Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8T 150KM] STAG-4, VALTEK, szarpanie, nierówna praca

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
wonsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: Strzebiń/Śląsk

[A6 C5 1.8T 150KM] STAG-4, VALTEK, szarpanie, nierówna praca

Post autor: wonsik » 11 lut 2010, 07:20

Witam.

Audi A6 1.8T Quattro 110KW APU
Komputer: STAG-4
Reduktor: RED-1 KME Silver/Vt 270KM
Wtryski: VALTEK (Red)

Problem wygląda następująco:
Na LPG przejechałem ok 18000 km. Po wciśnięciu pedału gazu do końca auto przyspiesza nierówno, lekko poszarpuje niezaleznie od biegu, najbardziej wyczówalne jest to w dolnym zakresie obrotów od 1700 - 2800. Jadąc na 4 lub 5 biegu po wciśnięciu pedału gazu w tym zakresie obrotów dodatkowo można wyczuc drgania silnika. Podczas postoju widać delikatne falowanie obrotów, a spaliny wydobywające się z układu wylotowego tak jakby były wypluwane. Wyżej wymienione objawy momentami były tak silne że uniemożliwiały przyspieszanie :/ Po wizycie u gazownika i regulacji w więkrzym stopniu ustąpiły jednak nie do końca, a po 2 tygodniach mam odczucie jakby znów powolij zaczynały się nasilać.
Na benzynie OK.
Spalanie: trasa 11,5 L, miasto 15 L (jazda dynamiczna, ale nie przekraczam 4000 rpm)
Przeczytałem juz kilka tematów na różnych forach, z których wynikło że listwa wtryskowa firmy VALTEK nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Prosiłbym o wyrażenie opinii odnośnie mojej konfiguracji i problemie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
Armin van Buuren - A State of Trance

Tune in every Thursday at 20:00 Central European time for a fresh episode on DI.fm Trance channel.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 lut 2010, 08:14

Po pierwsze walteki mogą być rozkalibrowane więc trzeba by je skalibrować i wymienić w nich osprzęt mam na myśli tłoczki z oringami i sprężynki. Moim zdaniem to powinien zrobić gazownik jako pierwsze. Poza tym jeśli są rozkalibrowane to lepiej zainwestować w porządne wtryski. Gazownik powinien być w stanie sprawdzić czy walteki są rozkalibrowane.
Można by też podejrzewać zapłon bo gaz potrzebuje bardzo dobrą iskrę w porównaniu do benzyny więc może cewka, przewody lub świece.
Dobrze dy podłączyć vaga to dowiesz się czy są jakieś błędy dotyczące zapłonu i czy są jakiekolwiek, które by na coś nakierowały.

gregor6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 sty 2010, 18:37
Lokalizacja: Bisztynek

Post autor: gregor6 » 11 lut 2010, 08:44

witam miałem ten sam problem u siebie szukaj dobrego gazownika który wzmie lapa i pojezdzi z tobą ja miałem wszystko ustawiane kalibrowane itp przez 3 gazowników ale żaden ze mną nie jezdził dopiero 4 rozkminił temat terza jes elegancko
Grzegorz Domański

wonsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: Strzebiń/Śląsk

Post autor: wonsik » 16 lut 2010, 06:37

Problem rozwiązany :-) Gazownik rozkręcił i wyczyścił listwę wtryskową (na tłoczkach i sprężynkach był ciemnoszary osad). Po złożeniu szybka kalibracja, jazda próbna i regulacja dawki gazu. Całośc trwała około 30 minut. Zastanawia tylko fakt czy po przejechaniu kolejnych 18000 km bedzie tak samo :|
Armin van Buuren - A State of Trance

Tune in every Thursday at 20:00 Central European time for a fresh episode on DI.fm Trance channel.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 16 lut 2010, 10:57

koledzy mają rację valtec do kosza ja ten problem przechodziłem kupiłem magic jet i jest ok pozdro dla wszystkich <ok>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lut 2010, 19:43

wonsik pisze:Problem rozwiązany :-) Gazownik rozkręcił i wyczyścił listwę wtryskową (na tłoczkach i sprężynkach był ciemnoszary osad). Po złożeniu szybka kalibracja, jazda próbna i regulacja dawki gazu. Całośc trwała około 30 minut. Zastanawia tylko fakt czy po przejechaniu kolejnych 18000 km bedzie tak samo :|
Walteki są dość odporne na brud ale na rozkalibrowanie nie i nie zdziw się jak za trochę będzie to samo. Co do syfu można zawsze zastosować filtr poliestrowy fazy lotnej zamiast papierowego czaja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja