Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Problem z przełanczaniem na gaz.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

[ C5+LPG] Problem z przełanczaniem na gaz.

Post autor: kamilwwe » 03 paź 2012, 20:47

Witam panów.
Nie dawno zmieniałem cały kompletny rozrząd w swojej A6 i okazało się że korpus termostatu był pęknięty do tego stopnia że cały czas był otwarty.
Zmieniłem go na nowy, odpowietrzyłem cały układ i teraz mam tak że jeżeli osiągnie temp. 90 stopni dopiero przełącza się na gaz.
Dodam jeszcze że przed wymianą przełączała mi na gaz przy temp. 40 stopni. A podczas mojej zmiany wymieniłem też akumulator bo był już słaby ale to chyba nie rozprogramowało kompa od gazu?
Gdzie szukać przyczyny? <mysli>

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 03 paź 2012, 21:04

Podłącz się kompem pod sterownik od gazu, będziesz wiedział co jest nie tak, może czujnik źle pokazuje temp. Może przy wymianie go uszkodzili albo.....
Podłącz pod kompa, tak biedzie łatwiej.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 paź 2012, 21:35

kamilwwe,
A jak masz wpięty reduktor w obieg płynu? Sprawdź ręką czy po odpaleniu zimnego zaczyna się nagrzewać razem z silnikiem.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 06 paź 2012, 10:41

Parownik zaczyna mi się dopiero nagrzewać jak termostat się otworzy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 paź 2012, 11:40

kamilwwe pisze:Parownik zaczyna mi się dopiero nagrzewać jak termostat się otworzy.
To masz odpowiedź, reduktor źle wpięty w obieg. Najlepszym miejscem podłączenia jest równolegle z nagrzewnicą.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 paź 2012, 12:03

Zgadzam się, grzemo ma rację. Gazowniki spartoliły a ty byłeś tego nieświadomy. Ale skoro wiedziałeś, że termostat masz walnięty, czemu go od razu nie wymieniłeś? Jedź do gaziarzy, którzy ci to montowali i powiedz im, że mają ci zrobić tak, żeby przełączał się na gaz przy temp. 30 stopni, bo to jest standardowa temperatura do przełączenia się na gaz.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 08 paź 2012, 13:01

Auto kupiłem już z gazem instalacja zakładana rok temu za 3200 zł, a termostat od razu wymieniłem jak zmieniałem rozrząd.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 paź 2012, 13:26

Sprawdź w papierach na jaki czas masz gwarancję (zwykle 24 miesiące). Niech ci to pały zrobią do porządku!

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 12 lis 2012, 20:00

Panowie problem rozwiązany. Kolega grzemo miał rację , źle wpięty parownik w układ.
Cymbały ze stolicy wpieli parownik w chłodnicę olejową czyli w tak zwany duży układ i półki termostat był zepsuty czyli cały czas otwarty było ok, ale po jego wymianie pojawił się problem. Ale mój gazownik wpioł się w nagrzewnice i jest git :)
A dodam jeszcze że gaz był na gwarancji ale wyjazd do tych ZNACHORÓW ze stolicy jakoś mnie nie przekonał zrobił mi to chłopak za 80 zł i trwało to może ze 2 godziny.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 29 lis 2012, 19:16

coooooooo?o matko .dobrze ze sie w klime nie wpieli. <wysmiewacz>

[ Dodano: 2012-11-29, 19:18 ]
u mnie był czujnik temperatury na reduktorze urwany i tez nie chciał przechodzic na gaz. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga