paulo160 pisze:Są jednak dobrzy ludzie co pomogą

Dziękuję kolego za te cenne wskazówki. Dobrze że przynajmniej doraźnie da się uruchomić ten nawiew. Zaraz się biorę do dzieła. Nawiasem mówiąc byłem przekonany że silniczek ten jest gdzieś głęboko umiejscowiony i trzeba będzie demontować deskę. Gdyby Ci się udało przywrócić pełną funkcjonalność to będę wdzięczny za dalsze wskazówki. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
Dopiero wczoraj miałem chwilę aby w końcu zająć sie tematem klapek, zachęcił mnie nowy kabel diagnostyczny który dostałem.
Ogólnie u mnie to był zepsuty potencjometr w silniku do sterownia środkową klapką. Podłączyłem silniczek klapy do zasilania i sprawdziłem błędy.
02765 - potencjometr (G315) silnika ustawiaj1cego klape zimnego: powietrza z przodu.
Co ciekawe jak usunąłem błąd i wrzuciłem adaptację wszystkich klapek nawiewu mój silnik ruszył. Nie będę opisywał jak zrobiłem adaptację

na necie jest sporo filmików, mogę ewentualnie wyjaśnić komuś na priv jak ktoś będzie chciał.
Przeczuwałem, że to był potencjometr, bo po przeczytaniu kliku postów dużo osób miało ten problem. Kupiłem nowy potencjometr koszt około 17zł oraz nabyłem silnik klapki od jakiegoś dawcy na wszelki wypadek.
Koniec końców wymieniłem silnik na drugi bo mój silnik z nowy potencjometrem działał, ale strasznie opornie, zgrzyty na trybach te sprawy.
Tips, aby nie rzucać podczas naprawy w większej ilości językiem nienawiści:
1. rozbieranie całego silnika zacząć od strony silnika, czyli od tej grubszej strony, jest łatwiej.
2. Nie trzeba żadnej lutownicy, ani dodatkowego sprzętu do wymiany potencjometru.
3. Zatrzaski silnika są łamliwe, więc czymś plastikowym rozebrać, ale na szczeście są na zewnątrz.
4. podczas montażu polecam ustawić tryb aby był w środkowej pozycji na silniku i na klapce, bo jest łatwiej trafić w ten środkowy ząbek
5. najlepiej mieć jakiś smar aby posmarować tryby w środku silnika.
6. silnik może nie ruszyć, więc trzeba usunąć błędy.
7. Jak ktoś nie chce rozbierać całości to można spróbować usnąć błedy i zrobić adaptację, nawet z dwa razy, bo możliwe, że silniki wtedy ruszą.
8. aby zdemontować tryb na silniku wystarczy go podważyć
Link do potencjometru:
https://allegro.pl/oferta/potencjometr- ... 8573867271