Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Problem z diagnozą niedziałającej klimatyzacji 4.2 BAT

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
squier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2017, 11:42
Lokalizacja: Łódź

Problem z diagnozą niedziałającej klimatyzacji 4.2 BAT

Post autor: squier » 25 kwie 2018, 11:58

WItam

Od dwóch tygodni borykam się z niedziałającą klimatyzacją:
- sprawdziłem szczelność (klima nabita czynnikiem z kontrastem 530g) - brak wycieków
- podmieniłem na nowy czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji
- podłączyłem na krótko sprężarkę - działa, nawet załączył się wentylator, słychać załączające się sprzęgło
- błędów na kompie brak
- bezpieczniki sprawdzone

Niestety podczas pracy silnika, klimatyzacja nie chłodzi
Po wyłączeniu ECON, w kanale 001 mam 0,6 A i ciśnienie 6,2, po włączeniu ECON w kanale 001 jest odpowiednio 0A i ciśnienie 6,2.

Gdzie szukać przyczyny? Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2018, 16:39 przez squier, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro
Squier

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 kwie 2018, 12:03

Może trzeba dobic? Bezpieczniki wszystko dobre?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 kwie 2018, 12:12

Do Twojego auta powinno być nabite 530 g +/- 20 g.

squier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2017, 11:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: squier » 25 kwie 2018, 16:40

repek92 pisze:Może trzeba dobic? Bezpieczniki wszystko dobre?
Nieprecyzyjnie się wyraziłem i zedytowałem posta.
Klima świeżo nabita czynnikiem z kontrastem, bezpieczniki sprawdzone...
Pozdro
Squier

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 25 kwie 2018, 17:28

Sprawdź kabel który idzie do sprężarki może on gdzieś nie łączy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 25 kwie 2018, 17:39

Dziwne bo u mnie ten sam silnik i 700 gram nabite co prawda klima chodzi ale tylko na biegu jałowym jak zaczynam jechać to się wyłącza.A jak miałem 500+ gram to to samo było
Witam wszystkich :)

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 25 kwie 2018, 23:23

w/g mnie "leży" sprężarka klimy. gdyby była przerwa w obwodzie czegokolwiek, byłyby błędy zapisane w sterowniku. zawór w sprężarce ma prawidłowy pobór prądu, jednak sprężarka nie rusza, widać to po ciśnieniu w układzie - cały czas 6,2bar

squier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 wrz 2017, 11:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: squier » 26 kwie 2018, 07:17

yarowsc pisze:w/g mnie "leży" sprężarka klimy. gdyby była przerwa w obwodzie czegokolwiek, byłyby błędy zapisane w sterowniku. zawór w sprężarce ma prawidłowy pobór prądu, jednak sprężarka nie rusza, widać to po ciśnieniu w układzie - cały czas 6,2bar
Też to podejrzewam, tylko czemu, po podłączeniu prądu do sprężarki, ona rusza?
Pozdro
Squier

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 kwie 2018, 08:19

A wejdź w sterownik klimatyzacji i wykonaj testy.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 26 kwie 2018, 22:37

Witam
U mnie też, świeżo nabita klimatyzacja, wentylatory startują, brak błędów VCDSa, a mimo to nie chłodzi.
Moje pytanko, czy w naszych a6 łatwo poznać załączającą się sprężarkę? u mnie nie czuję/słyszę charakterystycznego cyknięcia elektromagnesu.
Czy jest możliwość vcdsem zrobić test zaworów i sprężarki?
W blokach pomiarowych(08 klimatyzacja)- w oknie 1 mam 0,650A, 2 mam 68,5%, 3 "niezajęty", 4 mam 5,2 bar.
Nie wiem czy z tego coś już można wywnioskować.
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 kwie 2018, 23:51

Ogarnij sobie ten temat, a głównie mój post z widocznymi pomiary z VCDSa :).

a6c6-2007-nie-dziala-klimatyzacja-vt88059.htm

Sprawdź w testach czy zawór regulacyjny N280 reaguje.

Dodatkowo zrób screeny z grup 1, 2, 20 i 54 na włączonej i wyłączonej klimatyzacji.

Weruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2017, 23:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Weruk » 27 kwie 2018, 18:56

Mat a wiesz może czemu u mnie na wyższych obrotach wystarczy że ruszę to klimatyzacja się wyłącza tzn sprężarka a na postoju działa normalnie? żadnych błędów nie ma co to może być sprężarka zepsuta?
Witam wszystkich :)

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

test vcds

Post autor: norbi1081 » 28 kwie 2018, 23:06

Zdjęcia na załączonej

[ Dodano: 2018-04-28, 23:06 ]
Ściągłem kostkę przy sprężarce, żeby sprawdzić czy jest ok, pokręciłem tym imbusem na środku kółka ( chodzi bez większych oporów, lecz tak naprawdę nie wiem jak powinno być).
Test N280 zrobiłem i wyglądało to tak:
Raz w oknie1 (natęż. prądu -0.650A) 2 (obciążenie- 62%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
Po chwili 1 (0.015A)2 (0.0%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 kwie 2018, 23:29

Sprężarka jest zatarta <uoee> . Przez chwilę działała Ci na krótko, bo dostała maksymalny prąd, więc ruszyła.

Ogólnie w mojej A6 wymieniałem już dwa razy sprężarkę <uoee> . Jak sprowadziłem auto z Niemiec, to oczywiście padła po miesiącu użytkowania przeze mnie, więc założyłem regenerowaną, bo w warsztacie stwierdzili, że niczym się nie różni od nowej. Po tygodniu padła, więc kazałem założyć nową na ich koszt (pierwsza wymiana, ale tak właściwie podwójna). Po 120 tysiącach km, czyli po niecałych dwóch latach i nowa padła. Znów założyłem nową DENSO i działa do teraz (od 55 tysięcy km). Za każdym razem cały układ był dwukrotnie czyszczony, ale ostatnia sprężarka poszalała z opiłkami i musiałem wymienić skraplacz, filtr i osuszacz.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 29 kwie 2018, 07:08

Ok. Dzięki za pomoc w diagnozie. To żebym wiedział, który parametr to zdradził, że jest zatarta? Nowa ile kosztuje Denso?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja