Problem z diagnozą niedziałającej klimatyzacji 4.2 BAT
Problem z diagnozą niedziałającej klimatyzacji 4.2 BAT
WItam
Od dwóch tygodni borykam się z niedziałającą klimatyzacją:
- sprawdziłem szczelność (klima nabita czynnikiem z kontrastem 530g) - brak wycieków
- podmieniłem na nowy czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji
- podłączyłem na krótko sprężarkę - działa, nawet załączył się wentylator, słychać załączające się sprzęgło
- błędów na kompie brak
- bezpieczniki sprawdzone
Niestety podczas pracy silnika, klimatyzacja nie chłodzi
Po wyłączeniu ECON, w kanale 001 mam 0,6 A i ciśnienie 6,2, po włączeniu ECON w kanale 001 jest odpowiednio 0A i ciśnienie 6,2.
Gdzie szukać przyczyny? Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Od dwóch tygodni borykam się z niedziałającą klimatyzacją:
- sprawdziłem szczelność (klima nabita czynnikiem z kontrastem 530g) - brak wycieków
- podmieniłem na nowy czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji
- podłączyłem na krótko sprężarkę - działa, nawet załączył się wentylator, słychać załączające się sprzęgło
- błędów na kompie brak
- bezpieczniki sprawdzone
Niestety podczas pracy silnika, klimatyzacja nie chłodzi
Po wyłączeniu ECON, w kanale 001 mam 0,6 A i ciśnienie 6,2, po włączeniu ECON w kanale 001 jest odpowiednio 0A i ciśnienie 6,2.
Gdzie szukać przyczyny? Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2018, 16:39 przez squier, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro
Squier
Squier
Też to podejrzewam, tylko czemu, po podłączeniu prądu do sprężarki, ona rusza?yarowsc pisze:w/g mnie "leży" sprężarka klimy. gdyby była przerwa w obwodzie czegokolwiek, byłyby błędy zapisane w sterowniku. zawór w sprężarce ma prawidłowy pobór prądu, jednak sprężarka nie rusza, widać to po ciśnieniu w układzie - cały czas 6,2bar
Pozdro
Squier
Squier
Witam
U mnie też, świeżo nabita klimatyzacja, wentylatory startują, brak błędów VCDSa, a mimo to nie chłodzi.
Moje pytanko, czy w naszych a6 łatwo poznać załączającą się sprężarkę? u mnie nie czuję/słyszę charakterystycznego cyknięcia elektromagnesu.
Czy jest możliwość vcdsem zrobić test zaworów i sprężarki?
W blokach pomiarowych(08 klimatyzacja)- w oknie 1 mam 0,650A, 2 mam 68,5%, 3 "niezajęty", 4 mam 5,2 bar.
Nie wiem czy z tego coś już można wywnioskować.
Pozdrawiam
U mnie też, świeżo nabita klimatyzacja, wentylatory startują, brak błędów VCDSa, a mimo to nie chłodzi.
Moje pytanko, czy w naszych a6 łatwo poznać załączającą się sprężarkę? u mnie nie czuję/słyszę charakterystycznego cyknięcia elektromagnesu.
Czy jest możliwość vcdsem zrobić test zaworów i sprężarki?
W blokach pomiarowych(08 klimatyzacja)- w oknie 1 mam 0,650A, 2 mam 68,5%, 3 "niezajęty", 4 mam 5,2 bar.
Nie wiem czy z tego coś już można wywnioskować.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogarnij sobie ten temat, a głównie mój post z widocznymi pomiary z VCDSa
.
a6c6-2007-nie-dziala-klimatyzacja-vt88059.htm
Sprawdź w testach czy zawór regulacyjny N280 reaguje.
Dodatkowo zrób screeny z grup 1, 2, 20 i 54 na włączonej i wyłączonej klimatyzacji.

a6c6-2007-nie-dziala-klimatyzacja-vt88059.htm
Sprawdź w testach czy zawór regulacyjny N280 reaguje.
Dodatkowo zrób screeny z grup 1, 2, 20 i 54 na włączonej i wyłączonej klimatyzacji.
test vcds
Zdjęcia na załączonej
[ Dodano: 2018-04-28, 23:06 ]
Ściągłem kostkę przy sprężarce, żeby sprawdzić czy jest ok, pokręciłem tym imbusem na środku kółka ( chodzi bez większych oporów, lecz tak naprawdę nie wiem jak powinno być).
Test N280 zrobiłem i wyglądało to tak:
Raz w oknie1 (natęż. prądu -0.650A) 2 (obciążenie- 62%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
Po chwili 1 (0.015A)2 (0.0%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
[ Dodano: 2018-04-28, 23:06 ]
Ściągłem kostkę przy sprężarce, żeby sprawdzić czy jest ok, pokręciłem tym imbusem na środku kółka ( chodzi bez większych oporów, lecz tak naprawdę nie wiem jak powinno być).
Test N280 zrobiłem i wyglądało to tak:
Raz w oknie1 (natęż. prądu -0.650A) 2 (obciążenie- 62%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
Po chwili 1 (0.015A)2 (0.0%) 3 (niezajęty) 4 (5.8 bar)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprężarka jest zatarta
. Przez chwilę działała Ci na krótko, bo dostała maksymalny prąd, więc ruszyła.
Ogólnie w mojej A6 wymieniałem już dwa razy sprężarkę
. Jak sprowadziłem auto z Niemiec, to oczywiście padła po miesiącu użytkowania przeze mnie, więc założyłem regenerowaną, bo w warsztacie stwierdzili, że niczym się nie różni od nowej. Po tygodniu padła, więc kazałem założyć nową na ich koszt (pierwsza wymiana, ale tak właściwie podwójna). Po 120 tysiącach km, czyli po niecałych dwóch latach i nowa padła. Znów założyłem nową DENSO i działa do teraz (od 55 tysięcy km). Za każdym razem cały układ był dwukrotnie czyszczony, ale ostatnia sprężarka poszalała z opiłkami i musiałem wymienić skraplacz, filtr i osuszacz.

Ogólnie w mojej A6 wymieniałem już dwa razy sprężarkę
