[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Czujnik jest z tyłu silnika i jest wkręcony w króciec.
![Obrazek]()
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Dzięki mat, a łatwiej będzie go wymienić od góry czy od dołu? Bo tak na tym zdjęciu to trudno jeszcze mi się odnaleźć pozdrawiam.
Albo jeszcze jakieś zdj poglądowe, coś z etki może? Dzięki wielkie.
Albo jeszcze jakieś zdj poglądowe, coś z etki może? Dzięki wielkie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
W etce jest jeszcze mniej pokazane
.

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam a możesz tak mniej więcej zaznaczyć gdzie tego szukać bo ni cholery nie mogę tego obczaić pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Czujnik jest zamontowany jednak z tyłu silnika i ma numer 06A919501A dla silnika 2.0 TDI (oprócz 2.0 TDI 190 KM).
![Obrazek]()
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Mat, wielkie dzięki za opis. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Przepraszam za prowadzenie w błąd, ale nie mam takiego silnika, a wszystkiego wiedzieć nie można
. Teraz już wiesz gdzie szukać.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re:
Odgrzewam starego kotleta, ale odpiszę ponieważ wiem, że problem ma wiele osób i niedługo pewnie powróci na forum.sklerotyk pisze: ↑31 gru 2019, 17:25A co da np odłączenie tej wtyczki od pompki dodatkowej wody v400?
[ Dodano: 2019-12-31, 10:45 ]
kaczy1217, witam mam pytanie jak u ciebie teraz wygląda sprawa z temp silnika, u siebie też już wymieniłem oba termostaty i zaworek zwrotny ale nie ma żadnej różnicy, jak złapie temp 90st po dynamicznej jeździe to wystarczy że hamuje silnikiem lub chwilowy postój i temp spada? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2019-12-31, 17:25 ]
kaczy1217, witam mam pytanko czy już zakończyłeś temat z niską temp plynu, bo wiem ze zaslepiales egr pozdrawiam.
U mnie zaślepiony wężyk przy zaworku zwrotnym od chłodnicy EGR poprawił tylko tyle, że po załapaniu 90st. temperatura się w miarę utrzymuje. Oczywiście jak mam włączone ogrzewanie na 22-24 stopnie i zatrzymam się w korku to i pewnie nieco spadnie, ale przy normalnych ustawieniach jest stabilniej niż przed modyfikacją. Co do samego nagrzewania się auta po dwóch zimach nie widzę tak naprawdę różnicy przed i po modyfikacji. Muszę zawsze zrobić kilka kilometrów w zależności od temperatury zewnętrznej aż silnik się porządnie nagrzeje i złapie 4-kreskę. Nauczyłem się po prostu z tym żyć i staram się nie zwracać na to uwagi. Ostatnio nawet przy temperaturze 17-18 stopni zauważyłem, że 4-kreskę złapał mi dopiero po 7-8km spokojnej jazdy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2020, 14:19
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Karpacz
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam wszystkich, jestem nowy na forum moje Audi to A6 C7 2.0 Tdi 177km 2012r kod silnika CGLC przebieg 208 000 tys km, skrzynia manualna . Autko kupiłem 4 miesiące temu no i oczywiście zaraz po nabyciu zauważyłem problem z temperaturą płynu tzn standard czyli dużo czasu auto potrzebowało żeby złapać 90 stopni a jak już złapało to wystarczyła chwila jazdy z górki albo po mieście i temperatura spadała do 80 stopni, 70 a przy dłuższej jeździe z górki nawet do 60 stopni, ogrzewanie działało normalnie czyli ciepło w kabinie... Zaczełem od wymiany małego termostatu, kupiłem zamiennik MAHLE BEHR TH 5 75 wymianilem i lipa zero zmian
. Jak kupiłem auto był czerwiec, później wakacje więc ciepło i tak bardzo mi to nie przeszkadzało zresztą "ten typ tak ma przecież". W październiku zaczęło być zimno i ogólnie 90 stopni na zegarach już bywało bardzo rzadko a w sumie wogle (mieszkam w górach, więc jak przejechałem cały Karpacz do samej góry to łapał te 90 żeby następnie podczas zjazdu spaść znowu do 60). Myślę sobie że czas wymienić główny termostat, kupiłem zamiennik MAHLE BEHR TI 34 87, wczoraj to jest 28 października wymieniłem owy termostat i o dziwo jest OK. Auto szybciej się nagrzewa i jak już złapie te 90 stopni to trzyma
. Dzisiaj przy temp otoczenia 5 stopni na plusie, po wjechaniu na samą górę Karpacza i zjeździe w dół cały czas 90 stopni na zegarach, fakt że przy jeździe po mieście czasami spadnie na 80 stopni ale za chwilę wraca na 90 stopni 
Dodano po 7 minutach 3 sekundach:
Reasumując moją poprzednią wypowiedź to nie prawda że ten typ tak ma i nieprawdą też jest że termostaty muszą być ori z ASO. Ja wymieniłem oba na zamienniki MAHLE BEHR i jest ok. Z tym że ten typ tak ma to może chodzi o te wahania między 90 stopni a 80 stopni przy jeździe po mieście ale nie żeby spadała do 70, 60 stopni tak być nie może i nie jest to normalne..

Dodano po 7 minutach 3 sekundach:
Reasumując moją poprzednią wypowiedź to nie prawda że ten typ tak ma i nieprawdą też jest że termostaty muszą być ori z ASO. Ja wymieniłem oba na zamienniki MAHLE BEHR i jest ok. Z tym że ten typ tak ma to może chodzi o te wahania między 90 stopni a 80 stopni przy jeździe po mieście ale nie żeby spadała do 70, 60 stopni tak być nie może i nie jest to normalne..
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam.DonFloriano pisze: ↑29 paź 2020, 14:54Witam wszystkich, jestem nowy na forum moje Audi to A6 C7 2.0 Tdi 177km 2012r kod silnika CGLC przebieg 208 000 tys km, skrzynia manualna . Autko kupiłem 4 miesiące temu no i oczywiście zaraz po nabyciu zauważyłem problem z temperaturą płynu tzn standard czyli dużo czasu auto potrzebowało żeby złapać 90 stopni a jak już złapało to wystarczyła chwila jazdy z górki albo po mieście i temperatura spadała do 80 stopni, 70 a przy dłuższej jeździe z górki nawet do 60 stopni, ogrzewanie działało normalnie czyli ciepło w kabinie... Zaczełem od wymiany małego termostatu, kupiłem zamiennik MAHLE BEHR TH 5 75 wymianilem i lipa zero zmian. Jak kupiłem auto był czerwiec, później wakacje więc ciepło i tak bardzo mi to nie przeszkadzało zresztą "ten typ tak ma przecież". W październiku zaczęło być zimno i ogólnie 90 stopni na zegarach już bywało bardzo rzadko a w sumie wogle (mieszkam w górach, więc jak przejechałem cały Karpacz do samej góry to łapał te 90 żeby następnie podczas zjazdu spaść znowu do 60). Myślę sobie że czas wymienić główny termostat, kupiłem zamiennik MAHLE BEHR TI 34 87, wczoraj to jest 28 października wymieniłem owy termostat i o dziwo jest OK. Auto szybciej się nagrzewa i jak już złapie te 90 stopni to trzyma
. Dzisiaj przy temp otoczenia 5 stopni na plusie, po wjechaniu na samą górę Karpacza i zjeździe w dół cały czas 90 stopni na zegarach, fakt że przy jeździe po mieście czasami spadnie na 80 stopni ale za chwilę wraca na 90 stopni
Dodano po 7 minutach 3 sekundach:
Reasumując moją poprzednią wypowiedź to nie prawda że ten typ tak ma i nieprawdą też jest że termostaty muszą być ori z ASO. Ja wymieniłem oba na zamienniki MAHLE BEHR i jest ok. Z tym że ten typ tak ma to może chodzi o te wahania między 90 stopni a 80 stopni przy jeździe po mieście ale nie żeby spadała do 70, 60 stopni tak być nie może i nie jest to normalne..
Mam inny silnik ale u mnie cały czas wskazówka stoi na 90 stopniach czy to upał czy zimno.
Tak samo w drugim i trzecim aucie typu vag jest równe 90 i wg mnie tak powinno być, nawet zjeżdżając z góry.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2020, 14:19
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Karpacz
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Tak oczywiście zgadzam się z kolegą sabuk2006, też całe życie jeździłem dieslem i wskazówka zawsze stała na 90 stopni czy lato czy zima no ale... teraz też mam cały czas 90 co najlepsze przy zjeździe z góry też ale w mieście czasami spadnie na 80 i za chwilę wraca na 90 - nie wiem może jeszcze się odpowietrza czy co, termostat zmieniłem wczoraj przecież. Tak czy siak jestem mega zadowolony ze stanu faktycznego i teraz już mi to nie przeszkadza... W porównaniu z tym co było to w sumie teraz jest normalnie tak jak ma być, zobaczymy zimą... 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
- Imię: Seba
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam przeczytałem cały ten wątek - też mam ten sam problem ale uważam za przegięcie to, że ASO stwierdza, że ten typ tak ma i umywa ręce. Jak ktoś pisał w wątku o niemieckim ASO, że wahania temp. większe niż +- 10 stopni to już coś nie halo - to dlaczego większośc z nas otrzymuje informację w polskim ASO, że wszystko Ok - chyba nie powinno być aż takich rozbiezności. No i co ciekawe ELSA nie podaje nic na temat wymiany termostatu układu EGR czy zaworu zwrotnego tego układu. Czy to jakies niedopatrzenie - czy też zakładają wymianę całej rury z tym zaworem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 24 lis 2013, 05:46
- Imię: Roland
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: głogów
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Dopadło i mnie , od paru dni auto mi nie łapało tem płynu . Umówiłem się na dziś do mechanika i profilaktycznie kazałem wymienić dwa termostaty , przy okazji oliwę w silniku
. Główny termostat okazał się uszkodzony ( całkowicie otwarty) a ten drugi również był chyba uszkodzony bo po dmuchnięciu w niego lekko ale jednak przepuszczał powietrze . Teraz autko ładnie łapie temperaturę i trzyma jak w książce pisze. Obydwa termostaty były dostępne w sklepie leżały i czekały na klienta. Mechanik wymieniał od góry .
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
- Imię: Seba
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Ja także wymieniłem obydwa. Co ciekawe, że po założeniu nowego termostatu głównego (w bloku silnika) nie chciała się zmieścić do niego ta sztywna rurka plastikowa. Ile ja się z nią męczyłem i pchałem na sile. W końcu wykręciłem nowy termostat i spróbowałem na sucho. Nie pasuje! Nie wchodzi do konca, brakuje kilku milimetrow zeby zamontowac ta srubke w gwincie ktora owa rurke mocuje. Problem był w oringu gumowym, ktory znajduje sie w bruzdzie na końcu owej rurki. Wchodzi on idealnie w stary termostat, zaś nowy chyba jest jeszcze dokładniej wykonany i połączenie jest tak spasowane ze ten oring się podwija i przeszkadza aby ta rurka weszła głęboko do termostatu. Po usunięciu go rurka weszła dokładnie i sciśle! Tylko martwiłem się czy nie będzie cieknąć to polaczenie ale juz pojedziłem trochę, auto się wyraznie szybciej dogrzewa i nic nie cieknie!
Czyzby Mahle dokonało technologicznej minimalnej zmiany średnicy tego polaczenia w termostacie? Może trzeba dokupić pasującą rurkę z oringiem?...ciekawy problem.
Czyzby Mahle dokonało technologicznej minimalnej zmiany średnicy tego polaczenia w termostacie? Może trzeba dokupić pasującą rurkę z oringiem?...ciekawy problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 paź 2020, 14:19
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Karpacz
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Też zmieniałem na MAHLE i wszystko pasowało. Ja przed włożeniem owej rurki posmarowałem jej koniec ( wraz z oringiem) płynem do naczyń i wskoczyła lekko. Oczywiście wyciąganie i wkładanie tej rurki tylko na przykręconym termostacie, na luźnyn nie szło jej wyjąć... Wracając do tematu to główny termostat na 100% miałem walnięty bo po niżej 10 stopni na plusie nie było mowy żeby złapał te 90 stopni, teraz łapie i przy - 10 ale tylko przy obciążonym silniku czyli jazda pod górę albo wkręcanie na obroty... Jadąc później z góry np 10km dalej spada na 80 stopni a czasami też i 70.. 