Termostat ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Termostat ?
Witam
Kolezanki i koledzy mam taki problem z temperaturą układu chłodzenia w moim 3.0 TDI. Otóż jakiś miesiąc temu zauważyłem, że dziwnie długo wskazówka dochodzi do 90 stopni. Postanowiłem zatem wymienić termostat co uczyniłem tydzień temu, ale niestety nic się nie zmieniło. Nie wiem może jestem przewrażliwiony przecież teraz jest "zima" wiec może auto potrzebuje więcej czasu do nagrzania się - nie wiem. Dodam, że po osiągnieciu już 90 stopni wskazówka stoi na tej wartości jak przyklejona - nie spada ani nie faluje, Czy możecie doradzić gdzie szukac przyczyny lub potwierdzić, że tak ma być i nie szukać "dziury w całym"
pozdrawiam
Kolezanki i koledzy mam taki problem z temperaturą układu chłodzenia w moim 3.0 TDI. Otóż jakiś miesiąc temu zauważyłem, że dziwnie długo wskazówka dochodzi do 90 stopni. Postanowiłem zatem wymienić termostat co uczyniłem tydzień temu, ale niestety nic się nie zmieniło. Nie wiem może jestem przewrażliwiony przecież teraz jest "zima" wiec może auto potrzebuje więcej czasu do nagrzania się - nie wiem. Dodam, że po osiągnieciu już 90 stopni wskazówka stoi na tej wartości jak przyklejona - nie spada ani nie faluje, Czy możecie doradzić gdzie szukac przyczyny lub potwierdzić, że tak ma być i nie szukać "dziury w całym"
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ile kilometrów musisz przejechać, aby z nawiewów (temp. ustawiona np. na 23*C) leciało ciepłe powietrze? U mnie po ok. 5 km zaczyna dmuchać ciepłym (wskazówka na 70*C), a po 7-8 km mam już całkowicie rozgrzany silnik (wskazówka na 90*C). Oczywiście wszystko przy temp. na zewnątrz ok. -5*C. Im chłodniej tym dłużej trwa rozgrzewanie, ale po 10 km zawsze już mam ciepło i rozgrzane auto. Po osiągnięciu 90*C wskazówka już nie opada.
Witam
Po prostu kolego wolniej Ci się nagrzewa i tyle nie jesteś pierwszym i nie ostatnim z takim przypadkiem i nie bierz tego do głowy po prostu tak masz u siebie i tyle.
U mnie to 2.5 motor, ale też zanim wskazówka ruszy teraz przy temp. około -7 stopni to przejadę jakieś 15 km, jakieś ciepło czuć po 4-5 km i jak się nagrzeje jest ok więc śpij spokojnie
Pozdrawiam

Po prostu kolego wolniej Ci się nagrzewa i tyle nie jesteś pierwszym i nie ostatnim z takim przypadkiem i nie bierz tego do głowy po prostu tak masz u siebie i tyle.

U mnie to 2.5 motor, ale też zanim wskazówka ruszy teraz przy temp. około -7 stopni to przejadę jakieś 15 km, jakieś ciepło czuć po 4-5 km i jak się nagrzeje jest ok więc śpij spokojnie

Pozdrawiam

Jak samochód, to tylko Audi;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Ale się zakręciłem z tymi "dystansami" Pani od polskiego postawiłaby mi złą ocenę za takie "wypracowanie"
[ Dodano: 2017-01-05, 22:44 ]
Ok dzięki. Będę obserwował zachowanie wskazówki i .....trzymał ręke na pulsie
[ Dodano: 2017-01-06, 20:11 ]
Panowie chyba jednak jest coś nie tak z tym moim autem. Dzisiaj przejechałem dokładnie 11,4 km i bacznie obserwowałem zachowanie wskazówki. I tak po przejechaniu 6,5 km w samochodzie zaczęło dmuchac ciepłym powietrzem ale wskazówka pozostała na dolnej wartości 50*C nawet nie drgnęła. Po zakończeniu jazdy po 11,4 km w aucie było w miare ciepło ale wskazówka znajdowała się tylko na "kresce" pomiędzy wartościami 50 i 90*C. Przed przejechaniem tej drogi wyłączyłem w MMI opcję tzw. "dogrzewania" (car-ac-dogrzewanie). I teraz pytanie do was - co to jest to "dogrzewanie". Czy ma ono na celu przyspieszenie uzyskania właściwej temperatury roboczej silnika czyli 90*C czy może cos innego. Bo jeżeli ma dogrzać silnik to wychodzi, że u mnie to padło, bo temperatura na zegarze rośnie tak samo powoli z włączonym "dogrzewaniem" jak i wyłączoinym. A jestem pewien, że wcześniej wskazówka dochodziła dużo szybciej do wartości 90*C niż teraz. Jeżeli wymieniłem termostat a problem nadal pozostał to znaczy że cos innego nie działa prawidłowo. Tylko co czyzby to "dogrzewanie"? Co to jest?

[ Dodano: 2017-01-05, 22:44 ]
Ok dzięki. Będę obserwował zachowanie wskazówki i .....trzymał ręke na pulsie

[ Dodano: 2017-01-06, 20:11 ]
Panowie chyba jednak jest coś nie tak z tym moim autem. Dzisiaj przejechałem dokładnie 11,4 km i bacznie obserwowałem zachowanie wskazówki. I tak po przejechaniu 6,5 km w samochodzie zaczęło dmuchac ciepłym powietrzem ale wskazówka pozostała na dolnej wartości 50*C nawet nie drgnęła. Po zakończeniu jazdy po 11,4 km w aucie było w miare ciepło ale wskazówka znajdowała się tylko na "kresce" pomiędzy wartościami 50 i 90*C. Przed przejechaniem tej drogi wyłączyłem w MMI opcję tzw. "dogrzewania" (car-ac-dogrzewanie). I teraz pytanie do was - co to jest to "dogrzewanie". Czy ma ono na celu przyspieszenie uzyskania właściwej temperatury roboczej silnika czyli 90*C czy może cos innego. Bo jeżeli ma dogrzać silnik to wychodzi, że u mnie to padło, bo temperatura na zegarze rośnie tak samo powoli z włączonym "dogrzewaniem" jak i wyłączoinym. A jestem pewien, że wcześniej wskazówka dochodziła dużo szybciej do wartości 90*C niż teraz. Jeżeli wymieniłem termostat a problem nadal pozostał to znaczy że cos innego nie działa prawidłowo. Tylko co czyzby to "dogrzewanie"? Co to jest?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
DOGRZEWANIE jest to podłączone piec webasto lub elektryczny dogrzewacz płynu. Tak czy inaczej ze sprawnymi termostatami powinno auto się zagrzac i utrzymać temp 90. Po jakim dystansie to już zależy od temp zew, od stylu jazdy i ustawionej temp wew. Odpal samochód na postoju, poczekaj aż wskazówka podniesie się ponad 50 stopni i złap za górny wąż chłodnicy (on idzie od termostatu) jeśli jest ciepły tzn że jest do wymiany termostat silnika. Podobnie z drugim termostatem sprawdzamy po obu stronach. Ja u siebie sprawdziłem pirometrem (urządzenie do pomiaru temperatury, taki termometr laserowy) i wyszło że główny do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W A6 C6 3.0 TDI jest tylko jeden termostat. Akurat w A8 D3 z tym silnikiem występuje dodatkowy termostat przy chłodnicy oleju od automatycznej skrzyni biegów (inna skrzynia niż w A6). W większych silnikach jest on standardem przy tej chłodnicy.
pablo44, jaki termostat w ogóle założyłeś? Jakiej firmy?
pablo44, jaki termostat w ogóle założyłeś? Jakiej firmy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Nie wiem jakiej firmy ale kupiłem go w ASO Audi więc zakładam, ze to oryginał przeznaczony do tego modelu auta
[ Dodano: 2017-01-06, 22:03 ]
Może faktycznie mam problem z tym dogrzewaniem, może cos się uszkodzło, może - jeżeli jest to grzałka elektryczna - padł bezpiecznik. Czy ktoś wie co i jak sprawdzić?
[ Dodano: 2017-01-06, 22:03 ]
Może faktycznie mam problem z tym dogrzewaniem, może cos się uszkodzło, może - jeżeli jest to grzałka elektryczna - padł bezpiecznik. Czy ktoś wie co i jak sprawdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Niestety jeszcze nie posiadam własnego VCDS-a a obecnie jestem w Holandii i raczej na pewno nie znajde nikogo dysponującego takim sprzętem
Czytałem właśnie o tym dogrzewaniu w audi i jest to grzałka, która ma za zadanie podgrzać płyn w układzie chłodzenia żeby szybko osiągnąć optymalną temperaturę 90*C. Załacza się ona gdy temp. na zewnątrz spadnie poniżej 5*C i chyba jednak w tym upatrywałbym powodu wolniejszego uzyskiwania właściwej temperatury. Tylko nie mogę znaleźć jak to sprawdzić co się zrąbało
Czytałem właśnie o tym dogrzewaniu w audi i jest to grzałka, która ma za zadanie podgrzać płyn w układzie chłodzenia żeby szybko osiągnąć optymalną temperaturę 90*C. Załacza się ona gdy temp. na zewnątrz spadnie poniżej 5*C i chyba jednak w tym upatrywałbym powodu wolniejszego uzyskiwania właściwej temperatury. Tylko nie mogę znaleźć jak to sprawdzić co się zrąbało
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Jest to grzałka, która ma ogrzać powietrze w układzie przewietrzenia auta.pablo44 pisze:Czytałem właśnie o tym dogrzewaniu w audi i jest to grzałka, która ma za zadanie podgrzać płyn w układzie chłodzenia żeby szybko osiągnąć optymalną temperaturę 90*C.
-Element grzewczy Z35(zawierający trzy osobne elementy grzewcze)
-Bezpieczniki S276 i S277 (za osłoną naprzeciwko nóg kierowcy)
-Przekaźniki J359 i J360 wspornik 9-stykowy przekaźników i bezpieczników za osłoną strona kierowcy
Silnik(płyn chłodzący) szybciej osiągnie temperaturę roboczą, jeśli przełączysz ręcznie silnik dmuchawy przewietrzania auta na najmniejszą możliwą nastawę - "1".
W swoim aucie z racji panujących temperatur zewnętrznych, też obserwuję potrzebę pokonania dłuższego odcinka, aby silnik mógł osiągnąć 90 na zegarze(co oczywiście nie świadczy o osiągnięciu tej właśnie temperatury- taka jest charakterystyka wskazań). Termostat sprawny, przewód do chłodnicy zimny.