Ogrzewanie działa jak chce
Ogrzewanie działa jak chce
Witam, mój problem dotyczy problemów z ogrzewaniem w C6 Avant. Otóż, na postoju, gdy auto pracuje na biegu jałowym, przy temp. roboczej silnika auto zaczyna grzać i to tak jak powinno, jednak temp. silnika zaczyna spadać do ok. 70 stopni. Jeśli jednak ruszę to z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze, bez względu na to jak ustawię nawiew, temp itd. leci zimne powietrze, słychać, że coś się dzieje, ale raz leci lodowate powietrze, innym razem klatki wentylacyjne są ciepłe, jednak ciepło się z nich nie wydostaje, kompletnie nie dmucha, choć słychać pracę, natomiast podczas jazdy temp. silnika trzyma 90 stopni. Z tego co zaobserwowałem podczas żwawszej jazdy i wyższych obrotach trochę cieplej się robi, ale nie dmucha tak jak powinno, praktycznie ledwo chucha. Termostat został wymieniony uprzedzając już ewentualne pytania. Nie mam już pomysłu jaka może być przyczyna. Jest to uciążliwe zwłaszcza w taką aurę jaką mamy za oknem.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez KB90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 20:52
- Lokalizacja: Łomża
Hej.
Miałem podobnie z tą różnicą że na wolnych obrotach nie grzała. pompka raz chodziła raz nie. rozbierałem te zaworki przy pompce i nic - tyle że dowiedziałem się na jakiej zasadzie działają. odpowietrzałem układ i wyciekło mi trochę płynu. dolałem i okazało się że jest ok.
zaznaczam ze stan płynu na początku był pomiędzy min a max w 3/4 stanu. nalałem płynu około 1cm nad max(aby lepiej było odpowietrzyć) i zaczęło wszystko działać. pompka pracowała bez przerw, ogrzewanie parzyło w rece.
Może spróbuj odpowietrzyć i dolać płynu. banał ale ja się naciąłem i robiłem około 4h na mrozie.
mam nadzieje ze coś pomogłem.
Miałem podobnie z tą różnicą że na wolnych obrotach nie grzała. pompka raz chodziła raz nie. rozbierałem te zaworki przy pompce i nic - tyle że dowiedziałem się na jakiej zasadzie działają. odpowietrzałem układ i wyciekło mi trochę płynu. dolałem i okazało się że jest ok.
zaznaczam ze stan płynu na początku był pomiędzy min a max w 3/4 stanu. nalałem płynu około 1cm nad max(aby lepiej było odpowietrzyć) i zaczęło wszystko działać. pompka pracowała bez przerw, ogrzewanie parzyło w rece.
Może spróbuj odpowietrzyć i dolać płynu. banał ale ja się naciąłem i robiłem około 4h na mrozie.
mam nadzieje ze coś pomogłem.
Czołem. Widze ze temat dość świezy wiec sie pod niego podepne. U mnie problem wyglada podobnie, z tym ze ciepłe powietrze leci tylko w momencie kiedy jade dośc szybko, ale jak tylko zwolnie czy zatrzymam sie momentalnie sie traci cieple powietrze i wieje ciagle zimnym, bez znaczenie czy jest ustawione na danej temp. i mocy nawiewu czy na HIGH. Termostat wymienilem ale dalej nic
Bede wdzieczny za kazda pomoc i rade.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 2017, 20:52
- Lokalizacja: Łomża
Podłącze się do tematu 
Ostatnio zrobiło się chłodniej na zewnątrz i chciałem dogrzać się nieco, ale okazało się, że mimo ustawienia temperatury na HI nadal leci zimne powietrze.
Silnik trzyma równo 90 st., pompka działa, wyczyściłem profilaktycznie cylinderki i nic to nie zmieniło.
Co ciekawe na postoju przy wyłączonym silniku, WEBASTO grzeje normalnie i wieje tropikami, dlatego wykluczam zapchaną nagrzewnice.
A jak uruchomię silnik to znowu stopniowo wieje chłodem (temp. silnika po 90 st.).
Na sterowniku brak błędów.
Dysponuje ktoś schematem połączeń układu chłodzenia do tego 3.0 TDI ?
Skąd jest zasilana nagrzewnica, czy zawór przy Webasto może odcinać dopływ płynu z silnika do nagrzewnicy ?

Ostatnio zrobiło się chłodniej na zewnątrz i chciałem dogrzać się nieco, ale okazało się, że mimo ustawienia temperatury na HI nadal leci zimne powietrze.
Silnik trzyma równo 90 st., pompka działa, wyczyściłem profilaktycznie cylinderki i nic to nie zmieniło.
Co ciekawe na postoju przy wyłączonym silniku, WEBASTO grzeje normalnie i wieje tropikami, dlatego wykluczam zapchaną nagrzewnice.
A jak uruchomię silnik to znowu stopniowo wieje chłodem (temp. silnika po 90 st.).
Na sterowniku brak błędów.
Dysponuje ktoś schematem połączeń układu chłodzenia do tego 3.0 TDI ?
Skąd jest zasilana nagrzewnica, czy zawór przy Webasto może odcinać dopływ płynu z silnika do nagrzewnicy ?
Ja w weekend zrzucam płyn i będę sprawdzał drożność układu.Nachbar pisze:Witam,
zima idzie a i u mnie takie coś podobnego się pojawiło - nic tylko otworzyć lodziarnię z auta bo nie ma możliwości aby lody się roztopiły....
Czy ktoś już dotarł do choć jednej przyczyny dlaczego leci wyłącznie zimne powietrze?...
U mnie to wygląda tak jakby kompletnie nie docierał ciepły płyn z silnika, bo grzeje tylko na obiegu z webasto.
Po wielu bojach z tym ogrzewaniem wczoraj okazalo się, że problemem jest uszczelka pod głowicą.
Dla poszukiwaczy ogrzewania daję info, że u mnie dodatkowo walnięty był elektrozawór przy webasto.