A6 C7 Parujące reflektory... demontaż
A6 C7 Parujące reflektory... demontaż
Witam
Koledzy prosze o krótką informację.. Jak najprościej zdemontowac reflektory przednie.
O ile widac zaczepy górny i boczny o tyle do tego dolnego nie mam dojścia .
Domyślam się że trzeba zdjąć niestety zderzak.. Ale chciałbym to zrobić sensownie zeby niczego nie uszkodzić...
Moj C7 to wersja 2011.
Będę bardzo wdzięczny za informacje
[ Dodano: 2016-04-03, 09:46 ]
Widzę że prężnie działa to forum dlatego wstawiam link do filmu jak zdemontować ...
Wprawdzie dotyczy to innej opercaji ale wszystko ładnie pokazane.
Temat do zamknięcia
Koledzy prosze o krótką informację.. Jak najprościej zdemontowac reflektory przednie.
O ile widac zaczepy górny i boczny o tyle do tego dolnego nie mam dojścia .
Domyślam się że trzeba zdjąć niestety zderzak.. Ale chciałbym to zrobić sensownie zeby niczego nie uszkodzić...
Moj C7 to wersja 2011.
Będę bardzo wdzięczny za informacje
[ Dodano: 2016-04-03, 09:46 ]
Widzę że prężnie działa to forum dlatego wstawiam link do filmu jak zdemontować ...
Wprawdzie dotyczy to innej opercaji ale wszystko ładnie pokazane.
Temat do zamknięcia
W instrukcji obslugi od A7 jest opis jak wymontowac cale przednie reflektory w celu wymiany zarownki (w moim przypadku halogenu doswietlajacego zakrety). Sprawa sprowadzas sie do poluzowania bodajze 3ch srub i mozna wyjac caly reflektor. Po wyjeciu:
1. Sciagamy wszystkie gumy dostepu do zarowek
2. Suszymy dokladnie srodek suszarka do wlosow
3. Izolujemy uszczelke. W tym celu uzylem silikonu samochodowego do uszczelek (kupiony w UK w Halfords za £7).
3A. Przyklejamy tasme malarska (papierowa) po obu stronach uszczelki
3B. Nakladamy silikon na istniejaca uszczelke dokladnie wciskajac go w zakamarki
3C. Slinimy (lub mydlimy) palec w celu zdjecia nadmiaru silikonu
3D. Po zasilikonowaniu sciagamy tasme malarska
3E. Odkladamy do wyschniecia na 1-2 godz.
3F. Montujemy lampe.
Problem rozwiazany. Parowanie ustapilo bez koniecznosci wymiany lampy na nowa lub wymiany istniejacych uszczelek.
1. Sciagamy wszystkie gumy dostepu do zarowek
2. Suszymy dokladnie srodek suszarka do wlosow
3. Izolujemy uszczelke. W tym celu uzylem silikonu samochodowego do uszczelek (kupiony w UK w Halfords za £7).
3A. Przyklejamy tasme malarska (papierowa) po obu stronach uszczelki
3B. Nakladamy silikon na istniejaca uszczelke dokladnie wciskajac go w zakamarki
3C. Slinimy (lub mydlimy) palec w celu zdjecia nadmiaru silikonu
3D. Po zasilikonowaniu sciagamy tasme malarska
3E. Odkladamy do wyschniecia na 1-2 godz.
3F. Montujemy lampe.
Problem rozwiazany. Parowanie ustapilo bez koniecznosci wymiany lampy na nowa lub wymiany istniejacych uszczelek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ponizej link do instrukcji z Audi A7 ale z tego co widze w ElsaWin w A6 sprawa jest troche bardziej skomplikowana bo zeby wyjac lampe trzeba zdemontowac zderzak bo lampa ma cos w rodzaju kolnierza wiec nie mam mozliwosci wyjecia tylko przez poluzowanie srub.
LINK --> Audi A7 - Wymiana Zarowki-Demontaz lampy
LINK --> Audi A7 - Wymiana Zarowki-Demontaz lampy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 19:28
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Myslac logicznie to wychodzi na to ze sa za szczelne. Cieplo ktore gromadzi sie od zapalonych full led, spotyka sie z chlodniejsza czescia reflektora a tam gdzie jest chlodniej *w miejscu drl* paruje. Czyli co? Nawiercic i zostawic - szkoda bo zacznie sie kurzyc. Widzialem kiedys u kogos kto mial podobny problem nawiercone lampy w ktorych miejsce wstawil rurke gumowa (fi5? cos malego) ktore to znow szlo do obudowy filtra powietrza. W momencie zaciagania przez filtr powietrza - wysysalo cieple powietrze z lampy. U niego pomoglo na 100%. Nigdzie w internecie z czyms takim wiecej sie nie spotkalem (jedynie same nawierty). Co myslicie o takim handmade? Troszke druciarstwo jakby nie patrzec ale moze skuteczne :P
Po kolejnym roku uzytkowania A7, na podstawie własnych obserwacji stwierdzam, że z tymi lampami jest tak :
Po uszczelnieniu jednej z lamp zgodnie z moja poprzednią instrukcja długoterminowe parowanie ustapiło, aczkolwiek od czasu do czasu pojawiają sie minimalne ilości pary które same znikaja. Rozkład pary jest w miare identyczny w obydwu lampach
- W lampach sprawnych moze pojawic sie problem parowania w okreslonych warunkach pogodowych. Jesli parowanie ustepuje w krotkim okresie czasu, np. nastepnego dnia, po kilku godzinach od zaparkowania, itp. to jest to objaw normalny (o tym wspomina instrukcja obsługi, w ASO też mogą to potwierdzić)
- W lampach niesprawnych parowanie z regóły utrzymuje sie długi czas, np kilka dni lub tygodni i nie ustepuje samoistnie
- Do prawidlwego działania lampy uszczelka między obudową lampy i kloszem musi być szczelna.
- Sprawna lampa nie jest i nie może być całkowicie szczelna aby zapobiec parowaniu. Lampy sa wentylowane poprzez odpowiednie otwory z tyłu lampy.
- W lampach od A7 jednym z kanałów wentylacyjnych jest gumowa rurka (ok 20-30cm długości) podłączona z tyłu w dolnej części lampy. Drugi koniec tej rurki podłączony jest do otworu w dolnej części poszycia nadkola.
- Jeśli uszczelka między kloszem i obudową lampy jest sprawna, proponuje sprawdzić drożnośc kanałów wentylacyjnych. W Elsie każda lampa powinna być dokładnie opisana.
- Otwory wentylacyjne typowo zakończone sa plastikową rurka z wężykiem lub bez lub gumowymi wentylami.
Po uszczelnieniu jednej z lamp zgodnie z moja poprzednią instrukcja długoterminowe parowanie ustapiło, aczkolwiek od czasu do czasu pojawiają sie minimalne ilości pary które same znikaja. Rozkład pary jest w miare identyczny w obydwu lampach
A6 C6 --> A7 4G
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
No i mnie dopadło (to chyba zemsta za ostatnie rozważania dotyczące wymiany A6 na A7 )
Mam zaparowany prawy, przedni reflektor.
Popatrzyłem i wygląda na to, ze pęknięcia są na kloszu, tuz pod błotnikiem, na krawędzi: (zdjęcie poglądowe)
To własnie to, typowe dla C7 pęknięcie?
Jest sens to sklejać, czy uszkodzenie lawinowo "poleci" po reszcie lampy? Da się z pewnością różnymi klejami - samo klejenie nie będzie widoczne, bo schowa się pod błotnikiem.
Zaparowanie jest już dość znaczne i obejmuje 70% reflektora
Powinienem zająć się tym natychmiast (woda w środku lampy spowoduje zwarcia i korozję), czy może to poczekać dwa lub trzy tygodnie?
Wyczytałem, że bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie a w garażu do "dłubania" będę dopiero za jakiś czas
W Krakowie jest jakaś firma oferująca nowe klosze wraz z wymianą: (700 PLN za sam klosz)
- korzystał ktoś? Obawiam się, czy te "nowe" nie będą zrobione z tak kiepskiego i miękkiego plastiku, że po 3 miesiącach kompletnie się wypiaskują?
Mam zaparowany prawy, przedni reflektor.
Popatrzyłem i wygląda na to, ze pęknięcia są na kloszu, tuz pod błotnikiem, na krawędzi: (zdjęcie poglądowe)
To własnie to, typowe dla C7 pęknięcie?
Jest sens to sklejać, czy uszkodzenie lawinowo "poleci" po reszcie lampy? Da się z pewnością różnymi klejami - samo klejenie nie będzie widoczne, bo schowa się pod błotnikiem.
Zaparowanie jest już dość znaczne i obejmuje 70% reflektora
Powinienem zająć się tym natychmiast (woda w środku lampy spowoduje zwarcia i korozję), czy może to poczekać dwa lub trzy tygodnie?
Wyczytałem, że bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie a w garażu do "dłubania" będę dopiero za jakiś czas
W Krakowie jest jakaś firma oferująca nowe klosze wraz z wymianą: (700 PLN za sam klosz)
- korzystał ktoś? Obawiam się, czy te "nowe" nie będą zrobione z tak kiepskiego i miękkiego plastiku, że po 3 miesiącach kompletnie się wypiaskują?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 01:08 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli miejsce klejenia nie bedzie widoczne to mysle ze warto sprobowac. Na zdjeciach nie widac tych pekniec. Do klejenia uzyj gestego kleju lub silikonu. Zwroc uwage na temperatury robocze produktow ktore bedziesz uzywal do klejenia.
Jesli nie robi sie akwarium w lampie to nie ma paniki. Przewody zasilajaze zarowki sa dosc wysoko wiec male ryzyko zwarcia.
Jesli do klejenia musisz wyjac lampe to musisz zdjac zderzak. Jesli masz sensory od adaptacyjnego tempomatu w zderzaku to bedziesz musial kalibrowac system (najprawdopodobniej w ASO)
Jesli nie robi sie akwarium w lampie to nie ma paniki. Przewody zasilajaze zarowki sa dosc wysoko wiec male ryzyko zwarcia.
Jesli do klejenia musisz wyjac lampe to musisz zdjac zderzak. Jesli masz sensory od adaptacyjnego tempomatu w zderzaku to bedziesz musial kalibrowac system (najprawdopodobniej w ASO)
A6 C6 --> A7 4G
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Bo to nie jest zdjęcie moich lamp, tylko poglądowe Moję są nadal "mna aucie"watronik7 pisze:Na zdjeciach nie widac tych pekniec
Miejsce klejenia nie będzie widoczne, bo jest dokładnie pod końcówką błotnika - zaznaczoną na czerwono: (zdjęcie poglądowe )watronik7 pisze:Jesli miejsce klejenia nie bedzie widoczne to mysle ze warto sprobowac
Muszę - to jest dokładnie pod błotnikiem. Przy okazji można sprawdzić resztę lampy.watronik7 pisze:Jesli do klejenia musisz wyjac lampe to musisz zdjac zderzak
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Wykonałem uszczelnienie prawego reflektora silikonem oczywiście po zdjęciu osłony zderzaka. Jest lepiej, ale dalej paruje choć lewy nie. Mam teraz podejrzenia, że woda przedostaje się w miejscu od strony błotnika gdzie znajduje się gumowa uszczelka. Myślę, że trzeba ją jednak podważyć i uszczelnić silikonem, ale czy to wystarczy
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga