Usterka dotyczy wskaźnika temperatury w A6 C5 2.5TDI. Nie chodzi tu o wszelkie problemy z osiagnieciem (badź zbiciem) temperatury tylko o czysto elektryczny problem. Wskazówka od temperatury chwile po uruchomieniu silnika leci na 120st w ekspresowym tempie. Toważyszy temu czerwony komunikat na fis-ie i dzwiek buzzera ostrzegawczego. Po chwili spada na 0 (60st). Silnik dalej sie nagrzewa i pokazuje poprawnie 90 st po kilkunastu minutach. Następnie ni ztąd ni zowąd spada znowu na 0 i tak sobie skacze czasem jak chce. Dodam że wszelkie zmiany następują bardzo szybko (wiec nie ma mowy o uszkodzonym termostacie czy wisku, czy wentylatorach).
Po diagnostyce VAGiem: Sterownik silnika notuje że licznik zarejestrowal usterke. W liczniku pojawia sie usterka: Zwarcie do masy czujnika G62/G2 (zielony czujnik 4 pin miedzy prawą glowica a pompa wtryskowa). G62 - dla sterownika sil. G2 dla licznika. Czasem blad daje sie skasowac ( i wtedy wswkaźnik dziala) czasem jednak wskazowka leży na 0 i blad ciagle wyskakuje.
Kolejne sprawdzenie to test el. wykonawczych (wskaźniki) w momencie występownia usterki. Wszystkie wskazówki lecą wzorowo do końca i zpowrotem. Dla pewności podączam drugi licznik i na drugim liczniku to samo. (wskaźnik nie dziala, czerwony komumnikat o temp.) W ten sposób wyeliminowaem licznik.
Na samym początku wyeliminowalem czujnik G62/G2 wymieniajc go na oryginal więc też odpada ale doświadczony różnymi przypadkami z nowymi czujnikami podmieniam jeszcze na inny od kumpla. To samo. Dalej wskaźnik nie żyje.
Bloki pomiarowe: [17] Instruments- kanal 003, w momnecie normalnej poprawnej pracy 94st (na wskaźniku 90st), w momencie występowania usterki -50st! czyli jak by przerwa w obwodzie.
Silnik: kanal 007, caly czas ok 92st nie ważne czy wskaźnik żyje czy nie. czyli obwód G62 sprawny.
Pozostaje chyba tylko wiązka, i tu pytanie czy są jakieś newralgiczne miejsca które należaoby sprawdzić przed patroszeniem wiazki? Sprawdziem kostki pod sterownikiem silnika i są ok. Kostka na czujniku wzorowa czyściutka.
Dodam jeszcze że czerwonemu komunikatowi o wys. temp. toważyszy ograniczenie mocy silnika (mniemam żeby go teoretycznie nie przegrzać)
Prosze o jakieś konkretne porady.
[ Dodano: 2011-04-25, 18:52 ]
Dodam jeszcze, że dla pewności dziś wlutowałem czujnik na stałe do wiązki (mam takie 3 szt więc nie żal mi go było) żeby wykluczyć niekontaktującą wtyczunie bezpośrednio na czujniku. Nie przyniosło to żadnego efektu

[ Dodano: 2011-07-03, 18:10 ]
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut (właściwie wypękany) na oporniku typu smd na płycie licznika w okolicy jednej z diód podświetlających obrotomierz. Jedno dotknięcie lutownicą i problem znikł. Niestety nie obeszło się bez totalnej rozbiórki licznika. Niesamowite jakie kawały potrafi robić uszkodzona elektronika.