Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] 1.8T Sekwencja AG Centrum Compact i Valteki

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

[ A6 C5] 1.8T Sekwencja AG Centrum Compact i Valteki

Post autor: HattoriHonza » 25 mar 2011, 09:23

Witam.

Kilka mies temu założyłem sekwencję do mojej szóstki. Wpadłem do polecanego mi super gazownika, powiedziałem, że chcę DOBRÂĄ sekwę z zapasem. Staga 4+, wtryski matrixy HD. On do mnie, że matrixy sie zapychają i wsadzi mi Valteki typ 34 i zamiast staga wsadzi mi AG Centrum Zenita. No ja sie nie znam, to mu zaufałem. Wsadził to i co?

Na pocz niby nie czułem, ale po jakimś czasie... Samochód nie jedzie. JEst zdecydowanie odczuwalnie GORZEJ, niż na benzynie. Jeździłem do niego wiele razy, gość nie do końca wiedział czemu tak jest, w końcu mnie troche zwymyślał, że mi sie coś ubzdurało, bo jeździ tak samo.
Pojechałem do młodych chłopaków polecanych na lpg forum, którzy silniki turbo gazują. No i z ich ustaleń wychodzi, że od 3k zapętlają mi się wtryski, bo są zbyt mało wydajne. Do tego zamiast Zenita wsadził mi Compacta. Mieszanka jest od tych 3k zbyt uboga i wypala mi zawory i głowicę, o turbo nie wspominając. I że trzeba wpakować Staga 4+ oraz Magic wtryski albo hana 2000. Orientuje się ktoś, czy może mają rację? Bo mam niemiłe doświadczenia z ostatniej wizyty u montażysty gazu i nie chce bez pewności do niego wpadać. Pomijam już, że wężyk podciśnienia miał ~1metr a podobno powinien mieć jak najmniej ~10cm najlepiej, oraz wężyki od wtryskiwaczy miały 30-34cm w zależnościi od wtrysku...

Czy prawdą jest, że Valtec typ 34 ma wydajność ~28-35km z cylindra i jest dużo za wolny do mojego silnika? Oraz, że AG Centrum Compact nie ogarnia silnika turbo? Bo z informacji w necie jest różnie. Producent podaje, że valteki mają wydajność 40kucy, ale nie podaje czy przy wolnossącym czy przy turbo. Chcę mieć po prostu pewność, że jest tak, jak mi chłopaki powiedzieli, żeby nie wyjść na durnia. Bo co do kompa to sami przyznali, że go nie znają, ale to najniższy model AGc, a oni tylko stagi montują.

Pozdrawiam

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 25 mar 2011, 10:19

typ 34 ma max 35km/cyl z przyzwoitej instalki zenith zmienili ci na chińskie gówno compact ,
a wystarczyłoby do zenita wstawić bardziej wydajne listwy, ale nie magic bo te strasznie lecą
optymalny zestaw do ciebie to stag 300 isa2 reduktor np kme silver wtryski albo omvl reg albo hana 200 zielone i koniecznie filtr puszkowy , napisz na pw u kogo byłeś i kto ci tak spierd...ł instalkę , odpisze ci do kogo masz podjechać aby to było dobrze zrobione
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 25 mar 2011, 12:06

Wybrałeś dobry zestaw ,a partacz do potęgi wsadził Ci straszną tandetę. Silnik z turbo jest trochę bardziej wymagający. Co do instalacji to osobiście jeżdżę na stagu 300+,reduktor KME silver i wtryskach MJ, ale jest to praktycznie na styk,a w zimie to już trochę niedomaga.

Zestaw Stag 4, wtryski hany zielone będą OK, co do reduktora to warto pomyśleć o czymś z zapasem w przypadku jakbyś się kiedyś zdecydował na podniesienie mocy na 180kucy.
Jakbym miał teraz jeszcze możliwość w wyborze instalacji to na pewno była by to Landi Renzo Omegas.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 mar 2011, 15:12

Co do reduktora jest jakiś Gurtner czarny, rzekomo do 300kucy. Thaa... No ale podobno reduktor daje rade u mnie. Przy 180 pewnie będzie już kaszana z nim. Jeśli chodzi o filtr, to nie jest puszkowy, tylko taki zwykły.
To w poniedziałek się wybiorę do mistrza i niech mi wymienia graty na dobre, albo oddaje pieniądze. Ewentualnie niech poprawki pokryje w innym zakładzie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 mar 2011, 22:55

Valtek typ 34 za mało wydajny a Zenit zbyt tępy jak na sterownik, ogólnie kiepski.
Do twojego auta Stag 300+, wtryskiwacze Hana zielone, Matrix HS lub Matrix HD544,
reduktor oby nie za słaby bo za dużych to nie ma.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 25 mar 2011, 22:58

junior13 pisze:Wybrałeś dobry zestaw ,a partacz do potęgi wsadził Ci straszną tandetę. Silnik z turbo jest trochę bardziej wymagający. Co do instalacji to osobiście jeżdżę na stagu 300+,reduktor KME silver i wtryskach MJ, ale jest to praktycznie na styk,a w zimie to już trochę niedomaga.

Zestaw Stag 4, wtryski hany zielone będą OK, co do reduktora to warto pomyśleć o czymś z zapasem w przypadku jakbyś się kiedyś zdecydował na podniesienie mocy na 180kucy.
Jakbym miał teraz jeszcze możliwość w wyborze instalacji to na pewno była by to Landi Renzo Omegas.
w jakim kontekście jest na styk.? opisz kolego problem

[ Dodano: 2011-03-25, 23:04 ]
fassi1 pisze:Valtek typ 34 za mało wydajny a Zenit zbyt tępy jak na sterownik, ogólnie kiepski.
Do twojego auta Stag 300+, wtryskiwacze Hana zielone, Matrix HS lub Matrix HD544,
reduktor oby nie za słaby bo za dużych to nie ma.
fassi staga 300 plus po aktualizacjiac gaz synhro 7.0 zrobisz na staga 300 isa2 normalnie miodzio. na bieżąco korekty pod mapy benzynowe wczoraj miałem szkolenie w białymstoku.zciągnij i spróbuj na pw napisze ci o szkoleniu w uk będzie za ok miesiąc
zaznacz że na matrixa nie ma gwarancji w polsce
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 mar 2011, 23:09

Już testowałem ISA2 u siebie. Nie wnosi niczego czego nie można osiągnąć przy Stagu 300 + z wykorzystaniem korekt RPM.
Jeśli korekty na temp. i model jest dobrze dobrany wraz z korekcją po RPM choć ta jest nie zawsze potrzebna to ISA2 nie ma co robić i jest nie potrzebna.
ISA2 jedynie ratuje niezbyt dobre korekty na ciśnienie i źle dobrane korekty na temp.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 25 mar 2011, 23:34

fassi1 pisze:Już testowałem ISA2 u siebie. Nie wnosi niczego czego nie można osiągnąć przy Stagu 300 + z wykorzystaniem korekt RPM.
Jeśli korekty na temp. i model jest dobrze dobrany wraz z korekcją po RPM choć ta jest nie zawsze potrzebna to ISA2 nie ma co robić i jest nie potrzebna.
ISA2 jedynie ratuje niezbyt dobre korekty na ciśnienie i źle dobrane korekty na temp.
zalej szyfiastego gazu i zobaczysz co można zrobić z dobrze dogranych map
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 mar 2011, 00:40

ISA2 zapamiętuje czas wtrysku benzyny od wartości podciśnienia i RPM, i przechowuje go jako bazowy a przecież wartość ta nie jest zawsze taka sama i zmienia się np. od wartości temp. powietrza. Dzisiaj robiąc mapę dla wartości podciśnienia x czas wtrysku benzyny jest 4ms. Jutro jest inna temp. na zewnątrz i sterownik benzynowy widząc tą różnicę wydłuża czas wtrysku np. o 2% czyli czas wtrysku będzie wynosić 4.08ms. ISA2 mając bazowy czas 4ms porównuje z obecnym 4.08 i widzi że jest za ubogo więc wydłuża czas wtrysku gazu tak żeby benzynowy czas doszedł do 4ms, ECU benzynowe w tej sytuacji widzi że jest za bogato i skraca czas wtrysku o 2% do 3.98ms. W takiej sytuacji ECU LPG skraca czas wtrysku gazu bo krótszy czas od 4ms to za bogato, i tak w kółko oba sterowniki się gryzą a oczekiwana wartość czasu wtrysku 4.08ms nie jest osiągana.
ISA2 pomoże jedynie w szybszej regulacji temu kto za bardzo nie ma pojęcia.
Załączanie jej ma jedynie sens podczas regulacji w tych samych warunkach podczas zbierania mapy benzynowej i gazowej.
Na pewno nie ma zastosowania w pętli zamkniętej gdzie czasy ECU benzynowego są nie zmienne więc regulacja max otwarcia przepustnicy jedynie po sondzie a najlepiej po szerokopasmowej.
O czasie wtrysku benzyny powinno decydować ECU benzynowe a ECU LPG w funkcji czasu benzyny powinno naliczać czas wtrysku gazu korygując go o skoki ciśnienia i temp. gazu lub RPM.
Każdy ma własny rozum i tok myślenia.

[ Dodano: 2011-03-26, 00:43 ]
Mapy w cale nie muszą się pokrywać żeby skład mieszanki był taki sam jak na benzynie.
Mapy powinny się pokryć jedynie gdy zebrane są w tych samych warunkach czyli jedna po drugiej, w tym samym czasie.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 26 mar 2011, 07:45

fassi1 pisze:ISA2 zapamiętuje czas wtrysku benzyny od wartości podciśnienia i RPM, i przechowuje go jako bazowy a przecież wartość ta nie jest zawsze taka sama i zmienia się np. od wartości temp. powietrza. Dzisiaj robiąc mapę dla wartości podciśnienia x czas wtrysku benzyny jest 4ms. Jutro jest inna temp. na zewnątrz i sterownik benzynowy widząc tą różnicę wydłuża czas wtrysku np. o 2% czyli czas wtrysku będzie wynosić 4.08ms. ISA2 mając bazowy czas 4ms porównuje z obecnym 4.08 i widzi że jest za ubogo więc wydłuża czas wtrysku gazu tak żeby benzynowy czas doszedł do 4ms, ECU benzynowe w tej sytuacji widzi że jest za bogato i skraca czas wtrysku o 2% do 3.98ms. W takiej sytuacji ECU LPG skraca czas wtrysku gazu bo krótszy czas od 4ms to za bogato, i tak w kółko oba sterowniki się gryzą a oczekiwana wartość czasu wtrysku 4.08ms nie jest osiągana.
ISA2 pomoże jedynie w szybszej regulacji temu kto za bardzo nie ma pojęcia.
Załączanie jej ma jedynie sens podczas regulacji w tych samych warunkach podczas zbierania mapy benzynowej i gazowej.
Na pewno nie ma zastosowania w pętli zamkniętej gdzie czasy ECU benzynowego są nie zmienne więc regulacja max otwarcia przepustnicy jedynie po sondzie a najlepiej po szerokopasmowej.
O czasie wtrysku benzyny powinno decydować ECU benzynowe a ECU LPG w funkcji czasu benzyny powinno naliczać czas wtrysku gazu korygując go o skoki ciśnienia i temp. gazu lub RPM.
Każdy ma własny rozum i tok myślenia.

[ Dodano: 2011-03-26, 00:43 ]
Mapy w cale nie muszą się pokrywać żeby skład mieszanki był taki sam jak na benzynie.
Mapy powinny się pokryć jedynie gdy zebrane są w tych samych warunkach czyli jedna po drugiej, w tym samym czasie.
nie jest tak jak piszesz isa 2 nanosi poprawki z mapy benzynowej wystarczy na pare chwil przełączyć na benzynę i naniesione zostaja poprawki . przypuśćmy ze ustawisz staga 300 plus idealnie i jak mówisz zmieni się np tmp powietrza , stag 300 plus będzie dążył do wartości zadanych przy kalibracji bez korekt odchyłki krótkich i długich , isa 2 pozwoli na samoczynne dostrojenie się do czasów benzynowych które jak piszesz są zmienne i zależne od kilku wartości( tmp, ciśnienie atm), oczywiście trzeba dobrze ustawić ciśnienie i dysze ( mnożnik 1.1-1,5), no i trzeba trochę pomapować benzynę, ale teraz to będzie chodziło tak jak powinno , a druciarze dorobkiewicze ( ok 50 % montażystów) nie będzie psuło opini o stagu , (klijent jak żle mu chodzi stag to powie że "stag to gówno, sąsiad ma np zenitha i jemu chodzi dobrze...) zauważ że tylko stag rozwija się a inne firmy stoją w miejscu i czekają na to co zrobi stag brc, landi renzo viale prince zarzuciły prace nad wtryskiem pośrednim pracują nad fsi i tsi , stag ma narazie 4 silniki vw (1.4 tsi 1.6 fsi , 1.8tsi i 2.0 tsi ) narazie montaż tych instalacji tylko w sieci warsztatów partnerskich i nie sądzę aby szybko można było kupić je w wolnej sprzedaży technicy pracuja juz nad bmw mercedesem i mazdą, ale to jak powiedzieli śpiew przyszłości
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 mar 2011, 08:06

Czyli praktycznie codziennie lub co 2 dni jak tylko temp się zmieni lub ciśnienie trzeba by przełączać na benzynę i zbierać nową mapę benzynową, żeby do nowej bazowej mapy benzynowej która jest w funkcji podciśnienia ISA2 naliczyła korekty do czasu wtrysku gazu.
Chyba nie zaprzeczysz że ISA2 nalicza korekty dla czasu wtrysku gazu w oparciu o bazową mapę benzynową, która zapamiętana jest w pamięci i na niej ISA2 bazuje cały czas, a przecież ta mapa co trochę się zmienia i o tym decyduje ECU benzynowe.
Zapewniam Cię że wiem co piszę i w jaki sposób działa ISA2.
ISA2 nie jest jakim złem ale rónie dobrze można jej nie używać i parametry będą jazdy będą takie same.
ISA2 pomoże tej większości druciaży, która montuje waltekopodobne itp.
Działają prawa rynku, Stag musi się dobrze sprzedawać i to raczej AC osiągnie dzięki ISA2.
ISA2 to nie jakaś skomplikowana matematyka lub magia.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 26 mar 2011, 12:56

fassi1 pisze:Czyli praktycznie codziennie lub co 2 dni jak tylko temp się zmieni lub ciśnienie trzeba by przełączać na benzynę i zbierać nową mapę benzynową, żeby do nowej bazowej mapy benzynowej która jest w funkcji podciśnienia ISA2 naliczyła korekty do czasu wtrysku gazu.
Chyba nie zaprzeczysz że ISA2 nalicza korekty dla czasu wtrysku gazu w oparciu o bazową mapę benzynową, która zapamiętana jest w pamięci i na niej ISA2 bazuje cały czas, a przecież ta mapa co trochę się zmienia i o tym decyduje ECU benzynowe.
Zapewniam Cię że wiem co piszę i w jaki sposób działa ISA2.
ISA2 nie jest jakim złem ale rónie dobrze można jej nie używać i parametry będą jazdy będą takie same.
ISA2 pomoże tej większości druciaży, która montuje waltekopodobne itp.
Działają prawa rynku, Stag musi się dobrze sprzedawać i to raczej AC osiągnie dzięki ISA2.
ISA2 to nie jakaś skomplikowana matematyka lub magia.
tak fassi tylko przy twojej teori ustawienia staga będą dążyły do wartości zadanych przy kalibracji , np ustawisz staga powiedzmy 25 marca przy tmp 3'C a za miesiąc będzie 20 'C i wg twojej teorii stag będzie pracował pod mapy z dnia kalibracji a isa 2 pozwoli sterownikowi dostosować sie samemu ja nie mówie że co 3 dni masz śmigac na benzynie ale przyznasz raz na 30 dni ok 10 km na benzynie porprawi zarówno mapy benzynowe jak i gazowe i wierz mi wg mnie valtek typ 30 jest tylko towarem handlowym a nie dobrą listwą, tak jak i magic jet ( pamiętasz jak przestrzegałem że to gówno a ty pisałeś że są ok) przyzwoite listwy zaczynają się od omvl reg dobre listwy zaczynają się od hana w górę
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 mar 2011, 14:00

Stag nie dąży do wartości z kalibracji tylko do wartości zapisanych podczas zbierania mapy benzynowej dla całego zakresu obrotów czyli bazowej mapy benzynowej.
Zebranie jej trochę zajmuje i trzeba auto trochę pogonić żeby w końcu Stag przełączył się na gaz.
Pojeździłem prawie tydzień z włączoną ISA2 i korekty długie średniego obciążenia rozjechały mi się do +6.5% gdzie na benzynie są praktycznie 0% z odchyłką +-2% i takie też osiągam na gazie bez włączonej ISA2 z niewielkimi naniesionymi korektami od RPM.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 26 mar 2011, 19:11

fassi1 pisze:Stag nie dąży do wartości z kalibracji tylko do wartości zapisanych podczas zbierania mapy benzynowej dla całego zakresu obrotów czyli bazowej mapy benzynowej.
Zebranie jej trochę zajmuje i trzeba auto trochę pogonić żeby w końcu Stag przełączył się na gaz.
Pojeździłem prawie tydzień z włączoną ISA2 i korekty długie średniego obciążenia rozjechały mi się do +6.5% gdzie na benzynie są praktycznie 0% z odchyłką +-2% i takie też osiągam na gazie bez włączonej ISA2 z niewielkimi naniesionymi korektami od RPM.
pojeździj 2-3 mieś i zobaczysz że rozjadą ci się do ok 10-15% a to już dużo i wtedy co.. ty sobie ustawisz a zwykły zjadacz chleba pojechałby do gazownika, a teraz wystarczy że przełączy na kilkanaście km na benzynę zrobią mapę i będzie ok, nie wiem jak tam u ciebie w uk ale w pl jkaloryczność gazu pozostawia wiele do życzenia i między innymi po to zrobiona jest isa2, jest ona konieczna min do usatwienia fsi ale... to za ok 3-4 tygodnie..
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 mar 2011, 19:48

borsuk1977 pisze:
fassi1 pisze:Stag nie dąży do wartości z kalibracji tylko do wartości zapisanych podczas zbierania mapy benzynowej dla całego zakresu obrotów czyli bazowej mapy benzynowej.
Zebranie jej trochę zajmuje i trzeba auto trochę pogonić żeby w końcu Stag przełączył się na gaz.
Pojeździłem prawie tydzień z włączoną ISA2 i korekty długie średniego obciążenia rozjechały mi się do +6.5% gdzie na benzynie są praktycznie 0% z odchyłką +-2% i takie też osiągam na gazie bez włączonej ISA2 z niewielkimi naniesionymi korektami od RPM.
pojeździj 2-3 mieś i zobaczysz że rozjadą ci się do ok 10-15% a to już dużo i wtedy co.. ty sobie ustawisz a zwykły zjadacz chleba pojechałby do gazownika, a teraz wystarczy że przełączy na kilkanaście km na benzynę zrobią mapę i będzie ok, nie wiem jak tam u ciebie w uk ale w pl jkaloryczność gazu pozostawia wiele do życzenia i między innymi po to zrobiona jest isa2, jest ona konieczna min do usatwienia fsi ale... to za ok 3-4 tygodnie..
A z wyłączoną adaptacją ISA2 korekty ECU benzynowego się nie rozjadą bo to ECU benzynowe będzie decydować o czasie wtrysku.
Powtórzę jeszcze raz, nie uważam że ISA2 jest zła, sprytne narzędzie mające jednak swoje minusy.
Ja osobiście jeśli ją użyję to tylko podczas regulacji a potem ją wyłączę albo wcale jej nie będę używał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl