Witam. Posiadam AUDI A6 2,5 TDI 180 KM Quattro rok 2001. Podczas jazdy /przyśpieszenia/ miałem pod silnikiem głośny strzał a później zleciała woda z chłodnicy. Na kolejny dzień zrobiłem test, wlałem wodę i leci z chłodnicy z przodu i z dwóch miejsc po boku lekko z tyłu jakby za chłodnicą. Wyczytałem w naszym Klubie, że mogą to być tylko sparciałe Oringi. Dałem auto do serwisu Boscha tylko do diagnozy. Ustalili, że do wymiany mam chłodnicę i wentylator chłodnicy. W chłodnicy niby dziura i łopatki wentylatora wyłamane. U nich koszt naprawy ok.1700 zł, w serwisie Audi tyle kosztują same części. Proszę Was o pomoc gdzie mogę znaleźć tańsze części tj. chłodnicę i wentylator chłodnicy do mojego modelu auta. Jaka mogła być przyczyna tej awarii. Poproszę o jakieś linki. Z góry bardzo dziękuję.
miwaniuch@poczta.onet.pl
Wymiana chłodnicy wody i wentylatora chłodnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lut 2010, 00:46
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: WARSZAWA
Wymiana chłodnicy wody i wentylatora chłodnicy
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 10:21 przez KILER007, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiler007
Pomocy ... ale najpierw od nowa....
Dzisiaj jadąc słyszałem trzask, myślałem że to kamień odbił około ale nic nie widziałem podejrzanego... jakiś czas potem myjąc auto podniosłem maskę i widzę że brakuje jednej zaślepki od pokrywy silnika rozglądałem się czy gdzieś może nie zawisł i widzę kawałek czarnego plastiku wyjąłem go okazało się że to łopatka od wiatraka spojrzałem na wiatrak a on nie ma żadnej łopatki wszystkie leżą na dole na obudowie szczęście w nieszczęściu chłodnica cała...
auto odstawione natychmiast dzisiaj do mechanika który robi mi wszystkie audi...
teraz moje pytanie jest takie ile będzie pracy przy wymianie ile taka wymiana może mnie kosztować i co najważniejsze co mogło być przyczyną rozerwania wiatraka czy nieszczęsna zaślepka
proszę o odpowiedz bo wybieramy się na wakacje w sobotę i czy da rade to naprawić w jeden dzień... czyli jutro ?
audi a6 c5 2.5TDI 1997 (grudzień)
Dzisiaj jadąc słyszałem trzask, myślałem że to kamień odbił około ale nic nie widziałem podejrzanego... jakiś czas potem myjąc auto podniosłem maskę i widzę że brakuje jednej zaślepki od pokrywy silnika rozglądałem się czy gdzieś może nie zawisł i widzę kawałek czarnego plastiku wyjąłem go okazało się że to łopatka od wiatraka spojrzałem na wiatrak a on nie ma żadnej łopatki wszystkie leżą na dole na obudowie szczęście w nieszczęściu chłodnica cała...
auto odstawione natychmiast dzisiaj do mechanika który robi mi wszystkie audi...
teraz moje pytanie jest takie ile będzie pracy przy wymianie ile taka wymiana może mnie kosztować i co najważniejsze co mogło być przyczyną rozerwania wiatraka czy nieszczęsna zaślepka

proszę o odpowiedz bo wybieramy się na wakacje w sobotę i czy da rade to naprawić w jeden dzień... czyli jutro ?
audi a6 c5 2.5TDI 1997 (grudzień)
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
kolegoSzula298, przedewszystkim,o ktory wiatrak na chlodnicy sie rozchodzi?Czy wisko,czy elektryczny?
kolegoKILER007, oczywiscie wszystko zawsze mozna naprawic potrzebne tylko (dziengi)kasa.
ja na Twoim miejscu poszykal bym na alegro chlodnicy od jakiegos anglika(uzywka)lub jakis zamiennik nowka jesli sa dostepne.
Odnosnie wiatraka to,o ktory wiatrak Ci chodzi wisko czy elektryczny?
kolegoKILER007, oczywiscie wszystko zawsze mozna naprawic potrzebne tylko (dziengi)kasa.
ja na Twoim miejscu poszykal bym na alegro chlodnicy od jakiegos anglika(uzywka)lub jakis zamiennik nowka jesli sa dostepne.
Odnosnie wiatraka to,o ktory wiatrak Ci chodzi wisko czy elektryczny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
chodzi o wisko czyli lipa bo on jest drozszy i lepiej kupic ori
ten wiatrak jest zrobiony z solidnego tworzywa i zeby tak go pozamiatalo to raczej tylko jakies cialo obce ,ktore dostalo sie miedzy lopaty moglo go tak zajechac ale trzeba sprawdzic czy kolo pasowe jest posto,wzglednie prostopadle do silnika i czy niema zadnego bicia.
Niewiem jak przy twoim silniku ,ale u nie do naprawy trzeba zdemontowac przedni pas,chlodnice itd.itp
cena mysle ze w granicach 300pln,500pln zalezy u kogo
ten wiatrak jest zrobiony z solidnego tworzywa i zeby tak go pozamiatalo to raczej tylko jakies cialo obce ,ktore dostalo sie miedzy lopaty moglo go tak zajechac ale trzeba sprawdzic czy kolo pasowe jest posto,wzglednie prostopadle do silnika i czy niema zadnego bicia.
Niewiem jak przy twoim silniku ,ale u nie do naprawy trzeba zdemontowac przedni pas,chlodnice itd.itp
cena mysle ze w granicach 300pln,500pln zalezy u kogo
Ja naszczęscie mam chłodnice całą... ale i tak teraz byłem oblukać to ściągali cały przud auta... mam nadzieje że do jutra sie wyrobią...
dzięki panowie za pomoc napisze co i jak wyszło...
[ Dodano: 2010-07-16, 17:24 ]
Może ma ktoś takowy wiatrak na zbyciu potrzebuje szybko... :mrgreen: najlepiej na jutro

[ Dodano: 2010-07-16, 17:24 ]
Może ma ktoś takowy wiatrak na zbyciu potrzebuje szybko... :mrgreen: najlepiej na jutro

Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Odgrzewam kotleta 
Dzisiaj wymieniałem wentylator chłodnicy. Pół godzinki roboty i po krzyku...
Wystarczy wyciągnąć dwa kołki trzymające chłodnicę w pasie przednim, rozpiąć górny wąż od chłodnicy (troszkę płynu może zlecieć) i odchylić chłodnicę do przodu - ukaże nam się cały wentylator. Jest na tyle miejsca że spokojnie ręce się włoży aby go odkręcić i wymienić.

Dzisiaj wymieniałem wentylator chłodnicy. Pół godzinki roboty i po krzyku...
Wystarczy wyciągnąć dwa kołki trzymające chłodnicę w pasie przednim, rozpiąć górny wąż od chłodnicy (troszkę płynu może zlecieć) i odchylić chłodnicę do przodu - ukaże nam się cały wentylator. Jest na tyle miejsca że spokojnie ręce się włoży aby go odkręcić i wymienić.