Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL Multitronic] LPG a Multitronic

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[ALL Multitronic] LPG a Multitronic

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 sty 2010, 00:12

Witam.
Jako że jestem posiadaczem A6 ze skrzynią multitronic i silnika zasilanego gazem, bardzo proszę każdego posiadacza tej skrzyni i silnika zasilanego LPG o sprawdzenie podzespołów instalacji gazowej (komputer sterujący LPG, reduktor, wtryskiwacze) i wpisanie tych danych (nazwy, rodzaju, modelu cokolwiek wiesz lub znajdziesz łącznie z fotkami pod maską odpowiednich części) w tym temacie, oraz jeśli występują jakieś dolegliwości lub problemy w zasilaniu, jeździe na gazie o ile zasilanie i jazda na benzynie jest wzorowa, nie sprawia żadnych problemów.
Przykład posta z moimi danymi:

1.Elektronika: Zenit (nowa obudowa)
2.Reduktor: Scorpion GT (ciśnienie gazu 1.1)
3.Magic jet (2 listwy po 3 wtryskiwacza dysze 2.4)

Dolegliwości: Szarpnięcia na rozgrzanym silniku przy obrotach 1800-2000 przy wyższym obciążeniu.


Na podstawie mojego doświadczenia twierdzę, że silnik benzynowy w połączeniu z multitronikiem zasilany gazem wymaga dobrych podzespołów instalacji gazowej i bardzo dobrego sterownika LPG.
Taka baza danych pomoże wybrać najlepszy zestaw LPG do naszych aut i uniknąć przyszłym posiadaczom niepotrzebnych problemów.
Bardzo dziękuję za wszelkie dane.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 04 sty 2010, 07:56

Część fassi przeciez ty wiesz wszystko na temat gazu bo ty mi pomagales ustawic moj gaz ja mam to samo co ty tylko reduktor jest magic jeta i skrzynia manualna i tez go szarpie przy tych obrotach ale sam mówiłes ze to wina zenita pozdro

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 sty 2010, 21:07

pawel1 pisze:Część fassi przeciez ty wiesz wszystko na temat gazu bo ty mi pomagales ustawic moj gaz ja mam to samo co ty tylko reduktor jest magic jeta i skrzynia manualna i tez go szarpie przy tych obrotach ale sam mówiłes ze to wina zenita pozdro
Kwestia w tym, że ja wymieniłem starego zenita na nowego w nowej obudowie i bez zmian, szarpnięcia są dalej. Wnioskuję więc że to coś innego, ale nie umię tego zlokalizować. Tobie polecam Przełączać po jednym wtryskiwaczu na benzynę i tetsować. 1benzyna reszta gaz, 2 gaz reszta benzyna, 3 benzyna reszta gaz itd. Mi wyszło że gdy 2 jest na benzynie to szarpnięcia się nie pojawiają. Jak się zrobi cieplej to sprawdzę podpięcie się pod wtryski benzyny (elektryki ECU).

Bardzo proszę o włączenie się do tematu posiadaczy multi i LPG.
W miarę zainteresowania można stworzyć podobną bazę danych posiadaczy innych skrzyń i różnych silników. <ok>

Awatar użytkownika
bazyluk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazyluk » 14 sty 2010, 21:49

Poniżej podzespoły jakie posiadam i zdjęcie mojej limuzyny .
Pozdrawiam
Podaje tez link do filmiku który przedstawia co sie dzieje z moim autem jak odpalam:


Podzespoły jakie mam:
reduktor - Tomasetto ( typ ARPIC )
zawór gazowy - Tomasetto
przełącznik G/B - AC STAG
alek. jednostka sterująca (ECU) - AC STAG ( chyba 300 )
wtryskiwacz gazu -Vaitek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2010-01-14, 21:50 ]
jeszcze dwa zdjecia, jedno z podzespołów jakie posiadam Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 16:24 przez bazyluk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 14 sty 2010, 22:23

bazyluk, ja też tak miałem zostało mi czasem jak ty mówisz lekkie kłopoty z obrotami też czasem spadną na 200obr ale jest to rzadko autko jeździ i czyściłem przepustnice ale nic to nie dało ty zacznij moim zdaniem od wtrysków bo to co masz to jest wielkie gówno ja takie miałem to wyciągnąłem bo na tym jeździła twoja audiczka nie bedzie ale co masz zrobić to już ci fassi wytłumaczy <ok> nie przejmuj sie audi bedzie chodzić jak nowe pozdro

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 sty 2010, 23:19

Ten reduktor to nie jest tomasetto tylko magic III. Fakt wtryski to kaszana, ale jak długo chodzą już w tym aucie? Na filmiku widać że silnik nie był dobrze rozgrzany. Rozgrzej silnik porządnie i sprawdż jak zachowuje się na jałowym biegu. Na jałowym biegu powinien trzymać 700-720obr/min a na filmiku widać że chyba dodawałeś gazu żeby nie trzęsło?

[ Dodano: 2010-01-16, 13:58 ]
Czy tak się dzieje tylko na gazie czy na benzynie też?

Awatar użytkownika
bazyluk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazyluk » 24 sty 2010, 21:24

Przepraszam że dopiero teraz odpowiadam ale wcześniej nie mogłem. Cały czas mam problemy z tymi obrotami, teraz jak jest zimniej to przy zimnym silniku jak go odpalam to: odpala bardzo łatwo, wskazówka leci do prawie 2000obr i szybko spada do 0. Po mniej więcej 3 próbach: wskazówka leci ponownie do prawie 2000 i szybko spada do 200-400, silnik mam wrazenie ze prawie gaśnie. Na filmiku który wcześniej zamieściłem widać jak samochód kilka razy prawie gaśnie, dodam że podczas kręcenia tego filmy ani razu nie dotknąłem pedału gazu. Ostatnio też czasami podczas pierwszych kilku minut jazdy miga mi kontrolka od silnika ( taka żółta ), po ok 1 min gaśnie a silnik zaczyna normalnie pracować. Wahania obrotomierza są tylko na zimnym silniku, na benzynie i na gazie z tym że na gazie większe. Dodam że na rozgrzanym silniku też nie jest idealnie bo podczas gdy stoję na światłach nieprzyjemnie drży silnik, obroty są prawie takie same( obrotomierz się chwieje mniej więcej o 1-2mm), inaczej mówiąc co kilka sekund kołysze silnikiem ( na benzynie i na gazie jest tak samo).
Jeżeli chodzi o te wtryskiwacze to kupiłem auto już z nimi, instalacja była zakładana 3 miesiące temu ( dwa miesiące przed tym jak kupiłem samochód ).
Pomóżcie jak wiecie co dolega mojej audini.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 sty 2010, 22:06

W twoim przypadku coś jest nie tak z autkiem mam na myśli wykluczając instalację LPG. Trzeba koniecznie jechać do jakiegoś elektryka lub najlepiej specjalisty od VW AUDI , który podłączy auto pod vaga i sprawdzi jakie błędy są zapamiętane w sterowniku auta. Problemy z odpalaniem auta na zimnym mogą być przyczyną walniętego czujnika cieczy chłodzącej, to jest wszystko jednak zgadywanie, może to być również jakiś inny czujnik na silniku lub skrzyni. Możesz spróbować odłączyć przepływomierz i obserwować czy po jego odłączeniu są jakieś zmiany. Jeśli nie ma żadnych zmian to można przypuszczać że to przepływomierz. Jeśli pojedziesz do elektryka to żądaj podania wszystkich błędów jakie on sczyta ze sterownika włącznie z ich numerami wtedy będzie wiadomo gdzie dopatrywać się przyczyny.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 25 sty 2010, 21:07

witam z tym szarpaniem to przyjrzałbym sie układowi zapłonowemu, wcześniej miałem 2.8 c5 i miałem walnięte przewody dobrze sprawdzić cewki, można też sprawdzić mapy gazowe jak zachowują się w tym przedziale

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 sty 2010, 22:28

Ja proponują olać na razie insalację LPG i doprowadzić auto do ładu na benzynie a dopiero potem zabierać się za LPG. Dobrze jest po prostu na trochę przestać jeździć na LPG i poobserwować jak auto zachowuje się na samej benzynie przez kilka dni użytkowania.

hash83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2009, 20:59
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: hash83 » 04 kwie 2010, 10:49

witam a więc też się pochwalę moją instalacją LPG puki co zrobiłem na niej niewiele ponad 10tyś km i jak na razie (odpukać) nic się nie dzieje :) nie znam się za bardzo na podzespołach ale napisze to co mam w homologacji czyli tak
1.reduktor - Zardi
2.zawór gazowy - Tomasello
3.wielozawór - Tomasello
4.obudowa wielozaworu - Bormech
5.przełącznik/centralka - Stag 300+
6.układ elektroniczny - Stag 300+
7. listwa wtryskowa - 2 x 3
Tyle wyczytałem z homolagacji mam nadzieje że dobrze to opisałem i że moja instalacja gazowa nie jest najgorsza pozdrawiam Obrazek

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 kwie 2010, 10:52

Wpięcie pod wodę dla reduktora w złym miejscu.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 24 kwie 2010, 22:31

valteki czy ja dobrze widze? :evil:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja