Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi a6 c6 problem z ogrzewaniem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
bevax1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:55
Lokalizacja: Jasło

Audi a6 c6 problem z ogrzewaniem

Post autor: bevax1987 » 27 sty 2017, 12:06

Witam wszystkich na tym forum. Stałem sie posiadaczem Audi a6 c6 z 2010 roku. Od zakupu praktycznie był ten problem. Ogrzewanie w samochodzie jest słabe. Wymieniony został termostat oryginalny z Aso i pompa wody ta wspomagajaca obieg płynu chłodniczego. Byl podpinany komp i sprawdzane wszystkie klapy. robiona kalibaracja tych klap po za tym teraz auto grzeje na jedna stronę ( strona pasażera) a od storny kierowcy leci zimne powietrze). Proszę pomóżcie jak mozecie bo ja nie moge sobie z tym poradzić. dziekuje z góry za zainteresowanie. Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2017, 13:05

Spróbuj wyczyścić cylinderki klimatyzacji, które sterują regulacją temperatury danej strony. Znajdują się w podszybiu po stronie pasażera << link >>. Oczywiście auto rogrzewa Ci się do 90*C i utrzymuje tę temperaturę?

bevax1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:55
Lokalizacja: Jasło

Post autor: bevax1987 » 27 sty 2017, 13:24

Byl zmieniany dwa razy termostat, jeden założony gates a teraz ori z Aso temperatura jak sie nagrzeje to juz raczej trzyma 87-90 stopni te cylinderki właśnie mialem czyścić tylko czekam troche cieplejsza pogodę. a nagrzewnica nie moze byc powodem moich problemow?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2017, 15:42

Jeśli leci Ci chłodne powietrze z jednej strony, to raczej będą to cylinderki. Klimatyzacja stara się podnieś temperaturę, ale cały czas wieje chłodnym z jednej strony, więc zaczyna dmuchać jeszcze mocniej, co skutkuje jeszcze większym chłodem. Latem znowu jest odwrotnie. Dmucha ciepłym, a chcemy chłodne powietrze. Chce obniżyć temperaturę, więc dmucha jeszcze mocniej i zamiast robić się chłodniej robi się sauna w aucie.

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 27 sty 2017, 19:47

A ja obstawiam zapchaną nagrzewnice, dość powszechny problem, chcesz to podrzucę Ci link z forum a8 gdzie jest to ładnie opisane. Masz dwie nagrzewnice, lewa i prawa. Widocznie są w różnych stopniach zanieczyszczone stąd różne temperatury wewnątrz. Błędów nie będzie wtedy. Jest kilka sposobów czyszczenia, można na aucie - wpiac się w przewody od nagrzewnic przy zaworze na podszybiu, lub wyjąć na zewnątrz i wtedy czyścić. Zazwyczaj się udaje.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 28 sty 2017, 01:14

mat1324 pisze:Jeśli leci Ci chłodne powietrze z jednej strony, to raczej będą to cylinderki. Klimatyzacja stara się podnieś temperaturę, ale cały czas wieje chłodnym z jednej strony, więc zaczyna dmuchać jeszcze mocniej, co skutkuje jeszcze większym chłodem. Latem znowu jest odwrotnie. Dmucha ciepłym, a chcemy chłodne powietrze. Chce obniżyć temperaturę, więc dmucha jeszcze mocniej i zamiast robić się chłodniej robi się sauna w aucie.
Jesteś pewien, że to tak działa?
Bo moim zdaniem siła nadmuchu zależy od temperatury jaka wydobywa się z kratek. Jak chcemy żeby było ciepło w aucie, a z kratek dmucha (załóżmy, że mamy 3bieg wentylatora) powietrze o temperaturze 4st. to nic się nie dzieje. Ze wzrostem temp. obroty dmuchawy są zwiększane i robi się cieplej.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2017, 01:23

To co napisałem odnosi się do niesprawnego układu, gdy cylinderki się zawieszają :).

bevax1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:55
Lokalizacja: Jasło

Post autor: bevax1987 » 15 lut 2017, 19:36

Panowie dzisiaj była plusowa temperatura +3 i w środku auta było ciepło leciało ciepłe powietrze choć mniej więcej równo to nie identycznie. Problem dalej nei rozwiazany Dzis podpiałem vaga i wyszły klapy niewiecie czy dostep do nich jest mozliwy przez demontaż schowka? czy trzeba demontować deskę rozdzielczą ? Proszę dajcie info jak tylko coś wiecie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl