
Drzwi/centralny zamek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 29 maja 2022, 20:08
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 4.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Słupsk
Drzwi/centralny zamek
Witam, mam problem z centralnym zamkiem. Audi a6c6 sedan. Mianowicie czy otworze drzwi z pilota czy kluczyka otwiera drzwi kierowcy i bagażnik oraz klapkę reszta bez opcji otworzenia z zewnątrz. Po otworzeniu drzwi od środka działają normalnie. Podejrzewal bym zamek ale czy padły by 3 w jednym czasie. Ustawienia w MMI ok. Zauważyłem że z boku mam blokadę dziecięcą a od frontu drzwi podobne białe pokretełko czasem jak cos rusze tam to np 3 razy działa ok. Ktoś może to juz przerabiał. Będę wdzięczny za pomoc 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: Drzwi/centralny zamek
Tak jak piszesz, jedno to blokada dziecięca. Nie włączaj jej w blokujących się drzwiach bo już ich nie otworzysz! Zablokujesz sobie możliwość otwarcia zamka ręcznie od środka i będzie problem. Drugie kółko służy do awaryjnego zamykania zamka w danych drzwiach np. gdy padnie akumulator. Przekręcasz w prawo (prawe drzwi) lub w lewo (lewe drzwi) i gdy zatrzaśniesz to nie otworzysz od zewnątrz a tylko od środka.
W tych nieotwierających się drzwiach masz do naprawy zamki. Jeżeli po otwarciu pilotem drzwi nie dają się otworzyć od zewnątrz a jedynie po pociągnięciu wewnętrznej klamki, to ten większy silniczek w zamku nie ma siły przerzucić rygla.
Opisywałem niejednokrotnie sposób naprawy tego na forum. Głównie chodzi o rozebranie tego silniczka, przeczyszczenie mu komutatora i szczotek oraz oczyszczenie z nadpaleń pinów w zamku wchodzących do silniczka. Przy okazji robimy to też z drugim silniczkiem - tym mniejszym, bo czasem on też siada.
Powszechnie znany problem z tymi zamkami. Miałem już padnięte 3 zamki np. w A4 B8 a często po dwa w A6 C6, A8 D3. Nie kupuj zamienników tylko napraw te oryginały. Robię tak od wielu już lat i nie ma problemu. Nie mówię, że jest to proste i za pierwszym razem niczego nie połamiesz. Powodzenia.
W tych nieotwierających się drzwiach masz do naprawy zamki. Jeżeli po otwarciu pilotem drzwi nie dają się otworzyć od zewnątrz a jedynie po pociągnięciu wewnętrznej klamki, to ten większy silniczek w zamku nie ma siły przerzucić rygla.
Opisywałem niejednokrotnie sposób naprawy tego na forum. Głównie chodzi o rozebranie tego silniczka, przeczyszczenie mu komutatora i szczotek oraz oczyszczenie z nadpaleń pinów w zamku wchodzących do silniczka. Przy okazji robimy to też z drugim silniczkiem - tym mniejszym, bo czasem on też siada.
Powszechnie znany problem z tymi zamkami. Miałem już padnięte 3 zamki np. w A4 B8 a często po dwa w A6 C6, A8 D3. Nie kupuj zamienników tylko napraw te oryginały. Robię tak od wielu już lat i nie ma problemu. Nie mówię, że jest to proste i za pierwszym razem niczego nie połamiesz. Powodzenia.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h