Witam. Troszkę szukałem info. na temat mojego "problemu", lecz nie dostałem do końca tego czego się spodziewałem, więc temu też zakładam ten temat.
Do rzeczy.
Wymieniałem ostatnio klimatoronika, powód- Byłem na złomowisku po lewe lusterko bo jakaś pierdoła nie umiejąca jeździć na drodze rozkwasiła mi to oto właśnie lusterko i zbiegła. PS. To nie było w Polsce!
Przy okazji coś nie coś elementów udało mi się uratować z "dawcy". Szkoda "dawcy" tak ogólnie. Skończył jak... Tak to się dzieje gdy pewni ludzie dostają zbyt dużo kasy...
Powód wymiany klimatronika? Otóż mój "stary" działać działał poprawnie, lecz plastiki na nim są powleczony tzw. gumolitem. Nie jest to zbyt przyjemne w dotyku i zdziera się z czasem...
Wymieniłem klimatronika.
Gdy wszystko już złożyłem do kupy, czyli podłączyłem i jako tako osadziłem na próbę okazało się że gdy włączę tylko i wyłącznie zapłon dmuchawa nie zaczyna dmuchać, lecz na ekranie siły nadmuchu jest widoczna siła. Można ją zmniejszać/ zwiększać- skala porusza się tak jak normalnie, lecz dmuchawa i tak nie chodzi. Gdy wybieram "tryby" (gdzie ma dmuchać) słychać jak silniczki popychają mechanizmy.
Gdy silnik chodzi to i dmuchawa odzywa się. Wszystkie "tryby" nadmuchu sprawdzałem i raczej wszystko jest podobnie jak ze "starszym" sterownikiem (klimatronikiem).
Podkreślę, że gdy starego używałem jeszcze, to na postoju przy przekręconym zapłonie wentylator chodził.
Kwestia "nauczenia" klimatornika/ kompa jak na odbierać sygnały, czy w czym rzecz?
Czy gdy zmienia się klimatronik, to trzeba komp. "nauczyć" o "nowym" klimatroniku??
Stary klimatornik miał nr. 4B0 820 043AK, a "nowy" (choć raczej starszy, bo mój wóz jest poliftowy, a demontowałem z przedlifta) to: 4B0 820 043A (raczej tak to było).
Jakieś różnice w wyglądzie panelu sterowania:
- Stary (oryginalnie zamontowany): Z lewej strony pod przyciskiem "ECON" jest przycisk obiegu wewnętrznego dla Klimy (?)
- "Nowy" (wymontowany z przedliftowego dawcy na szrocie): Z lewej strony pod przyciskiem "ECON" jest przycisk "OFF" wyłączający/ włączający całkowiecie klimatronik.
Osobiście gdy to odkryłem byłem zdziwiony że w przedlifcie dali normalne plastiki a w polifcie dali plastiki powleczone jakimś gumolitem, za którym szczerze mówiąc nie przepadam.
Jest tak tak mówię, czy to po prostu wszystko zależało od zamówień klientów, a nie rocznika?[/list]
Wymiana Klimatronika mały/ dziwny problem...
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Jak masz wyciągnięty rozkrecasz klimatronik później odkrecasz płytkę od frontu i je zamieniasz. Tylko klawisz ci zostanie do zamiany. Ale jego wystarczy podważyć i wyskoczy później go tylko wciskasz ale to już od strony zewnętrznej. Dobrze jest go podważyć pomiędzy klawiszami będziesz miał taki wypuklenie plastikowe i włożysz coś w szczelinę i wyskoczy.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Przymierzam się właśnie do wymiany przycisków bo rażą mnie te "wycieruchy" :P
Pytanie:
Czy bez wyciągania panelu można wymienić przyciski tak jak na tym filmiku:
<<< FILM >>>
Gościu do końca nie wyciąga dlatego pytam czy ktoś to przerabiał.
Pytanie:
Czy bez wyciągania panelu można wymienić przyciski tak jak na tym filmiku:
<<< FILM >>>
Gościu do końca nie wyciąga dlatego pytam czy ktoś to przerabiał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
Witam. Jestem już po przemiance frontu (przedniego panelu wraz z przyciskami) z "dawcy" do mojego oryginalnego panelu klimatronika.
Jak to poszło?
Nie do końca wszystko pasuje idealnie. Miałem tyle szczęścia że przemieniałem Starszy panel przedni do nowszego.
Problem polega na tym że przedni panel w nowszym klimatroniku ma u góry w narożnikach dodatkowe mocowania/ plastikowe mocowania, tego nie ma w starszym modelu, więc gdybym ktoś musiał przekładać panel z nowszego klimatronika do starszego klimatronika miałby troszkę więcej pracy. Trzeba by upiłować te mocowania w górnych narożnikach.
Natomiast gdy ktoś przemienia przedni panel z przyciskami ze starszego klimatronika (4B0 820 043G zrobiłem błąd w pierwszym poście. Ostatnia litera to nie "K", lecz "G". Pewie ma to spore znaczenie, bo nie działała mi klima i sieć kabli wychodzi z różnych miejsc w starszym klimatroniku) na klimatronik nowszy to nie powinno być problemów. Ja ich nie miałem.
Temat można zamknąć.
Jak to poszło?
Nie do końca wszystko pasuje idealnie. Miałem tyle szczęścia że przemieniałem Starszy panel przedni do nowszego.
Problem polega na tym że przedni panel w nowszym klimatroniku ma u góry w narożnikach dodatkowe mocowania/ plastikowe mocowania, tego nie ma w starszym modelu, więc gdybym ktoś musiał przekładać panel z nowszego klimatronika do starszego klimatronika miałby troszkę więcej pracy. Trzeba by upiłować te mocowania w górnych narożnikach.
Natomiast gdy ktoś przemienia przedni panel z przyciskami ze starszego klimatronika (4B0 820 043G zrobiłem błąd w pierwszym poście. Ostatnia litera to nie "K", lecz "G". Pewie ma to spore znaczenie, bo nie działała mi klima i sieć kabli wychodzi z różnych miejsc w starszym klimatroniku) na klimatronik nowszy to nie powinno być problemów. Ja ich nie miałem.
Temat można zamknąć.

Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest