Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C6 2005 3.0 TDI BMK - wymiana pompy wody + inne zalecane

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
krzysiek250780
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:46
Lokalizacja: Pruszków

A6 C6 2005 3.0 TDI BMK - wymiana pompy wody + inne zalecane

Post autor: krzysiek250780 » 19 wrz 2017, 09:59

Witam wszystkich,
chcę się umówić w najbliższym czasie z mechanikiem na wymianę termostatu, wszystkie objawy ostatniej zimy wskazują na to iż nie działa on prawidłowo.
Jako, że ja "zrobiłem" tym samochodem 30 tyś km (obecnie ma przejechane 247 tyś.) od zakupu a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał pompę wody (zakładam, że nie przed sprzedażą :p ) to przy okazji chcę również wymienić pompę wody (pytanie poboczne co ile mniej więcej powinno się ją wymieniać?).
Mam natomiast pytanie, które waszym zdaniem, elementy warto wymienić przy okazji wymiany pompy wody/termostatu. Mam na myśli jakieś paski napinacze, rolki itp. elementy znajdujące się z przodu, zakładając iż w ciągu ostatnich 4 lat (być może 5 lat , samochód nie robił zbyt dużo przebiegu) nic tam nie było robione?
Dzięki za wskazówki.

Ps. wolę wymienić to co się powinno wymienić na czas niż czekać aż mi się coś posypie w najmniej odpowiednim momencie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 wrz 2017, 12:26

Jeśli chcesz mieć zrobione porządnie, to należy wymienić:
- termostat,
- pompę wody,
- pasek wielorowkowy,
- rolki paska wielorowkowego,
- napinacz,
- pasek zębaty pompy wysokiego ciśnienia,
- rolki paska zębatego.

W naszych autach pompę wody wymienia się, gdy zaczyna cieknąć albo silnik dość mocno nagrzewa się. Oczywiście w tym przypadku trzeba wziąć też pod uwagę uszkodzony termostat. Resztę wymienia się co ok. 100 tysięcy km, ale przy każdej wymianie oleju warto spojrzeć jak wygląda cały napęd oparty na paskach. W razie czego mogę podać numery części, ale potrzebowałbym Twoją wlepkę albo chociaż VIN, które możesz przesłać mi na PW.

krzysiek250780
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:46
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: krzysiek250780 » 19 wrz 2017, 17:21

Dzięki bardzo za odpowiedź, w sumie to mnie to trochę zaskoczyło, że to jest przewidziane na 100tyś , być może to trochę na wyrost wymieniać wszystko teraz ale przynajmniej nie będę się martwił , nie wiem kiedy to było robione więc lepiej wymienić . Kiedyś BMW mnie zaskoczyło w drodze taką właśnie akcją , z rozszczelnieniem pompy wody na łożysku co skończyło się lawetą. Mało to przyjemne a laweta kosztowała więcej niż pompa z wymianą, że nie wspomnieć o straconym czasie :p .
Nie wiem co masz na myśli mówiąc wlepka? <mysli>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 wrz 2017, 17:27

Wlepka, to naklejka znajdująca sie przeważnie w bagażniku oraz w książce serwisowej. Wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Jeśli chodzi o przebieg, który można zrobić na paskach i rolkach, to przykładowo dotychczas zrobiłem 150 tysięcy km i wymieniłem tylko pasek, ponieważ strzelił po źle zamontowanej sprężarce od klimatyzacji.

krzysiek250780
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:46
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: krzysiek250780 » 19 wrz 2017, 17:56

nie mam zdjęcia wlepki , VIN WAUZZZ4FX6N060053
czyli biorąc pod uwagę przebieg 247 tyś można domniemywać iż mogło to być tylko raz wymienione w "życiu" tego samochodu.
dzięki.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 wrz 2017, 23:19

Kolega przesłał mi na PW swój VIN i mogę napisać, że jest on mniejszy niż 4F-6-100001 :). Zestawienie jest konkretnie do jego auta. Oznaczenia dotyczą numerów z poszczególnych schematów.

Zestaw paska wielorowkowego:
1) 059 903 137 AB &#187; 059 903 137 P &#8594; CONTITECH 6PK2460,
6) 059 903 341 E &#187; 059 903 341 J &#8594; INA 532016010,
9) 059 903 341 G &#187; 059 903 341 H &#8594; INA 532055710,
12) 059 145 201 F &#8594; INA 534035610.
Obrazek

Zestaw paska pompy paliwa/wysokiego ciśnienia:
2) 059 109 119 D &#8594; CONTITECH CT1094,
7) 059 109 243 P &#8594; INA 531077610.
Obrazek

Zestaw pompy wody oraz termostatu:
1) 06E 121 005 D &#187; 06E 121 005 F &#187; 06E 121 018 A &#187; 06E 121 018 D &#8594; SKF VKPC 81310,
10) 059 121 111 F &#187; 059 121 111 H &#187; 059 121 111 L &#8594; GATES TH46487G1 (nie ma nic lepszego <uoee> ).
Obrazek

Prosiłem o VIN, ponieważ jak widać na schemacie występuje dodatkowa rolka przy pasku wielorowkowym (numer 18) i akurat u Ciebie jej nie ma :). Schematy są przeważnie uniwersalne i nie wszystkie elementy znajdują się w danym aucie. Niestety, ale nie ma porządnego zamiennika termostatu i dlatego podałem chociaż Gatesa. W razie czego oryginalny w ASO kosztuje ok. 240 zł.

krzysiek250780
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lip 2015, 14:46
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: krzysiek250780 » 20 wrz 2017, 16:43

dzięki za pomoc!

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2018, 13:05

Mam pytanie :). Do wymiany mam pompę wody, ponieważ zaczęła cieknąć i hałasować na wolnych obrotach. Wiadomo, że trzeba zrzucić pasek, ale lepiej bawić się z nią od dołu czy od góry <mysli> .

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 22 wrz 2019, 18:43

mat1324, wymieniłeś sam?
Podobnie wygląda wymiana w bmk?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2019, 19:41

Wymieniałem z mechanikiem, ale w przypadku C6 wygląda to trochę gorzej, bo jest o wiele mniej miejsca między silnikiem a wentylatorami. U siebie musiałem zdemontować dolot oraz pasek rozrządu od pompy CR, bo inaczej pompa nie chciała wyjść do góry. Płynu nie trzeba spuszczać, bo zleci góra 2 litry, które można złapać do miski. Śruby od koła pasowego luzowaliśmy przy założonym pasku, bo był on blokowany przez wał.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 23 wrz 2019, 09:39

luzik, i tak się okazało że zagotowałem silnik i już mam płyn w oleju więc nie wymieniam pompy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl