[ A6 C6] cieple powietrze przy chłodzeniu
[ A6 C6] cieple powietrze przy chłodzeniu
Witam kolegów,
Pisze do Was, gdyż może ktoś już spotkał się z tym problemem.
Mianowicie od jakiegoś czasu po przejechaniu 100 km lub więcej zaczyna mi wiać bardzo gorące powietrze na przednią szybę podczas gdy klima jest ustawiona na 20-21 stopni.
Sytuacja jest o tyle dziwna że gdy zmienię z Auto na nawiewy środkowe to:
- z kratek pod nawigacją oraz z prawej kratki wieje zimne powietrze,
- natomiast lewa kratka oraz tylne kratki pasażerów (tunel pomiędzy siedzeniami) wieją gorącym powietrzem że aż parzy,
- a w tylnych bocznych słupkach wieje średnie powietrze.
Gdy zamknę kratki z których leci gorące powietrze to po chwili plastiki dookoła bardzo się nagrzewają.
Ma ktoś jakiś pomysł co się popsuło ?
Dodam że po wyłączeniu silnika i odczekaniu około 1h (czasami 10 min w zależności jak długo jechałem z gorącym nawiewem), wszystko wraca do normy, przy czym z lewej kratki od kierowcy zawsze leci ciut cieplejsze powietrze niż z innych przy każdym ustawieniu.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pisze do Was, gdyż może ktoś już spotkał się z tym problemem.
Mianowicie od jakiegoś czasu po przejechaniu 100 km lub więcej zaczyna mi wiać bardzo gorące powietrze na przednią szybę podczas gdy klima jest ustawiona na 20-21 stopni.
Sytuacja jest o tyle dziwna że gdy zmienię z Auto na nawiewy środkowe to:
- z kratek pod nawigacją oraz z prawej kratki wieje zimne powietrze,
- natomiast lewa kratka oraz tylne kratki pasażerów (tunel pomiędzy siedzeniami) wieją gorącym powietrzem że aż parzy,
- a w tylnych bocznych słupkach wieje średnie powietrze.
Gdy zamknę kratki z których leci gorące powietrze to po chwili plastiki dookoła bardzo się nagrzewają.
Ma ktoś jakiś pomysł co się popsuło ?
Dodam że po wyłączeniu silnika i odczekaniu około 1h (czasami 10 min w zależności jak długo jechałem z gorącym nawiewem), wszystko wraca do normy, przy czym z lewej kratki od kierowcy zawsze leci ciut cieplejsze powietrze niż z innych przy każdym ustawieniu.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
w jaki sposób to mogę zrobić ? bo chyba nie do końca rozumiem co masz na myśli.-=Rafal=- pisze:Sprawdzałes czy nie ma braku sterowania któraś klapka ciepło zimno od nawiewu? Bo na to wygląda.
Dodam jeszcze że rok i dwa lata temu czyściłem cylinderki na podszybiu i tak jakby problem ustawał na jakiś czas, ale nie jestem pewien czy to jest ze sobą powiązane.
[ Dodano: 2014-04-24, 13:45 ]
Znalazłem podobny watęk viewtopic.php?t=20665 i jedni pisali że to zaworki (kupno nowych, pozbawionych podobno już tej wady fabrycznej, pomogą), drudzy że to problem z elektromagnesem, a jeszcze inni że to silniczki które otwierają klapki od wywiewów. Czyli już nie wiem co tak naprawdę zawodzi.
Czy ktoś wie jak to sprawdzić i co wymienić ?
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Silniczki możesz sprawdzić komputerem, czy chodzą, albo jak nie masz dostępu, to włączyć zapłon, nawiew na minimum żeby nie hałasował i zmień temperaturę z najwyższą na najniższą, najpierw z jednej, a potem z drugiej strony i słuchaj pod deską rozdzielczą czy silniczki pracują. Jeśli nie, albo jeśli krótko, to są uszkodzone. Zaworki też są wrażliwym punktem i to też może być to. Jak wyeliminujesz opcję silniczków, to wymień zaworki i powinno być po problemie.
Witam, posiadam podobny problem dzisiaj pojechałem uzupełnić gaz w klimatyzacji po podłączeniu komputera nie było błędu tylko :
- brak sterownika (brak sygnału) w KLAPA NAWIEWU PRAWA V230, KLAPA NAWIEWU NA STOPY PRAWA V109, KLAPA NAWIEWU POŚREDNIEGO V213
Jeżeli posiadacie wiedzę co jest przyczyną będę wdzięczny
Dziwne, że brakowało błędów.
Pozdrawiam
- brak sterownika (brak sygnału) w KLAPA NAWIEWU PRAWA V230, KLAPA NAWIEWU NA STOPY PRAWA V109, KLAPA NAWIEWU POŚREDNIEGO V213
Jeżeli posiadacie wiedzę co jest przyczyną będę wdzięczny

Pozdrawiam
Było 2.7 TDI BPP 180KM Quattro Tip 2006
Jest 3.0 TDI BNG 211KM/300KM Quattro Tip 2008
Jest 3.0 TDI BNG 211KM/300KM Quattro Tip 2008
silniczki czasami słyszę tak jakby się przelączalo coś, trwa to chwile wiec nie udało mi się tego nagrać jeszcze a może ktoś z was by to rozpoznał, postaram się coś wykombinować.UneeK pisze:stolek - czyszczenie cylinderków (pomaga czasowo) a z mojej strony polecam przycięcie sprężynek (około 2mm). Jeśli to nie pomoże pozostaje tylko wymiana zestawu zaworów klimatyzacji na oznaczone literką B.
a co do zaworków to numer części musi mieć w nazwie literkę B czy gdzie mam szukać tego oznaczenia ?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Witam mam podobny problem z moim autkiem z bocznych kratek z przodu aż parzy powietrze.
wyczyściłem zaworki tymczasowo pomogło ale długo trwa zanim wróci z gorącego do zimnego. Załączam filmik z działania klap nawiewu
FILM
wyczyściłem zaworki tymczasowo pomogło ale długo trwa zanim wróci z gorącego do zimnego. Załączam filmik z działania klap nawiewu
FILM