Audi a6 c6 problem z ogrzewaniem
Audi a6 c6 problem z ogrzewaniem
Witam wszystkich na tym forum. Stałem sie posiadaczem Audi a6 c6 z 2010 roku. Od zakupu praktycznie był ten problem. Ogrzewanie w samochodzie jest słabe. Wymieniony został termostat oryginalny z Aso i pompa wody ta wspomagajaca obieg płynu chłodniczego. Byl podpinany komp i sprawdzane wszystkie klapy. robiona kalibaracja tych klap po za tym teraz auto grzeje na jedna stronę ( strona pasażera) a od storny kierowcy leci zimne powietrze). Proszę pomóżcie jak mozecie bo ja nie moge sobie z tym poradzić. dziekuje z góry za zainteresowanie. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Spróbuj wyczyścić cylinderki klimatyzacji, które sterują regulacją temperatury danej strony. Znajdują się w podszybiu po stronie pasażera << link >>. Oczywiście auto rogrzewa Ci się do 90*C i utrzymuje tę temperaturę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli leci Ci chłodne powietrze z jednej strony, to raczej będą to cylinderki. Klimatyzacja stara się podnieś temperaturę, ale cały czas wieje chłodnym z jednej strony, więc zaczyna dmuchać jeszcze mocniej, co skutkuje jeszcze większym chłodem. Latem znowu jest odwrotnie. Dmucha ciepłym, a chcemy chłodne powietrze. Chce obniżyć temperaturę, więc dmucha jeszcze mocniej i zamiast robić się chłodniej robi się sauna w aucie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
A ja obstawiam zapchaną nagrzewnice, dość powszechny problem, chcesz to podrzucę Ci link z forum a8 gdzie jest to ładnie opisane. Masz dwie nagrzewnice, lewa i prawa. Widocznie są w różnych stopniach zanieczyszczone stąd różne temperatury wewnątrz. Błędów nie będzie wtedy. Jest kilka sposobów czyszczenia, można na aucie - wpiac się w przewody od nagrzewnic przy zaworze na podszybiu, lub wyjąć na zewnątrz i wtedy czyścić. Zazwyczaj się udaje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Jesteś pewien, że to tak działa?mat1324 pisze:Jeśli leci Ci chłodne powietrze z jednej strony, to raczej będą to cylinderki. Klimatyzacja stara się podnieś temperaturę, ale cały czas wieje chłodnym z jednej strony, więc zaczyna dmuchać jeszcze mocniej, co skutkuje jeszcze większym chłodem. Latem znowu jest odwrotnie. Dmucha ciepłym, a chcemy chłodne powietrze. Chce obniżyć temperaturę, więc dmucha jeszcze mocniej i zamiast robić się chłodniej robi się sauna w aucie.
Bo moim zdaniem siła nadmuchu zależy od temperatury jaka wydobywa się z kratek. Jak chcemy żeby było ciepło w aucie, a z kratek dmucha (załóżmy, że mamy 3bieg wentylatora) powietrze o temperaturze 4st. to nic się nie dzieje. Ze wzrostem temp. obroty dmuchawy są zwiększane i robi się cieplej.
Panowie dzisiaj była plusowa temperatura +3 i w środku auta było ciepło leciało ciepłe powietrze choć mniej więcej równo to nie identycznie. Problem dalej nei rozwiazany Dzis podpiałem vaga i wyszły klapy niewiecie czy dostep do nich jest mozliwy przez demontaż schowka? czy trzeba demontować deskę rozdzielczą ? Proszę dajcie info jak tylko coś wiecie .