[A6 C6] Wymiana termostatu
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
[A6 C6] Wymiana termostatu
Hej.
Dostrzegłem zaraz po zakupie autka,iz podczas jazdy na trasie(dość szybkiej) temperatura na szafie spada z 90 na 75. Podczas ruchu miejskiego z załaczona klimą temperature trzyma 90.Po nocy autko nagrzewa sie raczej szybko. Z doswiadczenia wiem,ze cos tu nie tak. Zaczął bym od podpiecia vaga i sprawdzenia błedów. Niestety kolega ,ktory posiada vaga,ktorym obsługuje swoje a4 z 1998r nie łączy sie z moim audi.
Może jest ktos wsród Was,kto by mógł podpiac diagnoze z okolic Malborka?
Tymczasem zamówiłem ori termostat za 280zł. Chce go wymienic sam.
Proszę o pomocne wskazowki dotyczace wymiany termostatu w konkretnie tym modelu silnika BDW.
Ile mniej wiecej nabyc płynu chłodniczego(w gazetach opisuja,ze smiało można mieszac płyn chlodniczy,jednakze inne zrodła mowia o wyłączności G12 i uzupełniania tylko i wyłącznie nim)?
Czy układ odpowietrza sie sam? (w poprzednim aucie BMW e-60 odpowietrzanie jest automatyczne-dolewamy tylko do zbiorniczka jak nam ubędzie)
[ Dodano: 2010-07-22, 21:03 ]
Widze,ze nikt nie miał doczynienia jeszcze z wymiana termostatu w c6.
W warsztacie gdzie to robiłem równiez. Na szczescie byłem przy tym i pomagałem.
Roboty co niemiara. Niby na wierzchu a jednak.
Koniecznie trzeba kolektor odkrecic i uniesc do gory aby odkrecic przekletą srubke oraz uniesc i wyjac termostat. Do tego pozdejmowac weze gumowe oraz te plastikowe wezownice poodkrecac,nastepnie zdemonowac czujnik,zdjac pasek klinowy uff.
Na samym poczatku trzeba było zdjac dolne osłony i spuscic płyn.
Układ odpowietrza sie sam. My tylko dolewamy ubytek do zbiorniczka.
Czas operacyjny 3h cena za wymiane 100zł niby ze znizką za to ze pomagałem.
Dostrzegłem zaraz po zakupie autka,iz podczas jazdy na trasie(dość szybkiej) temperatura na szafie spada z 90 na 75. Podczas ruchu miejskiego z załaczona klimą temperature trzyma 90.Po nocy autko nagrzewa sie raczej szybko. Z doswiadczenia wiem,ze cos tu nie tak. Zaczął bym od podpiecia vaga i sprawdzenia błedów. Niestety kolega ,ktory posiada vaga,ktorym obsługuje swoje a4 z 1998r nie łączy sie z moim audi.
Może jest ktos wsród Was,kto by mógł podpiac diagnoze z okolic Malborka?
Tymczasem zamówiłem ori termostat za 280zł. Chce go wymienic sam.
Proszę o pomocne wskazowki dotyczace wymiany termostatu w konkretnie tym modelu silnika BDW.
Ile mniej wiecej nabyc płynu chłodniczego(w gazetach opisuja,ze smiało można mieszac płyn chlodniczy,jednakze inne zrodła mowia o wyłączności G12 i uzupełniania tylko i wyłącznie nim)?
Czy układ odpowietrza sie sam? (w poprzednim aucie BMW e-60 odpowietrzanie jest automatyczne-dolewamy tylko do zbiorniczka jak nam ubędzie)
[ Dodano: 2010-07-22, 21:03 ]
Widze,ze nikt nie miał doczynienia jeszcze z wymiana termostatu w c6.
W warsztacie gdzie to robiłem równiez. Na szczescie byłem przy tym i pomagałem.
Roboty co niemiara. Niby na wierzchu a jednak.
Koniecznie trzeba kolektor odkrecic i uniesc do gory aby odkrecic przekletą srubke oraz uniesc i wyjac termostat. Do tego pozdejmowac weze gumowe oraz te plastikowe wezownice poodkrecac,nastepnie zdemonowac czujnik,zdjac pasek klinowy uff.
Na samym poczatku trzeba było zdjac dolne osłony i spuscic płyn.
Układ odpowietrza sie sam. My tylko dolewamy ubytek do zbiorniczka.
Czas operacyjny 3h cena za wymiane 100zł niby ze znizką za to ze pomagałem.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
właśnie jestem po własnoręcznej wymianie termostatu. kolektora nie trzeba w całości ściągać ale trzeba całkowicie go odkręcić, żeby go unieść jak progressowy pisał. Ja paska klinowego nie ściągałem, lekko się tylko z jednej strony pochlapał podczas odkręcania plastikowych rur (tych przy termostacie). Myślę, że normalnie w serwisie (nie ASO) wzięli by za to co najmniej 200PLN. Roboty jest na 3h choć zeszłoby się mniej jakby szybciej poszło spuszczanie płynu z chłodnicy.
Tak czy inaczej po wymianie temperatura silnika trzyma się idealnie na 90st, przed wymianą było max 71st.
Tak czy inaczej po wymianie temperatura silnika trzyma się idealnie na 90st, przed wymianą było max 71st.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
mam pytanie dotyczące samej części, ponieważ znalazłem sam termostat oraz termostat z tym plastikiem, różnica w cenie jest ogromna (sama metalowa czesc 30zl z plastikiem ponad 200) czy warto kupic sam bez plastiku i wmontowac w stary czy lepiej kupić od razu z plastikiem ? i czy ktoś to może robił ? jak to wygląda w praktyce ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 lut 2021, 19:05
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kruszwica
Re: [A6 C6] Wymiana termostatu
Witam jestem tu nowy. Jaki jest moment dokręcenia termostatu , pompy vacum te główne i od dekla ,kolektor ssący i pokrywy zaworów a6 c6 2,4 z góry dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] Wymiana termostatu
- termostat: 9 Nm
- pompa vacum do głowicy: 9 Nm (pozostałych momentów śrub nie ma, bo teoretycznie pompa jest nienaprawialna i występuje tylko jako pojedyncza część)
- kolektor ssący: 8 Nm
- pokrywa zaworów: 9 Nm
- pompa vacum do głowicy: 9 Nm (pozostałych momentów śrub nie ma, bo teoretycznie pompa jest nienaprawialna i występuje tylko jako pojedyncza część)
- kolektor ssący: 8 Nm
- pokrywa zaworów: 9 Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 lut 2021, 19:05
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kruszwica
Re: [A6 C6] Wymiana termostatu
Dzięki wielkie.