[ A6 C6] Ubywa płyn chłodniczy-pomimo wymiany chłodnicy EGR
Panowie problem jest wciąż nierozwiązany.
Mechanik sprawdził płyn na obecność spalin i jest ok ale płynu dalej ubywa.
Wiem że zawór EGR jest do wymiany bo po podłączeniu pod kompa pokazuje błąd EGR i dodatkowo na desce świeci się ikonka silnika. Zwlekam z tym bo nie jest to tania sprawa. Ale jak sprawdzić szczelność chłodniczki EGR? Mechanik twierdzi że jeśli przecieka do środka to płyn się spala i nie da się sprawdzić więc EGR trzeba wymienić w ciemno.
Czy przyczyną może być wadliwy korek??
Proszę o podpowiedzi bo z ubytkiem płynu borykam się już długi czas
pozdrawiam
Mechanik sprawdził płyn na obecność spalin i jest ok ale płynu dalej ubywa.
Wiem że zawór EGR jest do wymiany bo po podłączeniu pod kompa pokazuje błąd EGR i dodatkowo na desce świeci się ikonka silnika. Zwlekam z tym bo nie jest to tania sprawa. Ale jak sprawdzić szczelność chłodniczki EGR? Mechanik twierdzi że jeśli przecieka do środka to płyn się spala i nie da się sprawdzić więc EGR trzeba wymienić w ciemno.
Czy przyczyną może być wadliwy korek??
Proszę o podpowiedzi bo z ubytkiem płynu borykam się już długi czas
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sie 2016, 22:53
- Lokalizacja: cez
witam ja bym na twoim miejscu podłożył sprawny egr to po pierwsze a po druge sprawdzil termostat
[ Dodano: 2016-09-03, 22:21 ]
orientowales sie czy masz w swoim aucie cos takiego http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6000442203

[ Dodano: 2016-09-03, 22:21 ]
orientowales sie czy masz w swoim aucie cos takiego http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6000442203
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 paź 2016, 21:59
- Lokalizacja: Watford
Witam panowie,chciałbym pomoc wam, przyczyna będzie na 100. Przewod chłodniczy ktory jest za silnikiem od strony skrzyni one są fabrycznie zgrzewane i między nimi są trójkąty plastikowe oczywiście ten przewód nie można kupić oddzielnie tylko Aso i przecieku szukałem około 9 miesięcy AZS w końcu zaczęło ubywać 0'5 l dziennie trzymam kciuki ze będzie identycznie u was





-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lis 2017, 11:48
- Lokalizacja: Włocławek
Witam panowie mam identyczny problem chodzi o ubwanie płynu chłodniczego z tego co piszecie to macie naprawde maly problem ja mam większy u mnie codziennie muszę dolewać 1,5l płynu teraz w sumie jeszcze wode dolewam bo zjedzą mnie koszta juz nawet autem nie jeżdżę tylko pożyczonym dokładnie mam takie objawy ucieka płyn chłodnycz ponadto za kazdym razem gdy odpale auto przez 1min falują obroty aż samochód nie ma siły jechać po 1min wszystko wraca do normy i auto jezdzi normalnie tylko ze caly czas ucieka płyn chłodniczy
byłem podłączyć autko pod komputer bo wyskoczył czek
i wystąpiły takie błędy
P0300
wykryto sporadyczne wypadanie zapłonów
P0304
cylinder 4 wykryto wypadanie zapłonów
P0305
cylinder 5 wykryto wypadanie zapłonów
P0306
cylinder 6 wykryto wypadanie zapłonów
P0155
Grzałka czujnika tlenu obwód bank 2 czujnik 1
Panowie proszę was bardzo o pomoc bo nie wiem co robic
byłem podłączyć autko pod komputer bo wyskoczył czek
i wystąpiły takie błędy
P0300
wykryto sporadyczne wypadanie zapłonów
P0304
cylinder 4 wykryto wypadanie zapłonów
P0305
cylinder 5 wykryto wypadanie zapłonów
P0306
cylinder 6 wykryto wypadanie zapłonów
P0155
Grzałka czujnika tlenu obwód bank 2 czujnik 1
Panowie proszę was bardzo o pomoc bo nie wiem co robic
Panowie, temat stary ale może komuś przyda się ta informacja. Jak czytaliście poprzednio ponad 2,5 roku borykałem się z ubytkiem płynu. Auto cały czas chodziło świetnie, żadnego dymienia czy przegrzewania silnika. Przez ten czas wymieniłem pompę wody, rozrząd,2 przewody z płynem chłodniczym, jakieś pomniejsze uszczelki i złączki, a ubytek był cały czas. Ubywało ok. 0,5 L na 1500-2000 km, a w momencie gdy wysiadał jakiś wąż to nawet 0,7 L na 400 km. Mechanik twierdził, że nie ma żadnych dodatkowych wycieków, dodatkowo sprawdził wszystko gdy wyjął silnik podczas wymiany rozrządu. Mówi czysto, nic nie cieknie. A płynu jak ubywało, tak ubywa. Zaczął już nawet straszyć mnie głowicą, chodź płyn sprawdzany był testerem na obecność spalin. Wynik był negatywny. Przypadkiem podczas przeglądu okresowego diagnosta dostrzegł wyciek płynu. W zbiorniczku sporo brakowało, więc pomyślałem, że kolejny wąż jest nieszczelny, co i tak nie dawało mi nadziei że ubytek ustanie. Okazało się, że tym razem jest to wąż który wchodzi do grodzi silnika. Nie widać go dopóki nie zdejmie się plastików i nie wyjmie go zza grodzi. Tak też uczynili. Wymienili cały wąż, a po tygodniu dodatkowo jeszcze opaskę uszczelniającą bo ona też popuszczała. Trudno było mi w to uwierzyć, ale wyciek ustał. Przejechałem już od tej pory kilka tys. km i poziom płynu jest ten sam. Dodam na koniec, że chłodniczki EGR nie wymieniałem, biorąc pod uwagę jej koszt.
Piszę bo może komuś przyda się ta informacja. Układ był również sprawdzany ciśnieniowo, a nie tylko na oko, bo jak widać oko może sporo przegapić, zwłaszcza jeśli w pewne miejsca się nie zagląda.
Pozdrawiam
Piszę bo może komuś przyda się ta informacja. Układ był również sprawdzany ciśnieniowo, a nie tylko na oko, bo jak widać oko może sporo przegapić, zwłaszcza jeśli w pewne miejsca się nie zagląda.
Pozdrawiam
Panowie. może ktoś coś podpowie.
Płyn mi ubywa, wątek przeczytałem, możliwe że właśnie egr ...ale ostatnio taki objaw ze raz zagotował się - 120 stopni zatrzymałem się, odkrecilem korek i pojawil sie plyn w zbiorniczku- cofnal sie i temperatura wrocila do normy.
wrocilem do domu na odkreconym zbiorniczku. ale odcinalo mi tipa jeszcze - objaw taki jak by sprzegla nie bylo - skrzyynia biegi redukowala ale nie przenosila napedu. po zatrzymaniu chwila postoju i jechal dalej. Bledow brak jakichkolwiek zarowno w skrzyni jak i w silniku.
Olej czysty, w plynie tez brak spalin. do skrzyni jeszcze nie zagladalem.
Mial ktos podobny przypadek?
Pacjent 3.0 tdi asb 233
Płyn mi ubywa, wątek przeczytałem, możliwe że właśnie egr ...ale ostatnio taki objaw ze raz zagotował się - 120 stopni zatrzymałem się, odkrecilem korek i pojawil sie plyn w zbiorniczku- cofnal sie i temperatura wrocila do normy.
wrocilem do domu na odkreconym zbiorniczku. ale odcinalo mi tipa jeszcze - objaw taki jak by sprzegla nie bylo - skrzyynia biegi redukowala ale nie przenosila napedu. po zatrzymaniu chwila postoju i jechal dalej. Bledow brak jakichkolwiek zarowno w skrzyni jak i w silniku.
Olej czysty, w plynie tez brak spalin. do skrzyni jeszcze nie zagladalem.
Mial ktos podobny przypadek?
Pacjent 3.0 tdi asb 233