Wentylator chłodnicy pracuje po wyłączeniu silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2018, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
Wentylator chłodnicy pracuje po wyłączeniu silnika
Mam dobrze zdiagnozowany problem, którego nie potrafię naprawić w serwisie.
Autko ma dwa objawy - prowadzę dokładną statystykę błędów:
1. od ponad roku, raz na jakiś czas załącza się wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika - denerwujące ale można z tym żyć. Co ciekawe przy zimnym silniku, po zgaszeniu silnika wentylator wskakuje na najwyższe obroty i chodzi tak przez 8 minut. Jeśli w międzyczasie odpalę silnik, potrzymam go te 8 minut i zgaszę wentylator się już nie włączy. Jeśli po ok. 4 minutach wyłączę silnik, wentylator włącza się ale na niskie obroty.
2. od dwóch miesięcy cztery razy pojawił się komunikat "niesprawny układ kierowniczy", dwa razy towarzyszyło temu wyłączenie układu (ciężka praca kierownicy) - tu już obawiam się o bezpieczeństwo. Mimo, że pozornie nie ma to związku z wentylatorem, podejrzewam ogólnoustrojową chorobę elektryki - jakieś styki poluzowane, sterowniki, komputery, nie wiem.
Objawy pojawiają się nieregularnie, a potem znikają. Od trzech tygodni nic się nie pojawiło - jakby autko było 100% sprawne.
Byłem w dwóch serwisach w trójmieście. Za każdym razem godzina tłumaczenia, potem diagnozują - komputer + piłowanie silnika, aż sztucznie uruchomią wentylator... bez sensu - i tak nie mogą znaleźć przyczyny. Rzucają, że to pewnie CANy i bez przejrzenia całej elektryki w aucie za nie wiadomo jaką kasę, tego nie naprawią.
Teraz mam jechać z tym do ASO, ale już się wkurzam jak myślę o ponownym tłumaczeniu, wydaniu 250 zł za diagnozę, a i tak nie wiem co z tego wyjdzie.
Stąd pytanie do prawdziwych wyjadaczy w kwestiach A6 C7 - gdzie leży przyczyna, i czy ktoś ma podobne zachowania w aucie?
Autko ma dwa objawy - prowadzę dokładną statystykę błędów:
1. od ponad roku, raz na jakiś czas załącza się wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika - denerwujące ale można z tym żyć. Co ciekawe przy zimnym silniku, po zgaszeniu silnika wentylator wskakuje na najwyższe obroty i chodzi tak przez 8 minut. Jeśli w międzyczasie odpalę silnik, potrzymam go te 8 minut i zgaszę wentylator się już nie włączy. Jeśli po ok. 4 minutach wyłączę silnik, wentylator włącza się ale na niskie obroty.
2. od dwóch miesięcy cztery razy pojawił się komunikat "niesprawny układ kierowniczy", dwa razy towarzyszyło temu wyłączenie układu (ciężka praca kierownicy) - tu już obawiam się o bezpieczeństwo. Mimo, że pozornie nie ma to związku z wentylatorem, podejrzewam ogólnoustrojową chorobę elektryki - jakieś styki poluzowane, sterowniki, komputery, nie wiem.
Objawy pojawiają się nieregularnie, a potem znikają. Od trzech tygodni nic się nie pojawiło - jakby autko było 100% sprawne.
Byłem w dwóch serwisach w trójmieście. Za każdym razem godzina tłumaczenia, potem diagnozują - komputer + piłowanie silnika, aż sztucznie uruchomią wentylator... bez sensu - i tak nie mogą znaleźć przyczyny. Rzucają, że to pewnie CANy i bez przejrzenia całej elektryki w aucie za nie wiadomo jaką kasę, tego nie naprawią.
Teraz mam jechać z tym do ASO, ale już się wkurzam jak myślę o ponownym tłumaczeniu, wydaniu 250 zł za diagnozę, a i tak nie wiem co z tego wyjdzie.
Stąd pytanie do prawdziwych wyjadaczy w kwestiach A6 C7 - gdzie leży przyczyna, i czy ktoś ma podobne zachowania w aucie?
Grzegorz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
- Imię: Amiszewski
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Nie wiem ile w tym prawdy ale ktos kiedys pisał że wlaczanie sie wentylatora po zakończonej jezdzie to objaw wypalania sie DPF - nikt mi tej plotki w serwisie nie potwierdził ale może ktoś sie wypowie na ten temat - jak to prawda to sprawdz czy nie podnosi ci sie poziom oleju silnikowego rozrzedzonego ropa ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) średnio raz na miesiąc zdarzy się, że po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracują wentylatory przez około 15 minut. Też gdzieś na forum słyszałem, że to objaw kończącej się lub nie zakończonej procedury wypalania DPF i ma na celu chłodzić rozgrzany do wysokiej temperatury układ wydechowy.
Tak w ogóle to wypalanie DPFa nie ma żadnych innych objawów, jak np. dymienie, większe spalanie, czy podwyższone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy było wypalanie i jaki jest poziom sadzy można podejrzeć tylko w wartościach mierzonych w VCDS.
Tak w ogóle to wypalanie DPFa nie ma żadnych innych objawów, jak np. dymienie, większe spalanie, czy podwyższone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy było wypalanie i jaki jest poziom sadzy można podejrzeć tylko w wartościach mierzonych w VCDS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 mar 2018, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź.pawcio81 pisze:U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) średnio raz na miesiąc zdarzy się, że po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracują wentylatory przez około 15 minut. Też gdzieś na forum słyszałem, że to objaw kończącej się lub nie zakończonej procedury wypalania DPF i ma na celu chłodzić rozgrzany do wysokiej temperatury układ wydechowy.
Tak w ogóle to wypalanie DPFa nie ma żadnych innych objawów, jak np. dymienie, większe spalanie, czy podwyższone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy było wypalanie i jaki jest poziom sadzy można podejrzeć tylko w wartościach mierzonych w VCDS.
W przypadku długiej jazdy, gdzie silnik pracował na podwyższonych obrotach(wypalanie DPF), podwyższył temperaturę czynnika chłodniczego - jest to pewnie prawidłowe działanie i zrozumiałe.
U mnie potrafi odpalić wentylator chłodzący (chłodzący!) przy mrozie, po jeździe 5 minutowej. Wątpię, żeby to było standardowe zachowanie. Jednak z uwagi na rzadkość występowania i to biorę pod uwagę.
Grzegorz
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Nic w tym dziwnego, bo przy tak krótkiej jeździe nie zakończyła się rozpoczęta procedura wypalania DPF. Mam to raz na dwa tygodnie przy krótkich odcinkach po mieście. Wtedy odpalam auto i robię przejazd ze stałą prędkością ok. 70 km/h na trasie ok. 10 km. Problem polega na tym, że wypalanie zaczyna się wtedy, gdy DPF jest zapchany, a nie wtedy kiedy nam to pasuje. Raz jechałem trasą ok. 70 km i rozpoczął wypalanie przed samym postojemCapri Lava pisze:U mnie potrafi odpalić wentylator chłodzący (chłodzący!) przy mrozie, po jeździe 5 minutowej

Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Zgadza się, u mnie jest tak samo, już to powoli rozpracowałem. Wystarczy obserwować wolne obroty, jak są podwyższone to znaczy że wypala i lepiej nie gasić silnika tylko poczekać aż obroty spadną i wentylator wystudzi układ wydechowy.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Tak, ale wypalanie uruchomi się przy kolejnym uruchomieniu silnika po bardzo krótkiej równomiernej jeździe, a wypalanie DPF na raty nic dobrego nie wróżyarczi0044 pisze:jak są podwyższone to znaczy że wypala i lepiej nie gasić silnika tylko poczekać aż obroty spadną i wentylator wystudzi układ wydechowy.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Dlatego piszę że nie gaszę silnika do puki obroty nie spadną i nie zakończy się proces wypalania, u mnie wypalanie nie trwa długo, zazwyczaj 5 min i po temacie i co najważniejsze jak już zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod garażem
. Pod tym względem wydaje mi się bardziej dopracowane porównując do poprzedniego modelu C6.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Jak komu, bo u mnie przy kolejnym odpaleniu silnika i przejechaniu kawałka trasy proces uruchomił się ponownie. Nie podawali by w instrukcji procedury wypalania jak by się wypalał na postoju przy obrotach biegu jałowegoarczi0044 pisze: jak już zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod garażem
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Wszystko zależy od tego jaką masz temperaturę silnika, jeśli wypalanie znacznie się w trasie i filtr osiągnie optymalną temperaturę to jak najbardziej dokończy proces na wolnych obrotach. Po to sterownik podnosi obroty. Podpinałem vcds i proces przebiegał prawidłowo. A procedura o której wspomniałeś jest do wypalenia jak już filtr jest zawalony i świeci się kontrolka na fis.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Jak sprawdzałeś przez VCDS to pewnie masz rację, ale podałem mój konkretny przypadek, gdy po zgaszeniu silnika uruchomił się wentylator jeszcze raz go odpaliłem i postał na biegu jałowym. Gdy za 30 min ponownie go odpaliłem i przejechałem ok. 2 km to po zgaszeniu znów uruchomił się wentylator. Dlatego wolę zrobić 10 km wycieczkęarczi0044 pisze: Podpinałem vcds i proces przebiegał prawidłowo. A procedura o której wspomniałeś jest do wypalenia jak już filtr jest zawalony i świeci się kontrolka na fis.

Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7