Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 C5 2,8] automatyczne otwieranie bagaznika

Nadwozie
ODPOWIEDZ
user

Post autor: user » 22 wrz 2014, 11:12

kurde, wszystko spoko, ale te walace po lagach sprezyny to troche przesada

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 wrz 2014, 09:16

zabrakło O-ringów na teleskopie.

Opisz, a najlepiej sfilmuj jak zamyka się taką klapę.

Zdajesz sobie sprawę, że po zainstalowaniu tych sprężynek na klapę/zawiasy/mocowania teleskopów będzie działała o ponad 1000N większa siła (czyli tak jakbyś powiesił na niej ponad 100kg)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 23 wrz 2014, 22:48

seryjne siłowniki też maja około 630-690 N to te z mondeo plus sprężyna nie powinny działąć źle. Swoją drogą zamykanie klapy pwenie jest problematyczne teraz samna opada z 10cm i się zamyka a po modyfikacji trzebapewnie trzasnąć. Może wsadze same sprężyny te SZ8020.20 x 32 i zadziała? Gdzie ich szukać?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 24 wrz 2014, 01:34

Mongolski, dokładnie tak jak pisze mwx brak jest oringów które by je trzymały w miejsu

mwx, zdaję sobie z tego sprawę ale też obserwuję jak się zachowują klapy Kolegów z a4 klub i nie ma z nimi problemów.

zarzyk, same sprężyny na nic Ci się zdadzą bo na seryjnych siłownikach nie ma na nie miejsca. Musisz mieć 19-21mm wolnek przestrzeni między główką a obudową tłoczka a u nas w serii jest 10mm dlatego springi nie wejdą :/ Ale przez przypadek okazało się że t z mondeo mają więcej miejsca i pasują do c5 tak jak zresztą widać na fotce i filmie. Przetestuję, opiszę. A sprężyny można dostać tutaj:

http://www.penta-polska.pl/oferta.htm

Tylko dzwoń do nich bo na maile nie odpisują... Jedna sprężyna to 9.60 a teleskop 27 zł więc drogo specjalnie nie jest
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

user

Post autor: user » 26 wrz 2014, 10:56

nie powiem -jaram sie, ale chciałbym to pomacac/ zobaczyc jak to sie zamyka, jakie sa naprezenia itp ;]
czekam na filmik z filnana wersja <okok>

jmm

Post autor: jmm » 11 paź 2014, 22:55

A jak z zamykaniem takiej ulepszonej klapy? No i co jak będę chciał ręką normalnie otworzyć, trzeba daleko odskakiwać? :)

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 12 paź 2014, 17:03

Zamyka się ciężej ale tragedii nie ma.
Żona narzekała z początku że ciężko, ale już nic nie mówi. Przypuszczam że to z powodu przyzwyczajenia, a drugi to że same siłowniki już były słabe więc klapa sama opadała w końcowym ruchu, ułatwiając zamykanie.
Co do odskakiwania...no, w zęby nie dostaniesz ;) ale warto stanąć pół kroku dalej.
Jak się człowiek przyzwyczai to sama radość <lol> A spojrzenia innych, na parkingu supermarketu niosąc zakupy, gdy klapa się unosi...BEZCENNE!

Jedynie na co trzeba uważać, to TRZYMAĆ kluczyki w ręce!!!! Nie zapomnieć się wkładając zakupy do bagażnika bo zostaniemy koło auta bez możliwości wejścia...pozostanie wtedy wycieczka do domu po ZAPASOWE ;p
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 paź 2014, 14:57

Wrzuć filmy z zamykania i otwierania.

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 31 sty 2015, 22:17

Efekt finalny od dawna zapowiadany. Tak jak pisałem wcześniej. Działa do temperatury -5 stopni Celsjusza i bez otwierania bagażnika przez 2 dni system uciągnie klapę. Tak to wygląda:

Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

user

Post autor: user » 01 lut 2015, 13:52

no i cacy wyszło, przydało by sie małe podsumowanie sprzetu i prac na koniec <figielek>

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 01 lut 2015, 23:27

Mongolski, to wersja, która się sprawdza w warunkach opisanych powyżej. Mi to nie wystarcza i jeszcze max miesiąc i będę miał już system sprawdzony w 100 % :) Na tą chwilę mogę zrobić fotostory i opisać co i jak. Jednak wolałbym najpierw przetestować pozostałe zestawy zamówionych sprężyn i wtedy ocenić co się najlepiej sprawdzi :)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 03 lut 2015, 19:18

Testujesz tez inne siłowniki czy te już zostaja? bo nie wiem czy zamawiać siłowniki czy czekać jeszcze :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 03 lut 2015, 21:41

zarzyk, z siłownikami nie poszalejesz. Niestety szukałem kilka tygodni jakiegoś innego, który by sie sprawdził i jedyny jaki można wsadzić ze względu na sprężynę to od tourana. Ale on jest za mocny. Ma 770N a to zdecydowanie za dużo i już klapę wyrywa :/ Jak założyłem to raz tak jeb***o zawiasami że szok a jest zima :O Więc co by było w lato jak będą miały pełną skuteczność działania <mysli> <mysli> <mysli> Pewnie klapa do wymiany :P Więc śmiało możesz zamawiać siłowniki z firmy FA Krosno bo one na koniec lepiej spowalniają klapę.

Generalnie chodzi o te:

Obrazek

Tylko można je zamówić aktualnie na stronie producenta
Ostatnio zmieniony 03 lut 2015, 22:38 przez Aeternus, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 lut 2015, 00:34

Aeternus, raportuj jak stan bolców mocujących teleskopy!
Nie ukrywam że mam stracha o ewentualne problemy z zawiasami i tymi bolczykami.
Pomierz może odległości od bolcado zawiasu żeby za jakiś czas sprawdzić czy coś nie płynie.

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 04 lut 2015, 16:14

mwx, spoko monitoruje wszystko łącznie z zawiasami, zamkiem i bolcami. Oczywiście też szpary między klapą a budą :) Na razie ta konfiguracja w teorii nie przekracza wytrzymałości poszczególnych elementów. Patrząc na wcześniejsze doświadczenia chłopaków z A4 klub to nic złego u niektórych się nie dzieje nawet 2 lata. Okaże się jak tam u nas będzie :) Jestem dobrej myśli :)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja