Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Płaska mapa gazu stag 300-6 isa2

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 sie 2012, 11:45

Jak bym ustawiał prawidłowo to lekko by szła w górę. Teraz mam prawie plaska (z lekkim podbiciem), a reszta to korekta po obrotach. Korekty są od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych. Działa to dobrze, ale jak by mnożnik tak naprawdę nie jest ustawiony, tylko korekty po obrotach. Nie brałem się za ustawianie bo jeszcze muszę rozwiercić dysze i zmniejszy ciśnienie na reduktorze. Bo z korektami na jałowych mnożnik wychodzi ok. 0,8 , a na pełnym bucie przy 6000 [obr/min] prawie zapętla. Ale AFR mam ustawiony na około 12,5 i tak trzyma.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 sie 2012, 13:25

kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
I moim skromnym zdaniem isa chyba może ewentualnie prawidłowo działać ale tylko w silnikach rzędowych.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 sie 2012, 14:10

grzemo pisze:
kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
I moim skromnym zdaniem isa chyba może ewentualnie prawidłowo działać ale tylko w silnikach rzędowych.
Nie, bo ja nie robiłem autoadaptacji. Po zmienię ciśnienia już nie ruszałem autoadaptacji. Isa ma auto stop, jak już zrobi co ma zrobić, ręcznie poprawiam różnice miedzy komórkami. Jest tak że w wierszy praktykowanie są takie same wartości. Rożnicę nie mogą być duże bo powoduje to dodatkowe rozbieganie się korekt na dwóch bankach.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 20:04

Witam panowie isa mam wyłaczone moje mapy wyglądają tak -
Obrazek
a tak przy włączonej klimie -
Obrazek

mapa zebrana po 25 km od ustawienia przez gazownika auto idzie fajnie jutro zrobie więcej km w trasie i zobacze jak to wygląda? cały czas się zastanawiam dlaczego jest tak płasko i gazownik też.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 sie 2012, 20:18

Masz coś nie tak z czujnikiem MAP. Ciągle masz ciśnienie 35[kPa].

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 20:27

kazio234 pisze:Masz coś nie tak z czujnikiem MAP. Ciągle masz ciśnienie 35[kPa].
kolego jak to sprawdzić i gdzie szukać gdzie to wypatrzyłeś bo ja jeszcze raczkuje w lpg ;)

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 sie 2012, 20:49

daniel1997 pisze:
kazio234 pisze:Masz coś nie tak z czujnikiem MAP. Ciągle masz ciśnienie 35[kPa].
kolego jak to sprawdzić i gdzie szukać gdzie to wypatrzyłeś bo ja jeszcze raczkuje w lpg ;)
Na wykresach zieloną i niebieska linie masz poziomą, a nie pod kątem jak wcześniej. MAP to takie cos: http://allegro.pl/s10-mapsensor-czujnik ... 98944.html albo http://allegro.pl/map-sensor-lpg-ps-01- ... 19428.html (w starszej wersji). Na jałowych powinien pokazywać ok. 0.35, a na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie ok. 0,98 (Wskazania masz pod ciśnieniem gazu).

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 20:54

kazio234, posiadam ten z pierwszego linku jak myslisz może żle wpięty podłączony jest do podciśnień dzisiaj sprawdzałem? jakie jest prawidłowe wpięcie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 sie 2012, 21:25

daniel1997,
Jaki masz reduktor i jakie wtryski ??
Zastanawia mnie tak wysokie ciśnienie gazu, dlaczego gazownik tak zostawił.
Przecież dla wtrysków lepsze jest niższe ciśnienie a i mnożnik poszedłby automatycznie w górę.
Może zrób taki test.
Skasuj korekty paliwowe vagiem poprzez kasowanie błędów. Skasuj również mapy w stagu i pojeździj na samej pb z większymi obrotami tak z kilka km aby mapa pb na nowo ustaliła się w programie sterownika lpg.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 10 sie 2012, 21:34

Możliwe ze źle wpięty, ale wcześniej było ok wiec raczej nie to.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 21:54

grzemo, reduktor tomasetto arctic at 09 wtryski valteki czerwone zmiejszał cisnienie i auto słabło na cisnieniu 1.25,1.30 przy takim ustawieniu jak jest zbiera sie dobrze klima włączona pełen gaz i moment 190 km tylko ta mapa mnie martwi.

[ Dodano: 2012-08-10, 21:55 ]
gdzie prawidłowo podięty powinien być map sensor w silniku 2.4,2.8 v6

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 sie 2012, 22:01

To myślę że przy takim ciśnieniu valteki się rozkalibrowały. I zapewne rozjechane korekty ecu.
Sądząc po tych mapkach jazda w większości miejska?

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 22:05

grzemo, dokładnie tak 80% mojej trasy to krótkie odcinki do pracy i z pracy masz jakieś rady jutro jade w małą trase mam skasować mape bp.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 sie 2012, 22:15

Ciężko będziesz miał to ogarnąć na tych wtryskach.
A kasowanie map nic nie da gdyż najważniejszy jest mnożnik, który dla tych wtrysków jest za niski. Gazownik powinien poczytać instrukcję od staga, najlepiej kilka razy.
Najlepiej podaj z vaga jakie masz korekty po jeździe na lpg. Bloki pomiarowe, grupa 032 i 033.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 10 sie 2012, 22:18

grzemo, kolego powiedz jak zrobic te korekty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga