Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ubytek płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 659
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 05 paź 2022, 07:36

Witam, od długiego czasu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, dodam że jeśli auto jest bardziej używane to ubytek jest mniejszy jak auto stoi kilka dni w garażu. Martwi mnie to że jest często mokry pasek osprzętu i może to doprowadzić do szybszej reakcji z płynem i dojdzie do katastrofy. Ewidentnie kapie z góry na pasek, problem w tym że nie mogę dojść do tego z jakiego miejsca jest ten wyciek. Miał ktoś taką przypadłość i to opanował? Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Szajn » 05 paź 2022, 12:26

Miałem i wymieniłem pompę wody. Wtedy był mokry pasek wielorowkowy. Jeżeli będziesz musiał kupić pompę, to nie kupuj taniego badziewia, tylko INA, FEBI, a najlepiej HEPU:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-audi-11927457818

Założyłem tanie badziewie i znowu mam po 50 tysiącach km ubytki płynu.
Pozdrawiam

Dodano po 50 sekundach:
W żadnym wypadku DOLZ, teraz taką miałem założoną

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 659
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 06 paź 2022, 10:35

Kolego 'Szajn' wielkie dzięki za cenne informacje. Domyślam się że aby wymienić pompę wody należy zdemontować pas przedni wraz z chłodnicą. A jak Ci poszło ze demontażem koła pasowego które jest zamontowane na pompie wody. Przymierzam się do tej wymiany sam i interesuje mnie co może sprawić najwięcej problemów. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Szajn » 08 paź 2022, 08:42

Mała aktualizacja. Tym razem, to nie pompa wody. Wczoraj na kanale stwierdziłem, ze wyciek jest z podstawy filtra oleju, tego z termostatem, przez który przepływa płyn chłodniczy.
Łatwo stwierdzić, wszystko pod spodem zażywane jest na poły olejem i płynem chłodniczym.
Niestety w tym przypadku trzeba kupić całą podstawę filtra oleju z termostatem, pomimo, ze w książce są dostępne uszczelki, to sprzedawane jest jako całość.
Na szczęście są zamienniki, w aso wołają za to 1200 zł

https://allegro.pl/oferta/obudowa-filtr ... 2403555207

Jeżeli chodzi o pompę wody, to nie trzeba demontować pasa i chłodnicy, dasz rade bez demontażu tych elementów. Wystarczy ściągnąć pasek wielorowkowy i koło pąsowe pompy, które jest na 3 śrubach.
Pozdrawiam

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Wtedy masz dostęp do pompy, która zamontowana jest na 10 lub 12 srubach

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: sawik » 09 paź 2022, 09:10

Dzień dobry.
U mnie też ubywał płyn chłodniczy. Po poszukiwaniach i ustaleniu przyczyny okazało się że ucieka "Zaworem regulacyjnym płynu chłodzącego" (numer katalogowy - 19851998). Sam zawór koszt 383 zł, ale niestety do tego dochodzi masa uszczelek, o-ringów i innych drobiazgów jak i sam płyn chłodniczy. Same materiały - części to koszt 2tys. zł. Do tego togo trzeba doliczyć robociznę, wszystko zależy gdzie i kto będzie naprawiać, Serwis robocizna drugie 2 tys. zł.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 659
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 10 paź 2022, 16:16

Nie jestem pewien na 100% ale jak kilka miesięcy temu wymieniałem pasek osprzętu wraz z napinaczem to wydaje mi się mocno że po zamontowaniu nowego napinacza ale bez założonego jeszcze paska osprzętu to już wtedy był wyciek z pod napinacza. Czy to jest możliwe że cieknie właśnie tędy, poprzez śrubę od napinacza.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: BorysTDI » 11 paź 2022, 21:33

Szajn pisze:
08 paź 2022, 08:44
Mała aktualizacja. Tym razem, to nie pompa wody. Wczoraj na kanale stwierdziłem, ze wyciek jest z podstawy filtra oleju, tego z termostatem, przez który przepływa płyn chłodniczy.
Łatwo stwierdzić, wszystko pod spodem zażywane jest na poły olejem i płynem chłodniczym.
Niestety w tym przypadku trzeba kupić całą podstawę filtra oleju z termostatem, pomimo, ze w książce są dostępne uszczelki, to sprzedawane jest jako całość.
Na szczęście są zamienniki, w aso wołają za to 1200 zł

https://allegro.pl/oferta/obudowa-filtr ... 2403555207

Jeżeli chodzi o pompę wody, to nie trzeba demontować pasa i chłodnicy, dasz rade bez demontażu tych elementów. Wystarczy ściągnąć pasek wielorowkowy i koło pąsowe pompy, które jest na 3 śrubach.
Pozdrawiam

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Wtedy masz dostęp do pompy, która zamontowana jest na 10 lub 12 srubach
Kolego szukaj tego zestawu z ajusy po numerze. Swego czasu dostałem na 50zl na allegro

https://m.autodoc.pl/ajusa/15260510

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Szajn » 13 paź 2022, 21:17

BorysTDI pisze:
11 paź 2022, 21:33
Szajn pisze:
08 paź 2022, 08:44
Mała aktualizacja. Tym razem, to nie pompa wody. Wczoraj na kanale stwierdziłem, ze wyciek jest z podstawy filtra oleju, tego z termostatem, przez który przepływa płyn chłodniczy.
Łatwo stwierdzić, wszystko pod spodem zażywane jest na poły olejem i płynem chłodniczym.
Niestety w tym przypadku trzeba kupić całą podstawę filtra oleju z termostatem, pomimo, ze w książce są dostępne uszczelki, to sprzedawane jest jako całość.
Na szczęście są zamienniki, w aso wołają za to 1200 zł

https://allegro.pl/oferta/obudowa-filtr ... 2403555207

Jeżeli chodzi o pompę wody, to nie trzeba demontować pasa i chłodnicy, dasz rade bez demontażu tych elementów. Wystarczy ściągnąć pasek wielorowkowy i koło pąsowe pompy, które jest na 3 śrubach.
Pozdrawiam

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Wtedy masz dostęp do pompy, która zamontowana jest na 10 lub 12 srubach
Kolego szukaj tego zestawu z ajusy po numerze. Swego czasu dostałem na 50zl na allegro

https://m.autodoc.pl/ajusa/15260510
Dzięki kolego, ale już wcześniej udało mi się namierzyć ajuse, jutro wymieniam👍

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 659
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: tobi71 » 14 paź 2022, 18:26

Ja za tydzień w piatek demontuje pasek osprzętu, koło pompy chłodzenia i zabieram się do konkretnych oględzin gdzie jest mokro i co powoduje wyciek płynu.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Szajn » 15 paź 2022, 14:00

Zrobiłem. Niestety musiałem wymienić całą podstawę filtra, bo była pęknięta.
Uszczelki muszę zwrócić.
Pod żadnym pozorem nie wyciągajcie termostatu z obudowy filtra.
Chcąc wymienić pod nim uszczelkę ajusy próbowałem wyjąc i urwałem te dwa kable, które łączą się z gniazdem dwu pinowym. Żeby wymienić uszczelkę trzeba podważyć delikatnie ten termostat.
W moim przypadku in ak obudowa była pęknięta, wiec ból mniejszy🥶

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga