O widzisz to już wiele wyjaśnia. Mam urwane wiec muszę wymienić całą obudowę. Ewentualnie przełożę ze swojego mechanizm o ile okazało by sie że jest nie tak. Bo dostałem oferte od gościa że ma składane z S6 a ja mam nie składane poliftowe dlatego się obawiam że elektryke pewnie trzeba będzie przerobić.kot919 pisze:Powinny być takie same - kiedyś kupiłem wkłady fotochromowe z S6tki i pasowały do lusterek po lifcie jak ulałpastaldo pisze:Odgrzeje kotleta![]()
A jak się maja lusterka poliftowe od 2002r w A6 C5 do lusterek S6? Są takie same czy w Sce były inne lusterka?
Jedynie na co musisz zwrócić uwagę jeżeli chcesz przekładać to ilość kostek - normalnie występuje jedna, ale czasem występowały lusterka z pamięcią wkładów i trzeba było troszkę porzeźbić aby zaadoptować je do werji bez tej opcji.
[ A6 C5] Lusterka zewnętrzne
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przełożenie całości nie jest mocno kłopotliwepastaldo pisze:O widzisz to już wiele wyjaśnia. Mam urwane wiec muszę wymienić całą obudowę. Ewentualnie przełożę ze swojego mechanizm o ile okazało by sie że jest nie tak.

Masz 2 możliwości:pastaldo pisze:Bo dostałem oferte od gościa że ma składane z S6 a ja mam nie składane poliftowe dlatego się obawiam że elektryke pewnie trzeba będzie przerobić.
1. Lusterka bez pamięci ustawień - w takim wypadku wszystko zadziała P&P - Konstruktorzy Audi do lusterka nieskładanego dołożyli silniczki i przewód od 'krańcówki' - ogólnie z punktu widzenia elektryki sprowadza się to do wpakowania 3 przewodów w puste miejsca we wtyczce nieskładanego lusterka. Zatem podłączając takie lusterko do istniejącej instalacji, opcją składania będzie 'wisiała' w powietrzu i nie będzie po prostu obsługiwana.
2. Lusterka z pamięcią ustawień - w takim wypadku będziesz miał 2 kostki - w jednej będzie obsługa składania, podgrzewania, oraz przyciemniania (jeżeli posiadasz) a w drugiej będzie obsługa sterowania wkładem. Aby to wszystko podłączyć u Ciebie, będziesz musiał przełożyć 3 przewody z kostki sterowania wkładem lusterka do kostki sterowania składaniem, podgrzewania i przyciemnianiem oraz dodatkowo użyć lutownicy, aby odpowiednio 'dopasować' ścieżki we wnętrzu elementów ustalających położenie wkładu. Może brzmi demonicznie, ale powinieneś sobie z tym poradzić


- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Z lutownica się lubimy wiec niema strachu jak tylko będzie rozpiska pinów. Zastanowie sie może nad jeszcze jednym aspektem czy jesli sprzedający miał by prawe i lewe czy nie wziąć i wyrezać u siebie składanie. Potrzebował bym pewnie jeszcze przełacznik do ustawiania taki ze składaniem i prowadzenie przewodów? Zapytam na ile jest tamto wtyczek. Co do Pamięci rozumiem mówimy o pamięci foteli z którymi się pewnie przestawiają i lusterka? W takim razie u mnie niema pamięci.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zatem nie będziesz miał najmniejszych problemów.pastaldo pisze:Z lutownica się lubimy wiec niema strachu jak tylko będzie rozpiska pinów.
Bardzo przydatna funkcja, szczególnie gdy parkuje się w nieznanej sobie okolicy - czego oczy nie widzą tego sercu nie żalpastaldo pisze:Zastanowie sie może nad jeszcze jednym aspektem czy jesli sprzedający miał by prawe i lewe czy nie wziąć i wyrezać u siebie składanie. Potrzebował bym pewnie jeszcze przełacznik do ustawiania taki ze składaniem i prowadzenie przewodów?

Tak dokładnie, obsługiwane są poprzez specjalny moduł, i wysterowywane są przez moduł znajdujący się w siedzeniu kierowcy (moduł pamięci)pastaldo pisze:Co do Pamięci rozumiem mówimy o pamięci foteli z którymi się pewnie przestawiają i lusterka? W takim razie u mnie niema pamięci.

- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Trochę odkopię temat.
1. Czyli obudowa (sam plastik) będzie pasował z przedlifta (prawe lusterko angielskie) na poliftowe "mocowanie" ?
2. Jak wygląda różnica pomiędzy np. 5pinowym lusterkiem, a 10cio pinowym ? Czy jeśli mam u siebie 5cio pinowe "wyjście", to kostka lusterka z 10cioma pinami będzie działała?
Z góry dzięki za odpowiedź
1. Czyli obudowa (sam plastik) będzie pasował z przedlifta (prawe lusterko angielskie) na poliftowe "mocowanie" ?
2. Jak wygląda różnica pomiędzy np. 5pinowym lusterkiem, a 10cio pinowym ? Czy jeśli mam u siebie 5cio pinowe "wyjście", to kostka lusterka z 10cioma pinami będzie działała?
Z góry dzięki za odpowiedź

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Obudowa będzie pasować.
Co do piniów to masz albo:
5 konektorów - wtedy jest lusterko elektryczne podgrzewane
7 konektorów - masz lusterko elektryczne podgrzewane fotochrom
8 konektorów - wtedy jest lusterko elektryczne podgrzewane składane
10 konektorów - masz lusterko elektryczne podgrzewane składane z fotochromem
Jest jeszcze wersja z pamięcią, ale wtedy masz dodatkową wtyczkę.
Jeżeli kupisz lusterko z większą ilością konektorów to i tak będzie działać z Twoją instalacją, gdyż rozmieszczenie konektorów jest z góry ustalone (nadmiarowe sztuki nie będą podłączone). Problem się pojawi jak kupisz lusterko z pamięcią - wtedy czeka Cię przeróbka okablowania i wkładu lusterka.
Co do piniów to masz albo:
5 konektorów - wtedy jest lusterko elektryczne podgrzewane
7 konektorów - masz lusterko elektryczne podgrzewane fotochrom
8 konektorów - wtedy jest lusterko elektryczne podgrzewane składane
10 konektorów - masz lusterko elektryczne podgrzewane składane z fotochromem
Jest jeszcze wersja z pamięcią, ale wtedy masz dodatkową wtyczkę.
Jeżeli kupisz lusterko z większą ilością konektorów to i tak będzie działać z Twoją instalacją, gdyż rozmieszczenie konektorów jest z góry ustalone (nadmiarowe sztuki nie będą podłączone). Problem się pojawi jak kupisz lusterko z pamięcią - wtedy czeka Cię przeróbka okablowania i wkładu lusterka.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To chyba nawet nie jest kwestia przed - po lift, tylko jakaś rocznikowa. Ale fajnie byłoby to ustalićpamietaj że wkłady lusterek przedlift a polift delikatnie się różnią kształtem

U mnie w przedlifcie lewe lustro było takie samo jak w polifcie, natomiast z prawej strony miałem małe lusterko. Jak wiadomo w polifcie prawe lusterka były duże.
Kiedyś lusterko zaszło mi rdzą więc na alledrogo kupiłem mały prawy wkład i ku mojemu zdziwieniu nie pasował

Po tym zakupie postanowiłem przesiąść się na lustro prawe po lifcie a zakupiony mały wkład oddałem koledze. Do niego z kolei pasował idealnie (rocznik 1998). Sprawdziłem przy okazji kształt lewego wkładu i faktycznie jedna strona u mnie również była bardziej 'spiczasta' (w prawym górnym rogu).
Reasumując podział przed - po lift ma sens w przypadku prawego małego lusterka, natomiast w przypadku kształtu wkładów (głównie lewa strona) to chyba granica przebiega około 1998|1999 r.
Jeżeli ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii to fajnie jakby dorzucił parę słów.

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ja już gdzieś to pisałem bo miałem z tym problem wymieniając wkłady w A4 B5 ( są te same lustra ) w A6 C5:
- do rocznika modelowego 1999 ( W i X w VIN ) szkła są troszkę mniejsze i bardziej zaookrąglone , lewe jest duże - numer OE 4B0 857 535 , prawe małe numer OE 4B1 857 536C , niebieskawy kolor
- od rocznika modelowego 2000 do 2001 ( Y i 1 w VIN ) - lustra są ciut wieksze i tak jakby ostrzejsze rogi , lewe duże numer OE 8D0 857 535C , prawe małe numer OE 8D1 857 536C ( brak zamiennika w handlu ) , niebieskawy kolor
- od rocznik modelowego 2002 ( polift ) - taki sam kształt jak w 2000 i 2001 , lewe i prawe duże , kolor szarawy/siwy
W anglikach zawsze były obydwa duże i tak samo chyba w wersjach USA , Allroad ma inne ksztalt lusterek i szkieł. Oczywiście na przełomie roczników ( zwłaszcza 99 i 2000 ) może być mały mix.
Te same szkła lustra są w A4 B5 , A3 8L ( w polifice obydwa duże ).
- do rocznika modelowego 1999 ( W i X w VIN ) szkła są troszkę mniejsze i bardziej zaookrąglone , lewe jest duże - numer OE 4B0 857 535 , prawe małe numer OE 4B1 857 536C , niebieskawy kolor
- od rocznika modelowego 2000 do 2001 ( Y i 1 w VIN ) - lustra są ciut wieksze i tak jakby ostrzejsze rogi , lewe duże numer OE 8D0 857 535C , prawe małe numer OE 8D1 857 536C ( brak zamiennika w handlu ) , niebieskawy kolor
- od rocznik modelowego 2002 ( polift ) - taki sam kształt jak w 2000 i 2001 , lewe i prawe duże , kolor szarawy/siwy
W anglikach zawsze były obydwa duże i tak samo chyba w wersjach USA , Allroad ma inne ksztalt lusterek i szkieł. Oczywiście na przełomie roczników ( zwłaszcza 99 i 2000 ) może być mały mix.
Te same szkła lustra są w A4 B5 , A3 8L ( w polifice obydwa duże ).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
kot919 pisze:Przełożenie całości nie jest mocno kłopotliwepastaldo pisze:O widzisz to już wiele wyjaśnia. Mam urwane wiec muszę wymienić całą obudowę. Ewentualnie przełożę ze swojego mechanizm o ile okazało by sie że jest nie tak., jednak trzeba troszkę czasu przy tym spędzić
Masz 2 możliwości:pastaldo pisze:Bo dostałem oferte od gościa że ma składane z S6 a ja mam nie składane poliftowe dlatego się obawiam że elektryke pewnie trzeba będzie przerobić.
1. Lusterka bez pamięci ustawień - w takim wypadku wszystko zadziała P&P - Konstruktorzy Audi do lusterka nieskładanego dołożyli silniczki i przewód od 'krańcówki' - ogólnie z punktu widzenia elektryki sprowadza się to do wpakowania 3 przewodów w puste miejsca we wtyczce nieskładanego lusterka. Zatem podłączając takie lusterko do istniejącej instalacji, opcją składania będzie 'wisiała' w powietrzu i nie będzie po prostu obsługiwana.
2. Lusterka z pamięcią ustawień - w takim wypadku będziesz miał 2 kostki - w jednej będzie obsługa składania, podgrzewania, oraz przyciemniania (jeżeli posiadasz) a w drugiej będzie obsługa sterowania wkładem. Aby to wszystko podłączyć u Ciebie, będziesz musiał przełożyć 3 przewody z kostki sterowania wkładem lusterka do kostki sterowania składaniem, podgrzewania i przyciemnianiem oraz dodatkowo użyć lutownicy, aby odpowiednio 'dopasować' ścieżki we wnętrzu elementów ustalających położenie wkładu. Może brzmi demonicznie, ale powinieneś sobie z tym poradzić. Masz jeszcze opcję, jak już wspomniałeś przełożenia środka
kolego - odnosnie odpowiedzi nr 2 - wiesz ktore to trzy przewody przelozyc z tej drugiej kostki sterowania do tej drugiej ? Bo mam sytuacje, ze kupilem lusterka od S6 i nie maja pamieci a ja oryginalnie mam w samochodzie...
(sorka za brak polskich znakow)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
w samochodzie okazalo sie ze jest balagan...
powinny byc -: - skladane -fotochrom - grzane - pamiec
a kupilem : od S6 - fotochrom - grzane
(
poniewaz lusterko pasazera mialem tylko 'male' to przelozylem bebechy ale nadal nie dziala jak trzeba.
po sprawdzeniu w ETKA - przelacznik ktos wsadzil 4B1 959 551 a okazuje sie ze jak jest pamiec foteli to musi byc 4B1 959 565A
Ogolnie lustra nie dzialaly od kupna i dopiero widze ze to ktos zrobil rzezbe bez znajomosci tematu
powinny byc -: - skladane -fotochrom - grzane - pamiec
a kupilem : od S6 - fotochrom - grzane

poniewaz lusterko pasazera mialem tylko 'male' to przelozylem bebechy ale nadal nie dziala jak trzeba.
po sprawdzeniu w ETKA - przelacznik ktos wsadzil 4B1 959 551 a okazuje sie ze jak jest pamiec foteli to musi byc 4B1 959 565A
Ogolnie lustra nie dzialaly od kupna i dopiero widze ze to ktos zrobil rzezbe bez znajomosci tematu
