Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Wskaźnik temperatury przerywa, dziko skacze

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ A6 C5] Wskaźnik temperatury przerywa, dziko skacze

Post autor: Quattrorulezz » 23 kwie 2011, 12:27

Generalnie przetrzepując cale forum, nie natrafilem na problem taki jak mój z kopmletną diagnoza i efektami naprawy. Dlatego postanowilem zalożyć nowy temat.
Usterka dotyczy wskaźnika temperatury w A6 C5 2.5TDI. Nie chodzi tu o wszelkie problemy z osiagnieciem (badź zbiciem) temperatury tylko o czysto elektryczny problem. Wskazówka od temperatury chwile po uruchomieniu silnika leci na 120st w ekspresowym tempie. Toważyszy temu czerwony komunikat na fis-ie i dzwiek buzzera ostrzegawczego. Po chwili spada na 0 (60st). Silnik dalej sie nagrzewa i pokazuje poprawnie 90 st po kilkunastu minutach. Następnie ni ztąd ni zowąd spada znowu na 0 i tak sobie skacze czasem jak chce. Dodam że wszelkie zmiany następują bardzo szybko (wiec nie ma mowy o uszkodzonym termostacie czy wisku, czy wentylatorach).

Po diagnostyce VAGiem: Sterownik silnika notuje że licznik zarejestrowal usterke. W liczniku pojawia sie usterka: Zwarcie do masy czujnika G62/G2 (zielony czujnik 4 pin miedzy prawą glowica a pompa wtryskowa). G62 - dla sterownika sil. G2 dla licznika. Czasem blad daje sie skasowac ( i wtedy wswkaźnik dziala) czasem jednak wskazowka leży na 0 i blad ciagle wyskakuje.

Kolejne sprawdzenie to test el. wykonawczych (wskaźniki) w momencie występownia usterki. Wszystkie wskazówki lecą wzorowo do końca i zpowrotem. Dla pewności podączam drugi licznik i na drugim liczniku to samo. (wskaźnik nie dziala, czerwony komumnikat o temp.) W ten sposób wyeliminowaem licznik.

Na samym początku wyeliminowalem czujnik G62/G2 wymieniajc go na oryginal więc też odpada ale doświadczony różnymi przypadkami z nowymi czujnikami podmieniam jeszcze na inny od kumpla. To samo. Dalej wskaźnik nie żyje.

Bloki pomiarowe: [17] Instruments- kanal 003, w momnecie normalnej poprawnej pracy 94st (na wskaźniku 90st), w momencie występowania usterki -50st! czyli jak by przerwa w obwodzie.
Silnik: kanal 007, caly czas ok 92st nie ważne czy wskaźnik żyje czy nie. czyli obwód G62 sprawny.

Pozostaje chyba tylko wiązka, i tu pytanie czy są jakieś newralgiczne miejsca które należaoby sprawdzić przed patroszeniem wiazki? Sprawdziem kostki pod sterownikiem silnika i są ok. Kostka na czujniku wzorowa czyściutka.

Dodam jeszcze że czerwonemu komunikatowi o wys. temp. toważyszy ograniczenie mocy silnika (mniemam żeby go teoretycznie nie przegrzać)

Prosze o jakieś konkretne porady.

[ Dodano: 2011-04-25, 18:52 ]
Dodam jeszcze, że dla pewności dziś wlutowałem czujnik na stałe do wiązki (mam takie 3 szt więc nie żal mi go było) żeby wykluczyć niekontaktującą wtyczunie bezpośrednio na czujniku. Nie przyniosło to żadnego efektu :[

[ Dodano: 2011-07-03, 18:10 ]
Problem rozwiązany. Przyczyną był zimny lut (właściwie wypękany) na oporniku typu smd na płycie licznika w okolicy jednej z diód podświetlających obrotomierz. Jedno dotknięcie lutownicą i problem znikł. Niestety nie obeszło się bez totalnej rozbiórki licznika. Niesamowite jakie kawały potrafi robić uszkodzona elektronika.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja