodzenia które niesłusznie kojarzone są z hydrauliką a tak naprawdę pochodzą od układu wtryskowego a wiedza w jakiej utwierdza mnie większość mechaników jest taka ze silnik BAU odpowiednio traktowany można powiedzieć jest prawie nieśmiertelny i tak jak celnie nasz Piotruś zauważył przy pewnych przebiegach trzeba wymieniać niektóre elementy ale dzięki temu unikniemy awarii ale nic nie zastąpi V6 jeśli trzeb jechać z bagażem rodziną i jeszcze pośmigać po górkach ku zdziwieniu innych uczestników ruchu (wiem coś o tym)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 28 wrz 2011, 22:12

censored zgodzę się tfsi jest oki i tu masz racje rewelacyjna konstrukcja tylko że wysilona jeszcze w przypadku 1,4 to wogóle
tylko każdy ci powie że im więcej cylindrów tym równiej i mocniej jednostka pracuje kultura pracy jest inna co wynika z jej mechaniki
kiedyś widziałem silnik 12 cylindrowy w akcji to naprawdę zero drgań

artur1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2011, 00:23
Lokalizacja: Łęczna/Lublin

Post autor: artur1979 » 29 wrz 2011, 00:54

censored pisze:Polecam przejażdżkę czymś ze stajni VW z doładowanych benzyn. Możesz się zdziwić. Zaczynając już od 1.4 Tsi nie wspominając już o tych mocniejszych
Mam wrażenie, ze nawet FSI czy TFSI są i będą dalekie od żywotności poczciwego BAU
ale 1.4 w tej budzie ... przesada. Nawet stare 1.8T było ciutke za słabe. Przy dużej
masie rozsądne minimum to V6 a VW V8 to tylko benzynki ale to już całkiem inne koszta
Piotruś pisze:Po fachowo wykonanej robocie rzeczywiście nie powinno być żadnych skutków ubocznych. Niestety podstawowym grzechem głównym, najczęściej popełnianym w pełni świadomie - i to przez najbardziej rozreklamowanych chiptunerów - jest wprowadzanie modyfikacji do samochodów zdradzajacych mniejsze lub większe niesprawnosci (najczęsciej osprzętu) silnika ... .
Oczywiście, ze tylko wyjście z serii przy chip-tuningu ma sens jak i konkretny "domowy" tuner( nie wiem czy mogę napisać ale myślałem o polecanych tu panach z D.....)
Wiem ze za okrągła sumkę robią silnik i skrzynie a testy pod moja nogę <figielek>

Tylko zobaczymy co i jak z ta seria ale głębsze oględziny przy rozrządzie <radocha>

Ostatnio zauważyłem delikatne tąpnięcia, drżenia (trudno to nazwać) kiedy po dłuższej jeździe zatrzymuje i nie gaszę samochodu przez ok 10min. Nie zdarza się to
często, a raczej sporadycznie. Pamiętam ze w moim 1.8T po wymianie świec na "nie-briskowe" działo się coś podobnego. Pewnie żaden to związek ale fakt faktem.

artur1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2011, 00:23
Lokalizacja: Łęczna/Lublin

Post autor: artur1979 » 04 paź 2011, 00:05

Piotruś pisze:Sprawdź i napisz czy to drżenie jest odczuwalne na "N" czy tylko na "D" lub "S".
Jeżeli tylko na D lub na S to upewnij się starannie czy wystepuje jedynie z wciśnietym pedałem hamulca czy niezależnie od tego ... .
Zdecydowanie dzieje się tak gdy zatrzymam auto po dłuższej jeździe, nie gaszę go przez co najmniej 5min a jak załatwiam sprawę w 10-15 min to w ogóle nie gaszę! Wtedy na 'P'
potrafi "szarpnąć", wprawdzie bardzo rzadko ale już się martwię bo myślałem o chipie.
Na "D" tylko 2 razy zaobserwowałem podobne szarpnięcia, przy odjeżdżaniu z miejsca postoju a na "S" jeszcze nie zaobserwowałem. Proszę kolegów z forum a Piotruś-a w szczególności o wyjaśnienie mi tej sytuacji, problemu mojego samochodziku.

artur1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 maja 2011, 00:23
Lokalizacja: Łęczna/Lublin

Post autor: artur1979 » 05 paź 2011, 21:45

Lechu pisze:proponuję założyć nowy temat by nie mieszać wątku
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem oraz za wasze wypowiedzi.

Moge zalozyc nowy temat ale najpierw chcialbym sie dowiedziec czy moj niezmienny styl jazdy mogl miec wplyw na zmiane zachowania samochodu przez zalewanie go shell VPower i Mixol. Gdyby sie okazalo, ze lepsze paliwo i smarowanie Mixolem mialo bezposredni wplyw na
trwalosc "elementow" paliwowych, to wtedy stwierdzam: jego trwalosc moze byc zalezna od tych dodatkow a to tez moze byc przestroga. Chociaz sam tak nie sadze, a moze sie myle. :|

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 07 paź 2011, 08:56

według mnie stosowanie odpowiedniej profilaktyki w postaci dodatków oraz stosowanie się do zaleceń (nagrzanie jednostki przed ostrzejszą jazdą i wychłodzenie po forsownej) na pewno zwiększy jej trwałość nieporównywalnie i zabezpieczy przed nieoczekiwanymi wydatkami na naprawę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga