[ALL Multitronic] LPG a Multitronic
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[ALL Multitronic] LPG a Multitronic
Witam.
Jako że jestem posiadaczem A6 ze skrzynią multitronic i silnika zasilanego gazem, bardzo proszę każdego posiadacza tej skrzyni i silnika zasilanego LPG o sprawdzenie podzespołów instalacji gazowej (komputer sterujący LPG, reduktor, wtryskiwacze) i wpisanie tych danych (nazwy, rodzaju, modelu cokolwiek wiesz lub znajdziesz łącznie z fotkami pod maską odpowiednich części) w tym temacie, oraz jeśli występują jakieś dolegliwości lub problemy w zasilaniu, jeździe na gazie o ile zasilanie i jazda na benzynie jest wzorowa, nie sprawia żadnych problemów.
Przykład posta z moimi danymi:
1.Elektronika: Zenit (nowa obudowa)
2.Reduktor: Scorpion GT (ciśnienie gazu 1.1)
3.Magic jet (2 listwy po 3 wtryskiwacza dysze 2.4)
Dolegliwości: Szarpnięcia na rozgrzanym silniku przy obrotach 1800-2000 przy wyższym obciążeniu.
Na podstawie mojego doświadczenia twierdzę, że silnik benzynowy w połączeniu z multitronikiem zasilany gazem wymaga dobrych podzespołów instalacji gazowej i bardzo dobrego sterownika LPG.
Taka baza danych pomoże wybrać najlepszy zestaw LPG do naszych aut i uniknąć przyszłym posiadaczom niepotrzebnych problemów.
Bardzo dziękuję za wszelkie dane.
Jako że jestem posiadaczem A6 ze skrzynią multitronic i silnika zasilanego gazem, bardzo proszę każdego posiadacza tej skrzyni i silnika zasilanego LPG o sprawdzenie podzespołów instalacji gazowej (komputer sterujący LPG, reduktor, wtryskiwacze) i wpisanie tych danych (nazwy, rodzaju, modelu cokolwiek wiesz lub znajdziesz łącznie z fotkami pod maską odpowiednich części) w tym temacie, oraz jeśli występują jakieś dolegliwości lub problemy w zasilaniu, jeździe na gazie o ile zasilanie i jazda na benzynie jest wzorowa, nie sprawia żadnych problemów.
Przykład posta z moimi danymi:
1.Elektronika: Zenit (nowa obudowa)
2.Reduktor: Scorpion GT (ciśnienie gazu 1.1)
3.Magic jet (2 listwy po 3 wtryskiwacza dysze 2.4)
Dolegliwości: Szarpnięcia na rozgrzanym silniku przy obrotach 1800-2000 przy wyższym obciążeniu.
Na podstawie mojego doświadczenia twierdzę, że silnik benzynowy w połączeniu z multitronikiem zasilany gazem wymaga dobrych podzespołów instalacji gazowej i bardzo dobrego sterownika LPG.
Taka baza danych pomoże wybrać najlepszy zestaw LPG do naszych aut i uniknąć przyszłym posiadaczom niepotrzebnych problemów.
Bardzo dziękuję za wszelkie dane.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kwestia w tym, że ja wymieniłem starego zenita na nowego w nowej obudowie i bez zmian, szarpnięcia są dalej. Wnioskuję więc że to coś innego, ale nie umię tego zlokalizować. Tobie polecam Przełączać po jednym wtryskiwaczu na benzynę i tetsować. 1benzyna reszta gaz, 2 gaz reszta benzyna, 3 benzyna reszta gaz itd. Mi wyszło że gdy 2 jest na benzynie to szarpnięcia się nie pojawiają. Jak się zrobi cieplej to sprawdzę podpięcie się pod wtryski benzyny (elektryki ECU).pawel1 pisze:Część fassi przeciez ty wiesz wszystko na temat gazu bo ty mi pomagales ustawic moj gaz ja mam to samo co ty tylko reduktor jest magic jeta i skrzynia manualna i tez go szarpie przy tych obrotach ale sam mówiłes ze to wina zenita pozdro
Bardzo proszę o włączenie się do tematu posiadaczy multi i LPG.
W miarę zainteresowania można stworzyć podobną bazę danych posiadaczy innych skrzyń i różnych silników.

Poniżej podzespoły jakie posiadam i zdjęcie mojej limuzyny .
Pozdrawiam
Podaje tez link do filmiku który przedstawia co sie dzieje z moim autem jak odpalam:
Podzespoły jakie mam:
reduktor - Tomasetto ( typ ARPIC )
zawór gazowy - Tomasetto
przełącznik G/B - AC STAG
alek. jednostka sterująca (ECU) - AC STAG ( chyba 300 )
wtryskiwacz gazu -Vaitek
[ Dodano: 2010-01-14, 21:50 ]
jeszcze dwa zdjecia, jedno z podzespołów jakie posiadam
![Obrazek]()
Pozdrawiam
Podaje tez link do filmiku który przedstawia co sie dzieje z moim autem jak odpalam:
Podzespoły jakie mam:
reduktor - Tomasetto ( typ ARPIC )
zawór gazowy - Tomasetto
przełącznik G/B - AC STAG
alek. jednostka sterująca (ECU) - AC STAG ( chyba 300 )
wtryskiwacz gazu -Vaitek
[ Dodano: 2010-01-14, 21:50 ]
jeszcze dwa zdjecia, jedno z podzespołów jakie posiadam
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 16:24 przez bazyluk, łącznie zmieniany 2 razy.
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
bazyluk, ja też tak miałem zostało mi czasem jak ty mówisz lekkie kłopoty z obrotami też czasem spadną na 200obr ale jest to rzadko autko jeździ i czyściłem przepustnice ale nic to nie dało ty zacznij moim zdaniem od wtrysków bo to co masz to jest wielkie gówno ja takie miałem to wyciągnąłem bo na tym jeździła twoja audiczka nie bedzie ale co masz zrobić to już ci fassi wytłumaczy
nie przejmuj sie audi bedzie chodzić jak nowe pozdro

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ten reduktor to nie jest tomasetto tylko magic III. Fakt wtryski to kaszana, ale jak długo chodzą już w tym aucie? Na filmiku widać że silnik nie był dobrze rozgrzany. Rozgrzej silnik porządnie i sprawdż jak zachowuje się na jałowym biegu. Na jałowym biegu powinien trzymać 700-720obr/min a na filmiku widać że chyba dodawałeś gazu żeby nie trzęsło?
[ Dodano: 2010-01-16, 13:58 ]
Czy tak się dzieje tylko na gazie czy na benzynie też?
[ Dodano: 2010-01-16, 13:58 ]
Czy tak się dzieje tylko na gazie czy na benzynie też?
Przepraszam że dopiero teraz odpowiadam ale wcześniej nie mogłem. Cały czas mam problemy z tymi obrotami, teraz jak jest zimniej to przy zimnym silniku jak go odpalam to: odpala bardzo łatwo, wskazówka leci do prawie 2000obr i szybko spada do 0. Po mniej więcej 3 próbach: wskazówka leci ponownie do prawie 2000 i szybko spada do 200-400, silnik mam wrazenie ze prawie gaśnie. Na filmiku który wcześniej zamieściłem widać jak samochód kilka razy prawie gaśnie, dodam że podczas kręcenia tego filmy ani razu nie dotknąłem pedału gazu. Ostatnio też czasami podczas pierwszych kilku minut jazdy miga mi kontrolka od silnika ( taka żółta ), po ok 1 min gaśnie a silnik zaczyna normalnie pracować. Wahania obrotomierza są tylko na zimnym silniku, na benzynie i na gazie z tym że na gazie większe. Dodam że na rozgrzanym silniku też nie jest idealnie bo podczas gdy stoję na światłach nieprzyjemnie drży silnik, obroty są prawie takie same( obrotomierz się chwieje mniej więcej o 1-2mm), inaczej mówiąc co kilka sekund kołysze silnikiem ( na benzynie i na gazie jest tak samo).
Jeżeli chodzi o te wtryskiwacze to kupiłem auto już z nimi, instalacja była zakładana 3 miesiące temu ( dwa miesiące przed tym jak kupiłem samochód ).
Pomóżcie jak wiecie co dolega mojej audini.
Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o te wtryskiwacze to kupiłem auto już z nimi, instalacja była zakładana 3 miesiące temu ( dwa miesiące przed tym jak kupiłem samochód ).
Pomóżcie jak wiecie co dolega mojej audini.
Pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W twoim przypadku coś jest nie tak z autkiem mam na myśli wykluczając instalację LPG. Trzeba koniecznie jechać do jakiegoś elektryka lub najlepiej specjalisty od VW AUDI , który podłączy auto pod vaga i sprawdzi jakie błędy są zapamiętane w sterowniku auta. Problemy z odpalaniem auta na zimnym mogą być przyczyną walniętego czujnika cieczy chłodzącej, to jest wszystko jednak zgadywanie, może to być również jakiś inny czujnik na silniku lub skrzyni. Możesz spróbować odłączyć przepływomierz i obserwować czy po jego odłączeniu są jakieś zmiany. Jeśli nie ma żadnych zmian to można przypuszczać że to przepływomierz. Jeśli pojedziesz do elektryka to żądaj podania wszystkich błędów jakie on sczyta ze sterownika włącznie z ich numerami wtedy będzie wiadomo gdzie dopatrywać się przyczyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
- Lokalizacja: niedrzwica duża
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
witam a więc też się pochwalę moją instalacją LPG puki co zrobiłem na niej niewiele ponad 10tyś km i jak na razie (odpukać) nic się nie dzieje
nie znam się za bardzo na podzespołach ale napisze to co mam w homologacji czyli tak
1.reduktor - Zardi
2.zawór gazowy - Tomasello
3.wielozawór - Tomasello
4.obudowa wielozaworu - Bormech
5.przełącznik/centralka - Stag 300+
6.układ elektroniczny - Stag 300+
7. listwa wtryskowa - 2 x 3
Tyle wyczytałem z homolagacji mam nadzieje że dobrze to opisałem i że moja instalacja gazowa nie jest najgorsza pozdrawiam![Obrazek]()

1.reduktor - Zardi
2.zawór gazowy - Tomasello
3.wielozawór - Tomasello
4.obudowa wielozaworu - Bormech
5.przełącznik/centralka - Stag 300+
6.układ elektroniczny - Stag 300+
7. listwa wtryskowa - 2 x 3
Tyle wyczytałem z homolagacji mam nadzieje że dobrze to opisałem i że moja instalacja gazowa nie jest najgorsza pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa