Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL C5 V6] duże spalanie LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 19 cze 2009, 10:09

Witam. Dzięki za zainteresowanie. Jeżeli chodzi o szarpnięci to przy szybkim ruszaniu jak i przy hamowaniu (tuż przed całkowitym zatrzymaniem) są delikatne szarpnięcia coś jakby redukcja biegu lub dławienie. Na ciepłym i zimnym silniku pracuje tak samo. Na biegu jałowym pracuje bardzo dobrze. Przejadę się najpierw do gazownika żeby sprawdził szczelność i mapy w sterowniku, a później na vag tak dla pewności. Najgorsze że jutro jadę 450km nad morze z rodzinką i nie zdążę tego zrobić, a koszty wyjazdu bardzo wzrosną. Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 19 cze 2009, 10:25

Jak nie zrobisz tego przed wyjazdem to ja radze nad morze śmigac na benzynie lepiej Ci się opłaci, Chyba że benzyny pali podobnie? Mysle że dobry gazownik by w miar szybko ustalił przyczyne i może zrobił od ręki...

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 19 cze 2009, 10:26

Przy takim spalaniu LPG to chyba na wakacje możesz spokojnie jechać na benzynce. Spróbuj wygospodarować jakąś godzinkę na gazownika przed wyjazdem, może się okazać że to jakaś śmieszna pierdółka i zrobi Ci to od ręki. Dzięki temu sporo zaoszczędzisz, a jeśli się nie uda to przynajmniej dasz gazownikowi do myślenia nad tym co może być przyczyną i po powrocie z wakacji szybciej pójdzie diagnoza i naprawa.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 19 cze 2009, 10:33

Dzięki. Na trasie mam nadzieję że spali mniej :lol: a jak nie to tak jak mówicie benzynka i heja, chociaż z drugiej strony nie sprawdzałem jeszcze ile pali na benzynie. A i jeszcze jedno. Ponieważ to moje pierwsze tak "nowoczesne" autko :oops: to podpowiedzcie czy mogę sprawdzić średnie spalanie (chodzi mi o przycisk lub coś w aucie gdzie się to wyświetli, bo mam tylko km i temp.). Oczywiście jeżeli w C5 z 97' jest taka opcja.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 19 cze 2009, 12:23

nie wiemy czy masz FIS (komputer pokładowy) czy tylko kontrolki. Jesli masz FIS to masz na prawej manetce, na jej szczycie dwa przyciski - góra - dół; i od dołu manetki przycisk RESET - poprzełączaj sobie tymi przyciskami góra - dół - znajdziesz średnie spalanie (a także chwilowe spalanie, czs jazdy, dystans do pustego zbiornika, średnią predkość..)

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 19 cze 2009, 13:26

Dzięki za informacje. Udało mi się "zarejestrować" dzisiaj do gazownika także jakby się coś wyjaśniło to dam znać być może pomoże to innym z podobnym problemem.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 19 cze 2009, 18:56

grzesiek_wroc pisze:Witam. Dzięki za zainteresowanie. Jeżeli chodzi o szarpnięci to przy szybkim ruszaniu jak i przy hamowaniu (tuż przed całkowitym zatrzymaniem) są delikatne szarpnięcia coś jakby redukcja biegu lub dławienie. Na ciepłym i zimnym silniku pracuje tak samo. Na biegu jałowym pracuje bardzo dobrze. Przejadę się najpierw do gazownika żeby sprawdził szczelność i mapy w sterowniku, a później na vag tak dla pewności. Najgorsze że jutro jadę 450km nad morze z rodzinką i nie zdążę tego zrobić, a koszty wyjazdu bardzo wzrosną. Pozdrawiam <ok>
Za bogata mieszanka, gazownik musi to ustawić. Mapa benzyny, mapa gazu i regulacja modelu. Zawsze awaryjnie możesz delikatnie zmniejszyć ciśnienie na reduktorze jak nadal będzie palił tak dużo i będą szarpnięcia. Podpytaj gazownika jak to się robi w twoim reduktorze.

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 20 cze 2009, 07:45

Tak jak sugerowaliście była za bogata mieszanka. Ustawili i powinno być lepiej. Ale gazownik zauważył że wisko pracuje przez cały czas pracy silnika i jak to określił dmucha, nie dogrzewa przez to sondy i czegoś jeszcze (nie zapamiętałem czego) i przez to też jest wyższe spalanie. Zasugerował taż termostat.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 cze 2009, 10:36

grzesiek_wroc pisze:Ale gazownik zauważył że wisko pracuje przez cały czas pracy silnika i jak to określił dmucha, nie dogrzewa przez to sondy i czegoś jeszcze (nie zapamiętałem czego) i przez to też jest wyższe spalanie. Zasugerował taż termostat.
Totalna bzdura, wina gazownika to próbował się wytłumaczyć innymi wyszukanymi błędami.
Jeden wentylator chodzi cały czas i to jest normalne.

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 20 cze 2009, 12:05

A to ciekawe. A ja już prawie do mechanika z tym leciałem :evil: . To zastanawiam się czym jeszcze może być spowodowane tak wysokie spalanie. Jak wrócę to sprawdzę przez vag. Może wyskoczą jakieś błędy. Chyba że podczas wakacji podskoczę do Kołobrzegu na jakąś stację diagnostyczną.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 cze 2009, 12:24

grzesiek_wroc pisze:A to ciekawe. A ja już prawie do mechanika z tym leciałem :evil: . To zastanawiam się czym jeszcze może być spowodowane tak wysokie spalanie. Jak wrócę to sprawdzę przez vag. Może wyskoczą jakieś błędy. Chyba że podczas wakacji podskoczę do Kołobrzegu na jakąś stację diagnostyczną.
Wszystko zależy od tego czy auto bezbłędnie chodzi na benzynie bo komputer LPG kopiuje komputer benzyny. Przyczyną dużego spalania mogą być powoli umierające sondy lambda.
Jeśli ich reakcja jest już spowolniona, nie reagują tak szybko jak powinny (objawy umierającej sondy lambda) to na benzynie będzie palił więcej. W takiej sytuacji gazownik robi mapę benzyny która jest niewłaściwa, potem robi mapę gazu, potem reguluje model żeby mapy się pokrywały i jego zdaniem jest super a auto pali przykładowo jak twoje 25l.
Gazownik może sprawdzić sondy jeśli są one podłączone do komputera LPG. Podłącza swój program i odpala oscyloskop w którym może obserwować zachowanie się sond.
Najlepiej byłoby też podłączyć auto pod VAGa u jakiegoś elektryka i sprawdzić czy są jakieś błędy.
Tak poza tym to gdzie jest wentylator a gdzie są sondy, po dwóch różnych stronach silnika a o temperaturze na kolektorze wylotowym już nic nie mówię.

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 20 cze 2009, 12:32

Dzięki. Czyli pozostaje mi sprawdzenie vagiem i wrócić do gazownika żeby sprawdził sondy. Pozwolę sobie pociągnąć już temat. Ile jest tych sond i jaki jest orientacyjny koszt wymiany gdyby okazało się że to one są powodem takiego spalania?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 20 cze 2009, 12:57

Ja mam 4 sondy po 2 na jedną stronę ale ja mam na myśli te 2 sondy zaraz za kolektorem bo następne dwie są za katalizatorami ale w ETCE nie umiałem znalaźć dla twojego rocznika.
Czy napewnp to jest 1997? Jaki masz kod silnika? Mam na myśli trzyliterowy kod.
Sondy średnio kosztują 250 - 300 zł ale pewności nie mam.
Ja bym jednak pojeździł trochę na benzynie i sprawdził jak się auto zachowuje.
Pozatym przd robieniem mapy benzyny powinno pojeździć się trochę na benzynie żeby zaadoptował się ECU benzyny.

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 20 cze 2009, 13:20

:D Zapraszam do mnie na sprawdzenie, bo jak czytam co Ci powiedział gazownik to nic tylko się śmiac <rotfl> <rotfl> <rotfl> .
Napisz od razu adres gazownika, co by było wiadomo z kogo łacha pociąc przy okazji. :-P
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 20 cze 2009, 13:40

To zacznę po prostu od sprawdzenia vagiem i będę dalej myślał jak wyjdą jakieś błędy. Bo gdyby sonda byłaby już na wykończeniu to poprzez badanie vagiem to powinno wyjść? No i niestety nie bardzo wiem jaki mam kod silnika :oops:

[ Dodano: 2009-06-20, 13:46 ]
Toms001 chętnie skorzystam bo strasznie męczy mnie ta sprawa. Jak tylko wrócę z nad morza to się z Tobą skontaktuje tj. ok 6 lipca (daj jakiś namiar na siebie). Co do gazowników to było w Abarcie na Krzemienieckiej we Wrocku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja