Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] wypadanie zapolonow przy predkosci ok 50 km/h

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[ A6 C5] wypadanie zapolonow przy predkosci ok 50 km/h

Post autor: matelek » 17 lip 2011, 20:19

Witam, jak w temacie, przy predkosci ok 50 km/h zaczyna sie wypadanie zaplonow na jednej stronie( nie ma znaczenia jaki bied lub jakie obroty)
Przy podlaczeniu staga bank 2 prawie wogole sie nie rysuje a jak juz zacznie to nie jest to ladna falowana linia tylko stozki.
Lambdy wymienione jakies 10 tys temu na bosha, swieczki tez ok 10 tys temu, cewka kable wymianiane paredziesiat razy,
Na PB nie jest to az tak bardzo odczuwalne jak na LPG


Ma ktos pomysl ?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 lip 2011, 20:33

matelek, sprawdź czy na vagu nie masz żadnych błędów.
Potem sprawdź bloki pomiarowe 32 i 33 (sondy lambda)
Potem sprawdź położenie wałków rozrządu na kanale 90, pole 3 i 4.
Czasy wtrysków rozumiem że różnią się na obu głowicach tak?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 19 lip 2011, 17:08

na vagu bledow nie ma zadnych ( od dawna juz nie widzialem bledu na vagu :))
bloki pomiarowe 32 i 33 u mnie pokzuja co innego
blok 90 jeszcze nie sprawdzalem
tak czasy sie roznia na 1,2,3 jest 3,2 a na 4,5,6 3,6 - przykladowe wartsci

sprawdzac te bloki na wylaczonym czy wlaczonym silniku ?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 19 lip 2011, 18:50

matelek, jeśli nie ma błędów to nie ma wypadania zapłonów,
jeśli zapłon wypadnie to jest błąd ''misfire detected'' .
Musisz podac wartości z grupy 32 -korekty sondy lambda długie,
33 - korekty krótkie.
Powodem takiego zachowania może być wina sondy.
Sprawdź też grupę 90 i podaj wartości.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 lip 2011, 16:56

kazde nawet jednorazowe wypadniecie zalonu jest rejestrowane jako blad ?
spisze wartosci z grup 32, 33 oraz 90
mam to robic na wylaczonym silniku czy pracujacym?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 lip 2011, 17:30

matelek, wszystko sprawdzaj na pracującym silniku.
Dokładnie każde wypadnięcie zapłony jest rejestrowane,
więc raczej to nie to jest problemem,
może być zła dawka paliwa lub opóźnienie zapłonu lub przyspieszenie,
jak również nieszczelność w dolocie.

[ Dodano: 2011-07-20, 17:31 ]
dobrze by było jakbyś zrobił zdjęcia tych mierzonych wartości.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 lip 2011, 17:33

czyli odpalam autko i wchodze w te grupy , zrzuta ekrany i wklejam tutaj ?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 lip 2011, 18:02

dokładnie tak :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 20 lip 2011, 22:42

ok , jutro po pracy bedzie wklejone :)

[ Dodano: 2011-07-21, 17:34 ]
zdjecie 1 silnik wylaczony, zdjecia 2 i 3 silnik pracujacy na wolnych

zdjecie 3 jest zrobione na grupach ktore podobno u mnie dzialaja - sam nie wiem ktore sa ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 23 lip 2011, 19:56

Faktycznie u Ciebie wszystko jest w innych blokach.
Sprawdzałeś to zaraz po uruchomieniu silnika na zimnym?
Bo za wysokie masz obroty.
Nie da się w sumie jednoznacznie na podstawie tych zdjęć określić,
ale sonda lambda wzbogaca Ci mieszankę.
Nie wiem na którym bloku sa u Ciebie wskazania z czujników halla,
a przydałoby sie to podejżeć.
Spróbuj wyłączyć gaz, i przejechać na benzynie około 200 km,
po tym czasie podłącz kompa i sprawdź jeszcze raz wskazania sondy.
A tak wogóle to czemu wymieniałes sondy?
Wydaje mi sie że problem będzie w instalacji lpg, źle wyregulowana,
ale to sie okaże jak zrobisz ten test 200 km.
Jakby co to zawsze możesz do mnie podskoczyć to obejżymy auto dokładnie kompem,
bo do staga też mam kabel.
Pozdro :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 23 lip 2011, 22:45

No wlasne problem jest taki ze mam w innych grupach to wszystko :)
instalacja jest regulowana - wszyscy gazownicy wskazuja na wypadanie zaplonow i umierajaca sonde z jednej strony.
Sondy wymienilem po zakupie auta jak robilem duzy przeglad i wymiane prawie wszystkiego ;p
Screeny na rozgrzanym silniku. obroty sobie sam takie ustawilem w vagu

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lip 2011, 23:57

Ale zauważ że w grupie 007 masz same zera więc pewnie wcześniej kasowałeś błędy lub odpinałeś akumulator. Zrób na gazie kilkadziesiąt km i podaj ponowny zrzut z grupy 007 gdyż są to korekty długie.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 lip 2011, 07:37

matelek, obroty powinny być w granicach 680-720,
po co Ci takie wysokie?
Gazownik zawsze jak cos spier.... to mówi że sonda, że to że tamto,a prawda jest taka ,że jak jest zbyt uboga mieszanka,
to temp. spalin jest większa ,a to skutkuje paleniem sondy między innymi,
już nie mówiąc o destrukcyjnym działaniu na komorę spalania.
Same świece też w złych warunkach pracy mogą ulec przedwczesnemu zużyciu,
więc należało by je też sprawdzić.
Komp wyłapie wypadanie zapłonu, jeśli cewka go nie poda,
natomiast jeśli winna jest świeca to błędu nie będzie.
Jest mozliwe że sonda Ci znowu pada, jak był źle ustawiony gaz,
dlatego zrób tak jak Ci pisałem przejedź na benzynie 200 km
i wtedy pokaż wartości z bloku 07.
A jesli w trakcie tego testu wszystko wróci do normy to znaczy że winowajcą jest LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja