Jak wyciagnąć wiatraki w wersji z silnikiem 3.0tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Jak wyciagnąć wiatraki w wersji z silnikiem 3.0tdi
Witam
Mam oto taki problem, wiatrak chłodnicy (od strony kierowcy) zasuwa cały czas bez względu na temperaturę.NA VAG CAN Pro podał mi bład :
1950 Wentylator Chłodnicy Problemy z poruszaniem.
Chce sprawdzić oba wentylatory podłaczając do nich bezpośrednio zasilanie.
Proszę o radę jak wyciągnąc cały zestaw wentylatorów, czy dołem czy górą?
Na górze jest bardzo mało miejsca, pomyslałem ze może najpierw zdemontuję częsciowo układ kolektorów powietrza , co da troche wiecej miejsca, i być może na tyle dużo że wyjdą wentylatory.
Jak je sprawdzić, może ktos juz miał podobne problemy ?
z góry dzieki
pozdrawiam
Mam oto taki problem, wiatrak chłodnicy (od strony kierowcy) zasuwa cały czas bez względu na temperaturę.NA VAG CAN Pro podał mi bład :
1950 Wentylator Chłodnicy Problemy z poruszaniem.
Chce sprawdzić oba wentylatory podłaczając do nich bezpośrednio zasilanie.
Proszę o radę jak wyciągnąc cały zestaw wentylatorów, czy dołem czy górą?
Na górze jest bardzo mało miejsca, pomyslałem ze może najpierw zdemontuję częsciowo układ kolektorów powietrza , co da troche wiecej miejsca, i być może na tyle dużo że wyjdą wentylatory.
Jak je sprawdzić, może ktos juz miał podobne problemy ?
z góry dzieki
pozdrawiam
Nie mam tego przed sobą, ale skoro twierdzisz, że górą masz mało miejsca, to chyba tylko i wyłącznie opcja z dołem pozostaje.
https://detalblysk.pl/
Detal-Błysk
ul. Samuela Lindego 5
31-148 Kraków
NIP: 6831261278
Regon: 351336892
tel. +48 12 411 84 23
kontakt@detalblysk.pl
Detal-Błysk
ul. Samuela Lindego 5
31-148 Kraków
NIP: 6831261278
Regon: 351336892
tel. +48 12 411 84 23
kontakt@detalblysk.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Jak zdemontować nakładke plastikową pasa przedniego ...
Witam ponownie
W nawiązaniu do postu o wyjmowaniu wiatraków chłodnicy.
Zauważyłem że jest mozliwośc (chyba) wytargania tych wiatraków górą, jeżeli zdemontuje sie nakładkę plastikową pasa przedniego/górnego.
Nie chcę jej połamać dlatego moje pytanie, jak ją zdjąc ?
Załaczyłem foto o którą nakładke mi chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
W nawiązaniu do postu o wyjmowaniu wiatraków chłodnicy.
Zauważyłem że jest mozliwośc (chyba) wytargania tych wiatraków górą, jeżeli zdemontuje sie nakładkę plastikową pasa przedniego/górnego.
Nie chcę jej połamać dlatego moje pytanie, jak ją zdjąc ?
Załaczyłem foto o którą nakładke mi chodzi.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam
Drogi Kiler22, wiesz ja nie mam kanału, moge jedynie od góry działać.
Juz kombinowąłem wizualnie jak zwiększyć przesztrzen zeby je wyciagną i chyba wiem.
Chciałem je wyciagnąc zeby własnie sprawdzic na krótko i zamówic to co jest potrzebne, bo wiesz
moze silnik wentylatora zdechł, a moze fizycznie cos go blokuje, również może być to kwestia tego sterujacego ustrojstwa które jest zamontowane przy wiatrakach.
Zamiast kupowac co nie potrzeba, lepiej je wyciagnąc i sprawdzić, jak nie zakręci na krótko to znaczy ze zdechł jeden wentylator i dlatego byc drugi zasuwa za oba non stop.
Nie wiem, nie miałem jeszcze takiego czegoś, jak rozwiąże problem to opiszę dla innych.
Kiedys byo poprostu czujnik temperatury, który załączał masę i wiatrak kręcił, no ale Audi by sie zle czuło gdyby tego rozwiązania nie spaprali, robiąc z prostego układu chłodzenia prawie maszynę do zderzania hadronów.
Cała ta motoryzacja idzie tylko w kierunku komplikowania rozwiązań i wyciągania kasy z naszych kieszeni.Rozumiem sprawy bezpieczeństwa, układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo, ale kuwa zwykłe wentylatory chłodnicy

pozdrawiam
Drogi Kiler22, wiesz ja nie mam kanału, moge jedynie od góry działać.
Juz kombinowąłem wizualnie jak zwiększyć przesztrzen zeby je wyciagną i chyba wiem.
Chciałem je wyciagnąc zeby własnie sprawdzic na krótko i zamówic to co jest potrzebne, bo wiesz
moze silnik wentylatora zdechł, a moze fizycznie cos go blokuje, również może być to kwestia tego sterujacego ustrojstwa które jest zamontowane przy wiatrakach.
Zamiast kupowac co nie potrzeba, lepiej je wyciagnąc i sprawdzić, jak nie zakręci na krótko to znaczy ze zdechł jeden wentylator i dlatego byc drugi zasuwa za oba non stop.
Nie wiem, nie miałem jeszcze takiego czegoś, jak rozwiąże problem to opiszę dla innych.
Kiedys byo poprostu czujnik temperatury, który załączał masę i wiatrak kręcił, no ale Audi by sie zle czuło gdyby tego rozwiązania nie spaprali, robiąc z prostego układu chłodzenia prawie maszynę do zderzania hadronów.
Cała ta motoryzacja idzie tylko w kierunku komplikowania rozwiązań i wyciągania kasy z naszych kieszeni.Rozumiem sprawy bezpieczeństwa, układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo, ale kuwa zwykłe wentylatory chłodnicy





pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
wentylatory wyciagamy gora.
1. Odkrecamy dolna oslone silnika
2. nastepnie odkrecamy zderzak i sciagamy go, uwaga przy sciaganiu, gdy mamy xenon to trzeba odlaczyc przewod od spryskiwaczy reflektorow (stojac przed autem z prawej strony pod reflektorem), jest tam zawleczka wiec powoli. potrzebne tez naczynie bo plyn wtedy wylatuje.
3. po sciagnieciu zderzaka odkrecamy schlossträger (nie wiem jak to po polsku) i dajemy go w pozycje serwisowa.
4. odkrecamy obudowe z wiatrakami, jest to jak sie nie myle 7 srub, 4 u gory, dwie na dole a jedna mniejsza pomiedzy wiatrakami na dole.
4. odlaczamy 2 wtyczki (w kierunku jazdy patrzac, na dole prawa strona) i wyciagamy to badziewie.
Tu opis z ABT ale niestety po niemiecku
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=674527
1. Odkrecamy dolna oslone silnika
2. nastepnie odkrecamy zderzak i sciagamy go, uwaga przy sciaganiu, gdy mamy xenon to trzeba odlaczyc przewod od spryskiwaczy reflektorow (stojac przed autem z prawej strony pod reflektorem), jest tam zawleczka wiec powoli. potrzebne tez naczynie bo plyn wtedy wylatuje.
3. po sciagnieciu zderzaka odkrecamy schlossträger (nie wiem jak to po polsku) i dajemy go w pozycje serwisowa.
4. odkrecamy obudowe z wiatrakami, jest to jak sie nie myle 7 srub, 4 u gory, dwie na dole a jedna mniejsza pomiedzy wiatrakami na dole.
4. odlaczamy 2 wtyczki (w kierunku jazdy patrzac, na dole prawa strona) i wyciagamy to badziewie.
Tu opis z ABT ale niestety po niemiecku
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=674527
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 350
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Odgrzeje kotleta
Mam ostatnio błąd :
006480 - Wentylator chłodnicy (V7)
P1950 - 002 - opory w działaniu / zablokowany - Sporadyczny
Który to jest dokładnie wentylator , dzisiaj po jeździe na pewno działa strona kierowcy, pasażera niestety nie widzę , siedzi głębiej ?
Ok już wiadomo, prawy wentylator , wentylator po ruszeniu ręką startuje na chwilę i po chwili zatrzymuje się.
Muszę go wyciągnąć i może czyszczenie pomoże
.

006480 - Wentylator chłodnicy (V7)
P1950 - 002 - opory w działaniu / zablokowany - Sporadyczny
Który to jest dokładnie wentylator , dzisiaj po jeździe na pewno działa strona kierowcy, pasażera niestety nie widzę , siedzi głębiej ?
Ok już wiadomo, prawy wentylator , wentylator po ruszeniu ręką startuje na chwilę i po chwili zatrzymuje się.
Muszę go wyciągnąć i może czyszczenie pomoże

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 06:42
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
Re: Jak wyciagnąć wiatraki w wersji z silnikiem 3.0tdi
Czy udało ci się rozwiązać problem ? Mam ten sam powtarzając się błąd.ollyon86 pisze: ↑18 lis 2019, 21:56Odgrzeje kotletaMam ostatnio błąd :
006480 - Wentylator chłodnicy (V7)
P1950 - 002 - opory w działaniu / zablokowany - Sporadyczny
Który to jest dokładnie wentylator , dzisiaj po jeździe na pewno działa strona kierowcy, pasażera niestety nie widzę , siedzi głębiej ?
Ok już wiadomo, prawy wentylator , wentylator po ruszeniu ręką startuje na chwilę i po chwili zatrzymuje się.
Muszę go wyciągnąć i może czyszczenie pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 maja 2023, 00:46
- Imię: Karol
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Jak wyciagnąć wiatraki w wersji z silnikiem 3.0tdi
Witam.
Mam ten sam problem, czyt. ten sam błąd. Zauważyłem też, że prawy wentylator (mały) się włącza, a po chwili wyłącza.
Udało się komuś dojść do tego co jest?
Mam ten sam problem, czyt. ten sam błąd. Zauważyłem też, że prawy wentylator (mały) się włącza, a po chwili wyłącza.
Udało się komuś dojść do tego co jest?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 paź 2022, 21:47
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Shirebrook
Re: Jak wyciagnąć wiatraki w wersji z silnikiem 3.0tdi
Jest sposób na wyjęcie wentylatorów bez ściągania zderzaka. https://youtu.be/YRbhpPJt1S4?si=I7RaWod_ehuEHS5c niestety trzeba sobie przetłumaczyć z radzieckiego języka. Ale temat sam ogarniałem i daje radę.