Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wszystko o silniku 1.8 Turbo grupy VW - Auto Świat

Off Top, linkownia, ciekawostki, przywitania, pogawędki niezwiązane z 'techniczną stroną' forum Audi A6 / A7.
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Wszystko o silniku 1.8 Turbo grupy VW - Auto Świat

Post autor: Doc » 22 sty 2019, 12:53

Cześć,

Jak sądzicie? Troszeczkę przesadzają. M.in. 2L łykającego oleju itd. Hmm...
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... cs&utm_v=2

'A6 II (1997-2005) Jedno z największych aut, w których montowano silnik 1.8 Turbo. Dostępne dwie wersje mocy: 150 oraz 180 KM. Także ze skrzynią CVT.'

Obrazek


Pzdr,
Doc
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 sty 2019, 14:59

może to by warto gdzieś dodać :
http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

No chyba z tymi 2 l przesadzili - mam AWT - prawie 300 tyś km na blacie , seryjne turbo , LPG od 80 tyś km , programi na 180-190KM i zero łykania oleju

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 sty 2019, 15:52

2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 sty 2019, 16:24

Łykanie oleju w 1.8T to sprawa raczej nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych albo pękniętej odmy bo pierścienie raczej ciężko zniszczyć. Uszczelniacze wymieniałem w poprzednim 1.8T przy ponad 300kkm, ale i tak zużycie oleju nie przekraczało litr od wymiany do wymiany. Wiecej brała mi a6 jak pękło plastikowe kolanko odmy przy bloku. Po założeniu nowego spokój. Przesadzają też z popychaczami, nie powiem że są wieczne ale bardziej boli ciśnienie oleju przy przytkanym smoku i z tego powodu może góra klekotać a w przypadku olania problemu silnik stanie. No i łańcuszek czy napinacz trzeba traktować jako część zamienna rozrządu-200tyś przebiegu, ok-zmieniamy. Boli źle poprowadzona odma która przy krótkich przebiegach w zimie zamarznie i seryjny program który mógłby być lepiej napisany- szczególnie jeśli chodzi o zapłon.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 sty 2019, 17:18

Myślę że ten problem większy byk w 1.6 ostatnio robiłem remont takiego silnika w A4. myślę że taki wynik podany jest z jakim się spotkali największym spalaniem oleju. Powinni napisać informacje z jakim przebiegiem odnotowali taki ubytek oleju.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 sty 2019, 18:30

Wiecie co...Audi A3 a Audi A6 z tym samym silnikiem 1.8T ma ciężko? Ma dobry "tlen"? A może nie ma siły i stąd szybciej się "poci"? <mysli> <glupek>
Chociaż w sumie z tym 1.8T... kierowca/facet A3 gruby a A6 chudy i może być to samo. <lol>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 sty 2019, 20:51

Wiadomo że a3 będzie miało lżej bo ze 400kg lżejsze, ale czy to od tego zużycie oleju większe? W a4 nie dolewałem a pewnie nie duża różnica co do a3 w masie. Druga sprawa że żeby takie 1.8T w miarę sprawnie się poruszać nie trzeba go kręcić tak wysoko jak 1.6 czy 1.8n/a.

Przesiadł bym się z miłą chęcią na tfsi bo już stuknie 20lat mojej ale ma więcej bolaczek z olejem no i LPG jeszcze w fazie beta testów na użytkownikach. Jak dzieci podrosną to może uda się coś mniejszego z 2.0 tfsi w a4 kupić. <rotfl>

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 sty 2019, 21:13

Pfff... Jędruś <glupek> to ja będę miał Jaguara F-TYPE CONVERTIBLE 2.0L jak będę dziadkiem. <lol> ;)

Obrazek
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 22 sty 2019, 21:22

Doc, po to kupiłem avanta bo ani do a4 ani do 80 wózek mi się nie mieścił(obie sedan). Teraz jak robimy wypad na urlop to jakoś tak lepiej się pakować w a6. A co do zmiany marki to jakoś mi sie nie widzi, przez ostatnie dwa lata przewineło mi się parę francuzów i fajna włoszka ale jakoś tak mi tęskno do pierścieni-ja się bujam do pracy a żona z dziećmi w audi.
Swoją drogą jak szukałem a6 to miała być ośka bez skóry.. Teraz szukał bym quatrro, skóre i grzane fotele. No i dalej 1.8T.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 sty 2019, 21:24

mi sie podobają te 1.8 T proste konstrukcyjnie i podatny na modyfikacje, dlatego planuje kupic jako drugie małe auto Audi A3 1.8T
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 sty 2019, 22:03

Ziomek pisze:Teraz szukał bym quatrro...
Tutaj masz rację. Wiecie co... z moim AJL 180KM - 1.8T z dawaniem ostrego buta... skrzynia 1, 2... nie daje rady. Może być lato bez wody, śniegu, lodowiska. Serio. Lekka kupa... trzeba dobrze trzymać kierownicę z piszczeniem opon.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 22 sty 2019, 22:05

no dlatego ja jako drugie "małe" auto mam a4 b5 w 1.8t <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja