Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 tdi] Jakie przykładowe koszty eksploatacji...

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

[A6 C4 tdi] Jakie przykładowe koszty eksploatacji...

Post autor: jaceqp » 14 lip 2009, 11:30

Witam.

Wiele z was z pewnością nie od wczoraj eksploatuje c4'kę... Przed ostatecznym zakupem chciałem zapytać jakie są koszty eksploatacji - tj koszty podstawowych części, które każdy prędzej czy później wymienia... Chodzi mi o zawieszenie (amortki, wahacze, końcówki itp), układ hamulcowy (tarcze, klocki), rozrząd, usuwanie typowych usterek etc.
Podobno C4'ka chyba jako ostatnia z nie-aluminiowego zawiasu ma całkiem trwałe zawieszenie. Nie kojarzę, czy to już wielowahacze czy jeszcze 'klasyczne' rozwiązanie...

Co do kosztów robocizny wiadomo - różne są ceny w różnych miejscach, na pewno nie chodzi mi o cenniki aso. Niektóre rzeczy np. rozrząd być może będę robić sam...

Kilkakrotnie tu czytałem, że eksploatacja C4'ki wychodzi jednak drożej w porównaniu np. do passata B5. Trochę mnie to martwi, tymbardziej, że mimo podobnej półki cenowej jednak OOOO trochę bardziej mi się podoba :roll:
Zastanawiam się też, czy np A4 nie będzie tańsza w eksploatacji (pomijam zużycie paliwa). Ale tam chyba zawieszenie słabsze... :-/

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 14 lip 2009, 12:15

zawieszenie jest zwykłe a nie wielowachaczowe co wychodzi w eksploatacji na +
części ogólnie są bardzo tanie takie jak zawieszenie czy rozrząd, ja za kompletny z pompą wody zapłaciłem 800zł wraz z wymianą
a passat czy A4 jest już na wielowahaczowym aluminiowym zawieszeniu :-P

Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: jaceqp » 16 lip 2009, 21:05

syper pisze:zawieszenie jest zwykłe a nie wielowachaczowe co wychodzi w eksploatacji na +
części ogólnie są bardzo tanie takie jak zawieszenie czy rozrząd, ja za kompletny z pompą wody zapłaciłem 800zł wraz z wymianą
a passat czy A4 jest już na wielowahaczowym aluminiowym zawieszeniu :-P
W takim razie kalkuluję że kpl. rozrząd (części) to jakieś 500pln. W sumie nie wiele taniej (ok 400pln) miałem w oplu (producenci części dobrani wg 'pierwszego' montażu czyli HEPU/DOLZ, INA, SKF, Ruville, Gates Conti...).
Z tego co widzę, z wymianą rozrządu w C4 1.9tdi będzie w miarę łatwo tj. motor krótszy więc więcej miejsca a co za tym idzie pewnie obejdzie się bez demontowania czegokolwiek z przodu. Rozrząd wymieniałem 3 razy, co prawda nigdy w TDI ale nie powinno być specjalnych udziwnień :roll:
Byłem dziś na ścieżce diagnostycznej - po wakacjach wskazana wymiana obu końcówek drążków. Ceny ok 40pln/sztuka więc też raptem 20-25% droższe niż w astrze. Początki są obiecujące ;-)

Łukasz 32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 23 maja 2009, 10:36
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Łukasz 32 » 10 paź 2009, 16:33

przy tym silniku tania eksploatacja i naprawy <ok>
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 10 paź 2009, 20:14

Tak jak kolega jaceqp napisał najważniejsze to pasek rozrządu z osprzętem wymienić przy dobrych wiatrach 420zł pompa wody, napinacz paska rozrządu, napinacz dobrych firm oczywiście + robocizna ale to naprawdę pikuś. Poza tym silnik to LIÂŚć zbiera się nieźle, spalanie ja jeszcze nie przekroczyłem 6.3/100 ON. Leję Mobil 10W40 od wymiany do wymiany nic nie dolewam nie ma się do czego przyczepić, a wcale nie jeżdżę jak dziadek, więc myślę nim naprawdę parę dobrych lat pojeździć póki AUDI nie wyprodukuje porządnego silnika w dieslu.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 10 paź 2009, 22:23

ryba80 pisze:spalanie ja jeszcze nie przekroczyłem 6.3/100 ON
ryba80 pisze:a wcale nie jeżdżę jak dziadek
ale jednak tylko muskasz ten gaz... chyba ze dawke paliwa masz ustawiona strasznie skromnie :mrgreen:
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 11 paź 2009, 14:06

elmi_k pisze:
ryba80 pisze:spalanie ja jeszcze nie przekroczyłem 6.3/100 ON
ryba80 pisze:a wcale nie jeżdżę jak dziadek
ale jednak tylko muskasz ten gaz... chyba ze dawke paliwa masz ustawiona strasznie skromnie :mrgreen:

Może tylko w trasie jezdzi, mi w trasie wlasnie dokładnie tak wychodzi ok 6.3/100km, potrafie zejsc do 6 ale to juz mułowata jazda, a taka normalna to wlasnie te 6.3. W mieście przy mocno mułowatej jezdzie koło 7,3 mniej wiecej. Bardziej dynamiczna jazda zbliża sie do 8.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 11 paź 2009, 14:24

golob pisze:mi w trasie wlasnie dokładnie tak wychodzi ok 6.3/100km
ale to chyba do predkosci 120km/h ?? przy takiej predkosci w trasie wychodzilo mi ~6,5l
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 12 paź 2009, 14:04

elmi_k pisze:
ale to chyba do predkosci 120km/h ?? przy takiej predkosci w trasie wychodzilo mi ~6,5l

średniej prawdziwej nie znam bo nie mam BC, ale prędkość taka podróżna jak to na naszych drogach, na dobrych szerszych odcinkach tak do 140, ale na większości trasy poniżej 120 raczej... zreszta jak na trasie Wrocław - Piotrków - Lublin - Chełm co 5 km wioska z ograniczniem do 50 to jak tu szybciej jezdzic... :evil: :evil: :evil: I jeszcze te bezpieczna Ósemka....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja