[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Ostatnio robiłem dwie a6 z tym problemem i zamiast tego małego termostatu wstawiałem th 5 80 i w obu przypadkach pomogło. Cztery kreski wskakują po 8-9km , z włączoną klimą. Pojeździłem z komputerem i temperatura 81 stc dopiero uruchamia czwartą kreskę. Temperatura nie spada nawet na postoju. Więc może warto się pobawić w zamianę termostatu z temperaturą otwarcia 75 jak jest w oryginale na 80 .
LukaszRud
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Wymieniałeś sam wkład, czy cały termostat?LukaszRud pisze: ↑03 sty 2023, 12:53Ostatnio robiłem dwie a6 z tym problemem i zamiast tego małego termostatu wstawiałem th 5 80 i w obu przypadkach pomogło. Cztery kreski wskakują po 8-9km , z włączoną klimą. Pojeździłem z komputerem i temperatura 81 stc dopiero uruchamia czwartą kreskę. Temperatura nie spada nawet na postoju. Więc może warto się pobawić w zamianę termostatu z temperaturą otwarcia 75 jak jest w oryginale na 80 .
Jestem przekonany, że potrzebny jest nam Pomysłowy Dobromir, który dopasuje jakiś termostat na dolocie do chłodnicy odcinający ją poniżej 80 stopni
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Termostat th 5 jest identyczny jak ten w oryginale ,tylko ma temperaturę otwarcia o 5 stopni wyższą . Można zamienić wkład ale to bez sensu, bo są identycznie.
LukaszRud
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
w manualu tez wystepuje ten termostat?LukaszRud pisze: ↑03 sty 2023, 12:53Ostatnio robiłem dwie a6 z tym problemem i zamiast tego małego termostatu wstawiałem th 5 80 i w obu przypadkach pomogło. Cztery kreski wskakują po 8-9km , z włączoną klimą. Pojeździłem z komputerem i temperatura 81 stc dopiero uruchamia czwartą kreskę. Temperatura nie spada nawet na postoju. Więc może warto się pobawić w zamianę termostatu z temperaturą otwarcia 75 jak jest w oryginale na 80 .
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam...
za radą .... dzisiaj wymieniłem na th 5 80 iiiiii... Temperatura rzeczywiście szybciej przybiera .
Przy temp 6 st czwarta kreska pojawiła się po 10km. Bez zbędnego piłowania), ale żeby nie było tak różowo to przed wjazdem do garażu kiedy zwolniłem 300-400m to spadło na 3 kreskę.
Może główny termostat się otworzył bardziej?
Póki co, to dalej będę testował i obserwował ....
pozdrawiam.
za radą .... dzisiaj wymieniłem na th 5 80 iiiiii... Temperatura rzeczywiście szybciej przybiera .
Przy temp 6 st czwarta kreska pojawiła się po 10km. Bez zbędnego piłowania), ale żeby nie było tak różowo to przed wjazdem do garażu kiedy zwolniłem 300-400m to spadło na 3 kreskę.
Może główny termostat się otworzył bardziej?
Póki co, to dalej będę testował i obserwował ....
pozdrawiam.
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Dla zainteresowanych mogę naprawić problem z dogrzewaniem się naszych CJC/CGLC i tego typu TDIków w sposób softwareowy, bez dezaktywacji jakichkolwiek komponentów silnika
Audi zrobiło to celowo, ekologia
Audi zrobiło to celowo, ekologia
- ciesiu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Ile ta przyjemność? I czy możesz bardziej objaśnić o co chodzi z tą ekologią?
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Zapraszam do wysłania wiadomości prywatnej, z grubsza, opcje są dwie, albo wysyłka softu który jest wgrany, zakladajać ze ktoś ma mozliwosc wgrania go sobie gdzies na miejscu. Lub wysyłka sterownika do modyfikacji.
Co do ekologii... Sterownie układem chłodzenia wymennika ciepła EGR/chłodniczki EGR jest zaprogramowane tak aby priorytetem było schłodzenie spalin EGR co prowadzi do drastycznego zmniejszenia wydzielania NOx. Efektem ubocznym w wyniku pewnych czynników w jaki sposob jest zaprojektowany uklad chlodzenia w tych silnikach jest to ze ciezko je zimą przez to dogrzać
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Pierwsze egzemplarze CGLCków juz "uzdrowione"
90 stopni po 8km jazdy bez szalenstw. przy -3
90 stopni po 8km jazdy bez szalenstw. przy -3
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lis 2023, 10:36
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dzierzgów
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Szkoda, że Lublin tak daleko bo mi już ręce opadły walcząc z niedogrzaniem silnika. Podmiany i wymiany termostatu i zaworów niewiele zmieniły, ale zauważyłem, że u mnie również soft sprytnie oszukuje i podczas jazdy już po przekroczeniu temperatury 68 stopni pokazuje cztery kreski Patrząc na wyświetlacz wydaje się, że wszystko ok, a jednak sprawdzając kompem temperatura o wiele za niska i nawet jeśli podczas jazdy dobije do 80-85 to po zatrzymaniu z włączonym ogrzewaniem spada
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Wyslij sterownik, w ten sam dzien lub nastepny odsylam przerobiony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lis 2023, 10:36
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dzierzgów
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
To chyba będzie jedyne rozwiązanie. Tylko teraz niestety codziennie do pracy muszę jeździć. Zastanawia mnie jaką modyfikacje softu przeprowadzasz bo nigdzie nic na taki temat nie znalazłem? Myślę jeszcze nad zmianą zaworka z kulką w wężu od góry z zielonymi napisami aby go obrócić o 180 stopni bo widziałem na forach, że niektórym to pomagało, tylko nie wiem co to zmienia i czy jest bezpieczne dla silnika
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Nigdzie nie znajdziesz bo nikt inny tego nie robi.Ja poswiecilem swoj czas, przestudiowlem ponad 10 tysieczna dokumentacje naszych sterownikow zeby znalezc i zmienic pewne parametry pracy ukladu chlodzenia spalin EGR aby nasze silniki rozgrzewaly sie szybciej.
Odwrócenie zaworka moze i dziala ale nie jest bezpieczne moim zdaniem, i nie jest to tylko moja teoria bo na swoim aucie doswiadczylem pewnego zbiegu okoliczosci gdzie zaraz po odwroceniu zaworka strzelila mi chlodnica EGR puszczajac plyn do wydechu... przypadek?
Odwrocenie zaworka calkowicie blokuje przeplyw plynu przez uklad egr , plyn w chlodniczce EGR gotuje sie od temperatury spalin czasami siegajacej 600-700 stopni. Brak przeplywu cieczy moim zdaniem w takich sytuacjach nie jest wskazany...
Dodam ze zdjecie z A6 C7 ktore wrzucilem wyzej jest od kolegi ktory ma wgrany software do licznika pokazujacy realne wskazanie temperatury, czyt 4 kreski zapalaja sie chyba dopiero od 80 czy tam 82 stopni temperatury cieczy...
Odwrócenie zaworka moze i dziala ale nie jest bezpieczne moim zdaniem, i nie jest to tylko moja teoria bo na swoim aucie doswiadczylem pewnego zbiegu okoliczosci gdzie zaraz po odwroceniu zaworka strzelila mi chlodnica EGR puszczajac plyn do wydechu... przypadek?
Odwrocenie zaworka calkowicie blokuje przeplyw plynu przez uklad egr , plyn w chlodniczce EGR gotuje sie od temperatury spalin czasami siegajacej 600-700 stopni. Brak przeplywu cieczy moim zdaniem w takich sytuacjach nie jest wskazany...
Dodam ze zdjecie z A6 C7 ktore wrzucilem wyzej jest od kolegi ktory ma wgrany software do licznika pokazujacy realne wskazanie temperatury, czyt 4 kreski zapalaja sie chyba dopiero od 80 czy tam 82 stopni temperatury cieczy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 mar 2021, 00:24
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Legnica
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
To ja dorzucę swoje „pięć groszy”- również jestem po modyfikacji wykonanej przez „tomekd” i w pełni potwierdzam skuteczność tego patentu. Teraz bez większego wysiłku przy obecnych temperaturach Audi po 5-8 km (w zależności jak się gazem operuje) łapie i utrzymuje 90 stopni. Szkoda zachodu na kombinowanie z odwracaniem zaworku itp. - mod w połączeniu z wymianą głównego termostat na oryginalny z ASO i tego przy skrzynii (0aw) na Behr Th580, daje oczekiwany efekt.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga