Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ALT]Wskazówka od temperatury wody na dole

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[2.0 ALT]Wskazówka od temperatury wody na dole

Post autor: Maku » 09 sty 2020, 19:05

Witam szanownych,

Ostatnio miewałem takie sytuacje, że oto jadę sobie jadę, wskazówka od temperatury pokazywała elegancko jak silnik się nagrzewa, aż do przepisowych 90*, po czym jechała het na sam dół, potem wracała. Robiło się tak sporadycznie, od paru dni natomiast widzę, że po przekręceniu zapłonu lekko tylko się rusza i stoi praktycznie na 60*.

Widziałem parę podobnych tematów na forum, jednak chciałbym się upewnić co do swojej sytuacji, żeby nie ruszać czegoś niepotrzebnie.

Więc tak - test zegarów VAGiem - wszystkie wskazówki się ruszają.
01 , na blokach, wskazanie z G62 parawidłowe (93* zaraz praktycznie po zatrzymaniu, sukcesywnie spada w miarę chłodzenia).
17 w instrumentach na 003 - coolant temp. pokazuje 45*

Więc czujnik. Tylko jak rozumiem nie ten G62 na dole przy chłodnicy, tylko G2 (gdzieś na górze)? I ew. gdzie go znaleźć...?

Z góry dzięki, bo się motam troszkę :P

EDIT: Głupim... G62/G2 to to samo... Czyli wiem co mnie czeka...

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 09 sty 2020, 19:12

jak sie nie myle to G62 jest podwojnym sensorem, jeden so sterownika silnika drugi do instrumentow.

Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Maku » 09 sty 2020, 19:51

Tak, doczytałem o tym, co mnie natomaist zastanawia, to że w OEMie są dwa czujniki :P Jednen na dole przy chłodnicy (4) opisany jako "czujnik temperatury cieczy chłodzącej", drugi gdzieś na górze układu (patrz załącznik) oznaczony jako "czujnik temperatury" (39).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 11 sty 2020, 18:11

do zegarow i ecu jest ten 39.
czujnik 4 wlancza wentylator(y)

jakiego koloru jest ten czujnik 39 u Ciebie?
Siwy ma 2 pole, zielony 4.

Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Maku » 12 sty 2020, 11:07

januszm pisze:do zegarow i ecu jest ten 39.
czujnik 4 wlancza wentylator(y)

jakiego koloru jest ten czujnik 39 u Ciebie?
Siwy ma 2 pole, zielony 4.
o widzisz, to mój błąd, bo myślałem że to o ten na dole chodzi... Hmm no to tego na górze nie namierzylem, gdzie on dokładnie jest? W innym temacie ktoś pisał że to ten na dole przy chłodnicy wymieniał...

Edit:

Wydaje mi się, że namierzyłem tego z góry... Załączam zdjęcia. To ten? Zielony jest... Jeżeli to ten to pytanie kurcze blacha jak się do niego dobrać...? Ktoś coś pisał o zdejmowaniu rury od powietrza, mnie to bardziej przeszkadza rura od wody tak po prawdzie i rurka od hamulcowego...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 12 sty 2020, 19:59

cos za duzo tam drucikow. i az tak zielony nie jest.

Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Maku » 13 sty 2020, 01:12

januszm pisze:cos za duzo tam drucikow. i az tak zielony nie jest.
też mnie ilość kabli zastanaeia, sam wtyk jest mocno zakurzony i kiepskie mialem swiatlo do Zdjęć , ale ten jest zielony. Na eelktrodzie ktos pisał, że ten czujnik jest z tylu bloku, od strony grodzi wpiety w krociec od wody.... ech ze tez musieli ten silnik wzdłużne robić... no szpecem nie jestem, wolę się 3 razy upewnić zanim ruszę

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 13 sty 2020, 10:54

Nieee. Szukaj go na przewodzie wody za blokiem silnika w linii prostej wzdłuż cewek zapłonowych. Na bank jest uwalony (elektrycznie) - częsta usterka. Tu masz podpowiedź: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3279373.html
Istotna rada: kup tylko ori. Nie ważne, czy używka, czy nowy, zależy od budżetu, ja bym kupił używkę, wymiana to 5 minut. Kupisz zamiennik, to padnie po miesiącu.
Jak nie jesteś szpecem, to tylko podpowiem, że wymiana na zimnym silniku.
Jak się wszystko zgadza, to jest taki przycisk "pomógł". Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2020, 13:25 przez jankes1878, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Maku » 13 sty 2020, 11:06

jankes1878 pisze:Nieee. Szukaj go na przewodzie wody za blokiem silnika w linii prostej wzdłuż cewek zapłonowych. Na bank jest uwalony (elektrycznie) - częsta usterka. Tu masz podpowiedź: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3279373.html
Istotna rada: kup tylko ori. Nie ważne, czy używka, czy nowy, zależy od budżetu, ja bym kupił używkę, wymiana to 5 minut. Kupisz używkę, to padnie po miesiącu.
Jak nie jesteś szpecem, to tylko podpowiem, że wymiana na zimnym silniku.
Jak się wszystko zgadza, to jest taki przycisk "pomógł". Powodzenia.
Oż faken, głęboko :shock: Będę patrzył jakoś w tygodniu, bo póki co ni ma czasu (rabotać trza) :P Dam znać co mi z tego wyszło...

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 14 sty 2020, 10:54

Gdzie głęboko? Zajrzyj bezpośrednio za silnik, między nim a grodzią. Nie znam tego silnika, ale w moim byłym 1,8T był bez problemu dostępny, zaraz na górze. Ze zdjęcia w linku, który dałem wygląda, ze tu jest podobnie. Kup sprawny w ciemno, bo to na pewno jego problem a wymiana zajmuje 5 minut.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Awatar użytkownika
Maku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2016, 23:30
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Maku » 20 sty 2020, 18:26

Namierzyłem, nie aż tak głęboko, rzeczywiście, ale rurę od powietrza trzeba będzie zdjąć, bo przeszkadza w dostępie...

[ Dodano: 2020-01-20, 18:26 ]
Wymieniłem... No powiem, że na 5 minut robota to to nie jest... Miejsca mało, zawleczkę wyjąć bez użycia szczypczyków to byłby problem... Wiązka kabli w której znajduje się kostka od tego czujnika też przeszkadza, przypięta trytą do bloku. Rury od powietrza nie udało mi się zdjąć całkiem, dolny mały króciec nie chciałem szarpać, bo nie widziałem czy jest jakoś mocowany, czy nie... Kupiłem Ori zestaw w serwisie audi... Czujnik+uszczelka+zawleczka niecałe 160zł. Niewątpliwie satysfakcja z własnoręcznej wymiany, tym bardziej, że mechanikiem nie jestem :P Nową zawleczkę zgubiłem bo mi spadła, użyłem starej... No i zobaczymy... Porównawcze foto czujników (po lewej stary, prawdopodobnie nie zmieniany od nowości).

EDIT:
Po odpaleniu i sprawdzeniu czy dobrze założyłem czy nie sika płynem (jest szczelnie) sprawdzone jeszcze raz vagiem. Temperatury na 01 Engine i 17 Instruments identyczne dla czujnika. Wygląda na to, że problem został rozwiązany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 11 mar 2020, 13:37

Hehe, ja też pamiętam, że zawleczka mi przepadła w czeluściach komory.
Dobrze, ze napisałeś, że stary, to ten po lewej, bo można by nie zauważyć. <lol>
Trochę dużo za to dałeś, bo w ASO. Kupowałem niedawno kumplowi do 1,9 TDI, chyba ten sam a Autolandzie za 50 zł, ale najważniejsze, że problem rozwiązany. No i płyn chyba uzupełniłeś, jeśli trzeba? Pozdro.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga