Zapowietrza sie uklad.
Zapowietrza sie uklad.
Witam Wszystkich,
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem A6 C6 3.0tdi 233KM TipQ z 2008r. Uporałem się już z małymi usterkami. Były problemy z ogrzewaniem (czasem wogóle, raz jedna raz druga strona), ale dobrałem się do cylinderków i dalej to samo. Pompa obiegowa v 50 blad. Wymienilem na nowa wszustko pracowało ok . lecz po przejechanoi paru km gdy wlqcze zaplon urychomi sie pompa v50 slychac bulgotanie w nawiewach . Po przekopaniu forum w tym temacie nie znalazłem nic skąd wciąż pojawia się powietrze w układzie. Obawiałem się o pęknięte głowice bądź blok, ale nigdzie nie mogę dostrzec wycieków. Płynu ze zbiorniczka nie ubywa, nie zauważyłem też mieszania się z olejem lub dymienia z wydechu.
Kilkanaście razy już odpowietrzałem układ na różne sposoby ,plukalem nagrzewnice. Odpowieyrzalem za pomocą śruby na podszybiu odpowietrzylem blok , śrubę kolo termostatu idzie plyn odpowietrznik na metalowej rurce kolo termostatu, i wszystko wrocilo do normy ogrzewanie piekne nie moge reki utzymac przy kratce.ale po paru godzinach jak włączę zapłon i zaczyna pracować pompa obiegowa znów słychać to samo. Robilem próbę CO2 w układzie chlodzenia. Jestem powoli już zirytowany tym i przestraszony, że to jednak coś poważnego. Może ma ktoś pomysły lub doświadczenie co to może być???
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem A6 C6 3.0tdi 233KM TipQ z 2008r. Uporałem się już z małymi usterkami. Były problemy z ogrzewaniem (czasem wogóle, raz jedna raz druga strona), ale dobrałem się do cylinderków i dalej to samo. Pompa obiegowa v 50 blad. Wymienilem na nowa wszustko pracowało ok . lecz po przejechanoi paru km gdy wlqcze zaplon urychomi sie pompa v50 slychac bulgotanie w nawiewach . Po przekopaniu forum w tym temacie nie znalazłem nic skąd wciąż pojawia się powietrze w układzie. Obawiałem się o pęknięte głowice bądź blok, ale nigdzie nie mogę dostrzec wycieków. Płynu ze zbiorniczka nie ubywa, nie zauważyłem też mieszania się z olejem lub dymienia z wydechu.
Kilkanaście razy już odpowietrzałem układ na różne sposoby ,plukalem nagrzewnice. Odpowieyrzalem za pomocą śruby na podszybiu odpowietrzylem blok , śrubę kolo termostatu idzie plyn odpowietrznik na metalowej rurce kolo termostatu, i wszystko wrocilo do normy ogrzewanie piekne nie moge reki utzymac przy kratce.ale po paru godzinach jak włączę zapłon i zaczyna pracować pompa obiegowa znów słychać to samo. Robilem próbę CO2 w układzie chlodzenia. Jestem powoli już zirytowany tym i przestraszony, że to jednak coś poważnego. Może ma ktoś pomysły lub doświadczenie co to może być???
Ostatnio zmieniony 27 sty 2020, 17:23 przez DaNieL993, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W silniku ASB są trzy miejsca, gdzie należy odkręcić odpowietrzniki:
1) z przodu przy silniku:
![Obrazek]()
2) przy chłodnicy w pobliżu prawej lampy (dostęp po zdemontowaniu filtra powietrza):
![Obrazek]()
3) na podszybiu między zbiorniczkiem płynu hamulcowego a dmuchawą:
![Obrazek]()
Jak zacznie lecieć ze wszystkich tych odpowietrzników, to zakręcasz je i:
![Obrazek]()
1) z przodu przy silniku:
2) przy chłodnicy w pobliżu prawej lampy (dostęp po zdemontowaniu filtra powietrza):
3) na podszybiu między zbiorniczkiem płynu hamulcowego a dmuchawą:
Jak zacznie lecieć ze wszystkich tych odpowietrzników, to zakręcasz je i:
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 13:29 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zalewasz zbiorniczek do wskazania max i zostawiasz otwarty korek. Odkręcasz po kolei odpowietrzniki i z każdego musi lecieć płyn. Najlepiej robić to na zimny, bo można się poparzyć. Następnie wszystko zakręcasz i robisz według instrukcji. Po odpowietrzeniu i tak przeważnie trzeba trochę dolać płynu, bo jeszcze gdzieś znajdzie się powietrze.
Pierwszy jest na metalowej rurce w okolicy termostatu. Zaznaczyłem go w czerwonym okręgu.
![Obrazek]()
Pierwszy jest na metalowej rurce w okolicy termostatu. Zaznaczyłem go w czerwonym okręgu.
Waz
4F0 819 334 B waz chłodzenia jak sie dostac do niego zeby wymienic. I skad taki kupic? Tylko ASO ? Ktos orientuje sie o cene
[ Dodano: 2020-01-26, 16:56 ]
Gdzie kupie waz tyljo ASO ?
[ Dodano: 2020-01-26, 16:56 ]
Gdzie kupie waz tyljo ASO ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 sty 2020, 20:39
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Podkarpacie
Sprawdź sobie dokładnie jaki masz numer tego węża i dzwoń po handlarzach z Allegro lub olx co rozbierają auta na części.
a6-c5-uklad-napedowy-skrzynia/wymiana-d ... 99530.html Wymiana Dyfra ? Dziwne dźwięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 sty 2020, 20:39
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Podkarpacie
Ryzyko zawsze istnieje. jak to z używkami. Ale przy cenie nowego z aso warto.
a6-c5-uklad-napedowy-skrzynia/wymiana-d ... 99530.html Wymiana Dyfra ? Dziwne dźwięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zapowietrza sie uklad.
Mam ten sam problem. Identycznie jak u kolegi. O co chodzi z tym wężem ? U mnie czasami wyrzuca płyn chłodniczy. Auto po naprawie uszczelki pod głowicami. Teraz już brak Co2 ale problem z ogrzewaniem identyczny.