Webasto - nie che sie załączyć
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Webasto - nie che sie załączyć
Drodzy,
Mam problem z WEBASTO nie chce załączyć po wciśnięciu z pilota, na chwile zapala sie zieolna dioda a potem szybko mruga czerwona
Jak odpalam z MMI to zmienia sie na kilka sekund na WŁ, a potem od razu na WYŁ.
Nie leci żaden dymek, ani nic nie słychać z okolic gdzie znajduje sie piecyk.
Niestety w tym tygodniu nie jestem w stanie podpiąć autka pod kabel, ale może coś doradzicie, czego szukać, co sprawdzać ?
Dodam, że auto zatankowane na full, akumulator ok
Ktoś ma jakieś sugestie, czy musze czekać na kabelek ?
Mam problem z WEBASTO nie chce załączyć po wciśnięciu z pilota, na chwile zapala sie zieolna dioda a potem szybko mruga czerwona
Jak odpalam z MMI to zmienia sie na kilka sekund na WŁ, a potem od razu na WYŁ.
Nie leci żaden dymek, ani nic nie słychać z okolic gdzie znajduje sie piecyk.
Niestety w tym tygodniu nie jestem w stanie podpiąć autka pod kabel, ale może coś doradzicie, czego szukać, co sprawdzać ?
Dodam, że auto zatankowane na full, akumulator ok
Ktoś ma jakieś sugestie, czy musze czekać na kabelek ?
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
No niestety, probowalen wiele razy, bezpieczniki ok, zalacza sie i od razy wylacza.
Nic pozostaje czekac na kabel
[ Dodano: 2014-10-07, 00:37 ]
Po podlaczeniu kompa mam nastepujace bledy:
1. 002251 - Nagrzewnica zablokowana, zbyt duza wartosc rezystancji
2. 001415 - pompa recyrkulacyjna V55
Webasto do wymiany, czy da rade wskrzesic ?
Co mozna zrobic, szczegolnie w pkt pierwszym?
Dodam tylko ze kodowanie wyglada na prawidlowe 000111.
[ Dodano: 2014-10-07, 23:01 ]
W końcu miałem VCDS, oto opis błędów:
01415 - Recirculating Pump (V55)
010 - Open or Short to Plus
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 13
Reset counter: 164
02251 - Heater Unit Locked
000 - - - Intermittent
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 194
Jak rozumiem, najpierw musze zacząć od pompy ?
Czy jest możliwe aby w 3.0 TDI dochodziła tylko jedna wtyczka ?
Sprawdzałem Webasto robi sie ciepłe, więc obieg płynu jest (bo samo nie odpala, nic leci z tłumniczka Webasta, wiec płyn z chłodnicy musi je ogrzewać).
Nic pozostaje czekac na kabel
[ Dodano: 2014-10-07, 00:37 ]
Po podlaczeniu kompa mam nastepujace bledy:
1. 002251 - Nagrzewnica zablokowana, zbyt duza wartosc rezystancji
2. 001415 - pompa recyrkulacyjna V55
Webasto do wymiany, czy da rade wskrzesic ?
Co mozna zrobic, szczegolnie w pkt pierwszym?
Dodam tylko ze kodowanie wyglada na prawidlowe 000111.
[ Dodano: 2014-10-07, 23:01 ]
W końcu miałem VCDS, oto opis błędów:
01415 - Recirculating Pump (V55)
010 - Open or Short to Plus
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 13
Reset counter: 164
02251 - Heater Unit Locked
000 - - - Intermittent
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 194
Jak rozumiem, najpierw musze zacząć od pompy ?
Czy jest możliwe aby w 3.0 TDI dochodziła tylko jedna wtyczka ?
Sprawdzałem Webasto robi sie ciepłe, więc obieg płynu jest (bo samo nie odpala, nic leci z tłumniczka Webasta, wiec płyn z chłodnicy musi je ogrzewać).
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Sash997 dzięki bardzo za sugestie, już wiem na 100%, ze problemem jest tylko pompa.
Pomógł Ross Tech Wiki
To znalazłem na temat błędu pieca:
02251 - Heater Unit Locked
Possible Symptoms
Heater not working
Heater Module refuses to clear Fault Codes
Possible Causes
Fuel Level low
Possible Solutions
When found in Aux Heater module of VW Touareg (7L), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of VW Touran (1T, and similar models), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of VW Transporter (7H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of Audi A8 (4E), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 007, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of Audi A4 (8K), Audi A5 (8T), Audi Q5 (8R), Audi A6 (4F), Audi A6 (4G), Audi A7 (4G) or Audi A8 (4H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes.
Po Adaptacji 042 na 1 i skasowaniu błędu (wcześniej nie można było, bo nie puszczał)
udało się skasować błąd i piec ruszył, wentylatory, wszystko jak powinno być poza ...
Pompą, gdzie pojawia się wspominany wcześniej błąd.
Dlatego mam kilka pytań, gdzie dokładnie znajduje sie ta pompa, bo widze ze Webasto w 3.0 TDI odbiega trochę od innych, jak się do niej dobrać, ma ktoś może instrukcja wymiany ?
Z góry dziekuje za pomoc
Pomógł Ross Tech Wiki

To znalazłem na temat błędu pieca:
02251 - Heater Unit Locked
Possible Symptoms
Heater not working
Heater Module refuses to clear Fault Codes
Possible Causes
Fuel Level low
Possible Solutions
When found in Aux Heater module of VW Touareg (7L), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of VW Touran (1T, and similar models), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of VW Transporter (7H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 003, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of Audi A8 (4E), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 007, then clear fault codes.
When found in Aux Heater module of Audi A4 (8K), Audi A5 (8T), Audi Q5 (8R), Audi A6 (4F), Audi A6 (4G), Audi A7 (4G) or Audi A8 (4H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes.
Po Adaptacji 042 na 1 i skasowaniu błędu (wcześniej nie można było, bo nie puszczał)
udało się skasować błąd i piec ruszył, wentylatory, wszystko jak powinno być poza ...
Pompą, gdzie pojawia się wspominany wcześniej błąd.
Dlatego mam kilka pytań, gdzie dokładnie znajduje sie ta pompa, bo widze ze Webasto w 3.0 TDI odbiega trochę od innych, jak się do niej dobrać, ma ktoś może instrukcja wymiany ?
Z góry dziekuje za pomoc
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Drodzy,
czy ktoś może wrzucić rysunek z ETKI z tą pompką, jaki ma dokładnie numer ?
[ Dodano: 2014-10-09, 23:28 ]
Dziś już zgłupiałem do końca.
Wszedłem pod wóz uruchomiłem WEBASTO i nic...
Hałasuje, ale niestety spaliny z tłumniczka nie lecą, ciepłe się nie robi....
i widać minimalny wyciek paliwa....
Od góry wypiąłem jedyną wtyczkę jaka była i VCDS wyrzucił, ze nie widzi coolant pomp
Czym w takim razie jest ta pompa recyrkulacyjna V55
Jak zdemontować Webasto w tym silniku ?
Gdzie tu znajdują sie inne wtyczki, bo nawet na allegro jak oglądam Webasto do 3.0 TDi to ich nie widać.
Proszę o pomoc, bo mam wrażenie, że depcze w miejscu
czy ktoś może wrzucić rysunek z ETKI z tą pompką, jaki ma dokładnie numer ?
[ Dodano: 2014-10-09, 23:28 ]
Dziś już zgłupiałem do końca.
Wszedłem pod wóz uruchomiłem WEBASTO i nic...
Hałasuje, ale niestety spaliny z tłumniczka nie lecą, ciepłe się nie robi....
i widać minimalny wyciek paliwa....
Od góry wypiąłem jedyną wtyczkę jaka była i VCDS wyrzucił, ze nie widzi coolant pomp
Czym w takim razie jest ta pompa recyrkulacyjna V55
Jak zdemontować Webasto w tym silniku ?
Gdzie tu znajdują sie inne wtyczki, bo nawet na allegro jak oglądam Webasto do 3.0 TDi to ich nie widać.
Proszę o pomoc, bo mam wrażenie, że depcze w miejscu
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Niestety, zakupiłem całe Webasto wraz z pompą, jak znajdę chwile to spróbuje wyciągnąć stare i podmienić.
Jakieś propozycje, może manual - jak to zrobić najsprawniej ?
Jakieś propozycje, może manual - jak to zrobić najsprawniej ?
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
- Kornas_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
- Imię: Kornas
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Sash
Jak pisałem wcześniej udało się odblokować, bo nie ma już komunikatu o zablokowaniu jest tylko ten o pompie, niestety jak złącze WEBASTO to je sluchac, ale nie ma w ogole spalin i po okolo minucie sie wylacza.
Oczywiscie w tym czasie wentylatory działają.
Pytanie jak najlepiej sie do niego dobrac,? Z kanalu? Jak najszybciej je wyjac?
Jak pisałem wcześniej udało się odblokować, bo nie ma już komunikatu o zablokowaniu jest tylko ten o pompie, niestety jak złącze WEBASTO to je sluchac, ale nie ma w ogole spalin i po okolo minucie sie wylacza.
Oczywiscie w tym czasie wentylatory działają.
Pytanie jak najlepiej sie do niego dobrac,? Z kanalu? Jak najszybciej je wyjac?
Było:
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
A3 1.8 Turbo 180 KM
A4 B6 1.8 Turbo 190 KM
A6 C6 3.0 TDI Quattro 224 KM
(+ Wirus 250 KM, 550 Nm)
Jest:
A6 C7 3.0 TDI Quattro 313 KM 650 Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia
Webasto w c6 to termo top v, znajduje sie pod lewym błotnikiem. Tez mam z nim problem z tym, ze u mnie jest do wymiany sztyft grzejny (świeca) i tez muszę je wytargać z auta. W necie brakuje jakichkolwiek informacji jak to zrobić w tym modelu. Mam zamiar zabrać się za to w przyszłym tygodniu. Może ktoś wstawił by opis od czego zacząć operacje? Wydaje mi się i mam nadzieje ze uda się do niego dostać po zdjęciu koła i zdemontowaniu nadkola...czy ktoś to już przerabiał i mógłby podzielić się wiedzą na ten temat?
z tego co widziałem w innych samochodach (jest dość często montowane za nadkolami) jeśli dostaniesz sie do pieca,odkręcisz cały to zmostkuj oba węże wodne do niego dochodzące kawałkiem rurki fi 20mm chyba że jest w tym aucie na szybkozłączkach jak w landroverze to zepnij oba węże do kupy :)wtedy bedziesz mógł normalnie jeździć bez pieca
pomoc w sprawie pieców webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 119
- Rejestracja: 21 mar 2010, 18:28
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia
Miejsce mocowania wygląda tak (zdjęcia zapożyczone):
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Jak widać przy demontażu webasto należy:
1. Odkręcić dolną osłonę silnika od zderzaka przedniego
2. Zdemontować zderzak przedni: 3 śruby od góry na pasie przednim, po dwie i nakrętka 10 od strony nadkoli (opis dostępny w necie + filmy na YT)
3. Rozłączyć wtyczki: od czujników parkowania, halogenów. Rozłączyć wąż od płynu do spryskiwaczy reflektorów (na łączeniu znajduje się spinka którą trzeba zwyczajnie wyjąć do góry, wcześniej trzeba przygotować się na zabezpieczenie wycieku płynu)
4. Zdemontować lewy reflektor (trzy śruby plus ustalacz na belce)
5. Rozłączyć przewody i zdemontować intercooler;
6. Rozłączyć przewody płynu chłodzącego od góry przy pompie V55 oraz przy samym webasto
7. Zdjąć przewód paliwowy zasilający w paliwko piec
8. Rozłączyć wtyczki elektryczne idące do pieca, należy uważać i każdą traktować z wyczuciem bo jedna z nich (nie pamiętam która, ale raczej ta znajdująca się najbliżej w stronę kierowcy) ma tendencję do uwalenia razem z gniazdem
9. Odkręcić wydech pieca (na wsporniku od dołu)
10. Całość pieca demontujemy ściągając w dół razem ze stelażem do którego jest zamocowany. Stelaż przykręcony jest 3 śrubami.
11. Jeśli zaistniej taka konieczność piec rozbieramy zgodnie z poniższym filmikiem instruktażowym
:
Ogólnie całość jest prosta, dostęp do śrub w miarę łatwy. Na zabawę trzeba poświęcić około 3-4 godziny i kilka piwek. Powodzenia!
Jak widać przy demontażu webasto należy:
1. Odkręcić dolną osłonę silnika od zderzaka przedniego
2. Zdemontować zderzak przedni: 3 śruby od góry na pasie przednim, po dwie i nakrętka 10 od strony nadkoli (opis dostępny w necie + filmy na YT)
3. Rozłączyć wtyczki: od czujników parkowania, halogenów. Rozłączyć wąż od płynu do spryskiwaczy reflektorów (na łączeniu znajduje się spinka którą trzeba zwyczajnie wyjąć do góry, wcześniej trzeba przygotować się na zabezpieczenie wycieku płynu)
4. Zdemontować lewy reflektor (trzy śruby plus ustalacz na belce)
5. Rozłączyć przewody i zdemontować intercooler;
6. Rozłączyć przewody płynu chłodzącego od góry przy pompie V55 oraz przy samym webasto
7. Zdjąć przewód paliwowy zasilający w paliwko piec
8. Rozłączyć wtyczki elektryczne idące do pieca, należy uważać i każdą traktować z wyczuciem bo jedna z nich (nie pamiętam która, ale raczej ta znajdująca się najbliżej w stronę kierowcy) ma tendencję do uwalenia razem z gniazdem
9. Odkręcić wydech pieca (na wsporniku od dołu)
10. Całość pieca demontujemy ściągając w dół razem ze stelażem do którego jest zamocowany. Stelaż przykręcony jest 3 śrubami.
11. Jeśli zaistniej taka konieczność piec rozbieramy zgodnie z poniższym filmikiem instruktażowym

Ogólnie całość jest prosta, dostęp do śrub w miarę łatwy. Na zabawę trzeba poświęcić około 3-4 godziny i kilka piwek. Powodzenia!