A6C6 2007 - nie działa klimatyzacja
- DarekCHW
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 23:14
- Lokalizacja: Bruxelles, Belgium
A6C6 2007 - nie działa klimatyzacja
Witam.
Kupilem A6C6 stosunkowo niedawno. Dopiero po kupnie zorientowałem się, ze klima nie działa. Klima nabita i szczelna. Nie slychac zalaczajacej się sprezarki. Jakies sugestie? Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Kupilem A6C6 stosunkowo niedawno. Dopiero po kupnie zorientowałem się, ze klima nie działa. Klima nabita i szczelna. Nie slychac zalaczajacej się sprezarki. Jakies sugestie? Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gdy klimatyzacja jest wyłączona, to w grupach pomiarowych sterownika klimatyzacji na pierwszych dwóch pozycjach powinny być same zera, a w czwartym polu pewne ciśnienie w układzie (może być różne). Po włączeniu klimatyzacji powinno być odczuwalne lekkie szarpnięcie autem. Natomiast w grupie 1 na pierwszej pozycji pojawi się wartość prądu trafiającego do sprężarki. Druga pozycja określa procentowane wykorzystanie sprężarki. Oczywiście w takim przypadku ciśnienie w układzie powinno wzrosnąć (zależy od zadanej temperatury, temperatury wewnątrz auta, temperatury zewnętrznej itd.). W sterowniku klimatyzacji można wykonać test sprężarki i zobaczyć czy poprawnie reaguje.
![Obrazek]()
Na zdjęciu naniesiona jest jednocześnie sytuacja z wyłączoną i włączoną sprężarką klimatyzacji. Pomiary są moje
.
Na zdjęciu naniesiona jest jednocześnie sytuacja z wyłączoną i włączoną sprężarką klimatyzacji. Pomiary są moje

Re: A6C6 2007 - nie działa klimatyzacja
Hej Darek.DarekCHW pisze:Witam.
Kupilem A6C6 stosunkowo niedawno. Dopiero po kupnie zorientowałem się, ze klima nie działa. Klima nabita i szczelna. Nie slychac zalaczajacej się sprezarki. Jakies sugestie? Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Sprawdź błędy. Często pada czujnik ciśnienia w skraplaczu. Dziś się uporałem z brakiem klimy właśnie po wymianie tego ów czujnika. Rozpadł się podczas próby odłączenia przewodów. W skraplaczu jest zaworek więc nie ma co się martwić o utratę czynnika. Numer części zmieniał się kilka razy z ASO zakupiłem 4H0959126A oryginał był 4F0959126A. Pozdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
Podepnę sie do tematu bo mam tez z tym problem
mat1324 pisze:Oznacza to tyle, że sprężarka nie działa. W pierwszym i drugim oknie są podane wartości prądu oraz otwarcia zaworu?
witam u mnie sytuacja podobna z tym ze wczoraj był nabity czynnik itp, ale klima nadal nie działa w blokach pomiarowych tak jak wyżej to samo tylko ciśnienie było 10bar a dzis juz okolu 8 i nie zmienię sie czy sie włączy czy wyłączy klimę,
Czyli kompresor nie działa i jest do wymiany, czy szukać innej jeszcze przyczyny
aa i czy jest różnica w ilości wpompowanego czynnika bo niby na masce jest 520+-30g a gość mi wpompował 650
numer sprężarki 4F0 260 805R
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli na masce jest 520 g +/- 30 g to tyle należy nabić
. Masz o 20% więcej czynnika
. Ostatnio u mnie też nie zmieniało się ciśnienie - sprężarka była zatarta
. Wytrzymała ok. 130 tysięcy km. Po włączeniu klimatyzacji powinno był odczuwalne zmiana pracy silnika (większe obciążenie) oraz wzrost chwilowego spalania. Normalnie na postoju mam 0,8 l/h, a po włączeniu klimatyzacji nawet litr więcej (zależy od temperatury zewnętrznej).



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:42
- Imię: Mario
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bar
mat1324 pisze:Jeśli na masce jest 520 g +/- 30 g to tyle należy nabić. Masz o 20% więcej czynnika
. Ostatnio u mnie też nie zmieniało się ciśnienie - sprężarka była zatarta
. Wytrzymała ok. 130 tysięcy km. Po włączeniu klimatyzacji powinno był odczuwalne zmiana pracy silnika (większe obciążenie) oraz wzrost chwilowego spalania. Normalnie na postoju mam 0,8 l/h, a po włączeniu klimatyzacji nawet litr więcej (zależy od temperatury zewnętrznej).
I stało sie na 99% sprężarka zatarta wjechałem na kanał i zdjąłem pasek i ruszyłem kółkiem (sprzęgnikiem) i kreci się dosyć spoko ale w środku jest ta oska na kluczyk chyba 7 i ona stoi w miejscu początkowo ciężko ale powali ruszyło. wiec werdykt jest jeden sprężarka się zacierała i na sprzęgiełku blokada puściła w końcu jest po to by uniknąć zerwania paska.
I teraz zostało tylko dwa wyjscia:
1. wymontować kompresor sprawdzic czy zatarło sie i opiłki poszły w układ bo wtedy wymiana kompresora, czyszczenie ukladu itp koszt okolu 2000zł

2. a jezeli nie poszły opiłki i zerwało sie tylko sprzegieło to szybka wymiana i nabicie klimy koszt okoo 250zl

w poniedziałek postawie do fachowca niech reanimuje.