Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wiatrak klimatyzacji sam się włącza

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
turbina
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:12
Lokalizacja: Legnica

[A6 C5] wiatrak klimatyzacji sam się włącza

Post autor: turbina » 19 kwie 2013, 21:30

Witam Mam mały problem tak mi się wydaje. Przeglądnąłem forum i nic nie pasuje mi do moich objawów. Autko szybko się nagrzewa do 90 stopni to chyba dobrze, ale jak już osiągnie ta temperaturę to po jakimś czasie i po kilku mocniejszych przyspieszeniach uruchamia się wiatrak klimy tak jak by wspomagał visco. Nie zaobserwowałem tego zimą. wiem że wisco powinno po jakimś czasie chodzić-huczeć jak silnik w samolocie:) u mnie się kręci jak dodam gazu to też zawyje ale chwilowo. dodam że jak zrobiłem 150 km to temperatura nie drgnęła wyżej niż 90stopni i oleju też... aha głównie latam po mieście....

pytam bo kumpel ma identyczna audiczke i u niego wiatrak klimy chodzi tylko jak włączy się klimę. i teraz nie wiem czy u mnie coś nie tak czy u kumpla.
Proszę o pomoc, a i termostat wymieniłem razem z rozrządem więc to raczej nie on to powoduje.....

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 20 kwie 2013, 19:39

Kolego, sam sobie odpowiadasz napytanie
turbina pisze:po kilku mocniejszych przyspieszeniach uruchamia się wiatrak klimy tak jak by wspomagał visco
Właśnie jak visco nie daje rady, to włącza się ten od klimy.
turbina pisze:Nie zaobserwowałem tego zimą.
No raczej nie te temperatury
turbina pisze:u mnie się kręci jak dodam gazu to też zawyje ale chwilowo
Visco kręci się z obrotami silnika, nie jest oddzielnie napędzane.

turbina
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2013, 20:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: turbina » 22 kwie 2013, 10:12

dziękuje za odp. czyli mam rozumieć że wszystko OK??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 kwie 2013, 12:57

turbina, Niczym się nie przejmuj, bo tak ma być. :)
Lektor.

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 21 maja 2013, 22:52

W okolicach 90 st.C wentylator raczej się nie załancza-mi się to nigdy nie zdażyło.Powiem więcej-nigdy mi się nie włączył z powodu temperatury silnika-trzyma 90 jak zaczarowany.

gumis1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2012, 16:11
Lokalizacja: huddersfield

Post autor: gumis1985 » 12 cze 2013, 19:46

ja mam podobny problem. w mojej s6 mam 3 wiatraki. 2 od chłodzenia silnika i jeden od klimy, tak mi się wydaje. i właśnie ten od klimy włącza się nie wiem czemu. np tydzień czasu jest ok a następny tydzień włącza się zaraz po uruchomieniu silnika i słychać go podczas jazdy jak chodzi, wyłącza się na sekundę i znowu się włącza. gdy zaparkuje pod domem zamknę samochód to słyszę jak chodzi jeszcze parę minut. i tak parę dni i potem znowu spokój. może ktoś miał podobny problem.

Legionowo Audi A6

Post autor: Legionowo Audi A6 » 09 paź 2013, 18:17

Witam, podepne się pod temat bo mam ten sam problem. Kupiłem A6 od kolegi z tego forum i powoli ją ogarniam i teraz chce się zabrać za non stop działający wiatrak klimy. Jak tylko odpale auto, (nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły) wiatrak klimy się załącza na 1 bieg mimo, że econ sie świeci czyli klima wyłączona. Silnik bardzo szybko nabiera temp 90 C -Podłączyłem a6 pod vaga i wyszły takie błędy: 17537,17535,16534,16514. Auto jeździ na lpg dlatego sondą się nie przejmuje, przebieg autka 180tys km. Gdy odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego (czujnik w kolanku na dole przy chłodnicy wody zielnoa wtyczka) to wiatrak klimatyzacji odrazu się wyłącza. Moje pytanie brzmi czy celować w ciemno i wymienić ten czujnik czy problem leży gdzieś indziej? Wskazania temperatury na zegarach są prawidłowe i pokrywają się z tym co na vagu. Jeśli komuś coś przychodzi na myśl to prosze o podpowiedź,
pozdrawiam,

HackerMan_1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 mar 2013, 14:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: HackerMan_1989 » 17 paź 2013, 22:41

A czy to nie czasem jakiś czujnik odpowiedzialny za temp silnika, tzn. odpowiedzialny alby silnik cały czas był w optymalnej temperaturze i nie pozwalał mu się przegrzać. Wydaje mi się, że po prostu może ten czujnik sfiksował i ECU myśli, że silnik przegrzany jest i załącza wiatrak, żeby wspomóc schłodzenie silnika.

[ Dodano: 2013-10-17, 22:44 ]
wacop, a tak poza tym to chyba powinienieś się najpierw przywitać z nami. A jak widzę tego nie zrobiłeś

Legionowo Audi A6

Post autor: Legionowo Audi A6 » 23 paź 2013, 20:08

Wymiana termowyłącznika nr katalogowy: VAG 95- 8D0 959 481B(półokrągły niebieski), który znajduję się tak jak pisałem na dole przy chłodnicy POMOGÂŁA. Wyłącznik ma 2 punkty pracy dzięki którym steruje prędkością wiatraka klimatyzacji. Ja kupiłem w aso Audi za 100zł ale można dostać zamiennik dużo taniej. Pisze bo może komuś się to przyda. Pozdrawiam

HackerMan_1989 Administratorzy zrezygnowali z powitań aby nowi forumowicze nie czuli się szykanowani więc proszę Cie abyś popierał tą idee.

ratownikmed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: ratownikmed » 08 mar 2015, 07:54

Witam Koledzy podepne sie pod temat a mianowicie mam problem z wentylatorem klimatyzacji w 2.7 biturbo sa tam trzy wentylatory dla jasnosci tematu normalne wisko drugi elektryczny wspomagajacy wisko i trzeci od klimy A problem dotyczy wlaczania sie tego od klimy czasami na pierwszym biegu ale najczesciej na drugim nawet gdy zaparkuje auto i pojde do domu to jeszcz chodzi przez pol godz i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły Jak silnk pracuje tez sie zalacza chyba ze wlacze econ to wtedy sie wylacza ale jak zgasze silnik to od razu go slychac Kilka dni chodzi ok a nastepnie przez pare dni znowu jest z nim problem Wymienilem moduł sterowania wentylatorow i nie pomoglo a na vagu nie pokazuje zadnych bledow Czy moze ktos pomoc co to moze byc za usterka

[ Dodano: 2015-03-08, 07:54 ]
Witam.Jakie było moje zdziwienie jak wyczytałem gdzies w int. ze ten wiatrak przy chłodnicy od klimatyzacji nie jest od klimy tylko wspomaga wisko jak one nie daje rady a natomiast ten wiatrak przy wisko to jest od klimy :shock: :shock: :shock: Na logike to brałem i bylem pewny ze tez przy chłodnicy klimy jest od klimy a tu zonk Dzisiaj zaczne od nowa analizowac moja usterke Pozdrawiam <mysli>
alvaro

Deny152
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 kwie 2015, 16:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Deny152 » 13 kwie 2015, 16:26

Witam Panowie, ja z koleji mam tak ze wiatrak chodzi caly czas gdy dodam gazu to chodzi razem z obrorami silnika tylko ze tak go chlodzi ze mi temperatura odrazu spada i nie wiem w sumie czemu... moze ktos wie co tam jest grane??? Z gory dzieki

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 13 kwie 2015, 16:53

Deny152, w twoim przypadku do sprawdzenia termostat i sprzęgło wiskotyczne.

Deny152
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 13 kwie 2015, 16:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Deny152 » 13 kwie 2015, 17:26

Dzieki zobacze na pewno :)

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 13 cze 2018, 16:21

ratownikmed pisze:Witam Koledzy podepne sie pod temat a mianowicie mam problem z wentylatorem klimatyzacji w 2.7 biturbo sa tam trzy wentylatory dla jasnosci tematu normalne wisko drugi elektryczny wspomagajacy wisko i trzeci od klimy A problem dotyczy wlaczania sie tego od klimy czasami na pierwszym biegu ale najczesciej na drugim nawet gdy zaparkuje auto i pojde do domu to jeszcz chodzi przez pol godz i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły Jak silnk pracuje tez sie zalacza chyba ze wlacze econ to wtedy sie wylacza ale jak zgasze silnik to od razu go slychac Kilka dni chodzi ok a nastepnie przez pare dni znowu jest z nim problem Wymienilem moduł sterowania wentylatorow i nie pomoglo a na vagu nie pokazuje zadnych bledow Czy moze ktos pomoc co to moze byc za usterka

[ Dodano: 2015-03-08, 07:54 ]
Witam.Jakie było moje zdziwienie jak wyczytałem gdzies w int. ze ten wiatrak przy chłodnicy od klimatyzacji nie jest od klimy tylko wspomaga wisko jak one nie daje rady a natomiast ten wiatrak przy wisko to jest od klimy :shock: :shock: :shock: Na logike to brałem i bylem pewny ze tez przy chłodnicy klimy jest od klimy a tu zonk Dzisiaj zaczne od nowa analizowac moja usterke Pozdrawiam <mysli>
Witam i jak sobie poradziłeś z tematem bo mnie nęka ten sam problem

[ Dodano: 2018-06-13, 16:21 ]
Chyba znalazłem przyczynę opisana powyżej moduł sterowania wymieniłem nie potrzebnie (a wcale nie jest łatwo) ale do rzeczy; Zauważyłem że jak nacisnę hamulec to spada napięcie ładowania na wskaźniku Podłączyłem VAG i pozuje ze jest nie ok posprawdzałem przewody (bo dodatkowa pompa była przeniesiona bo mam gaz) po wymianie łącznika dwóch przewodowe pokazało na VAG że jest ok ale ładowanie dalej spada po wciśnięciu hamulca. Postanowiłem zakupić pompę i dziś wymieniłem i co wentylator ten z przodu który kręcił się długo po wyłączeniu silnika przestaje po wyłączeniu silnika czyli zwarcie w pompie powodowało konflikt w wentylatorze. Może ta informacja komuś się przyda <radocha>

omgwtf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 sie 2020, 20:38
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: NL

Re:

Post autor: omgwtf » 10 sie 2020, 20:48

wacop pisze:
23 paź 2013, 20:08
Wymiana termowyłącznika nr katalogowy: VAG 95- 8D0 959 481B(półokrągły niebieski), który znajduję się tak jak pisałem na dole przy chłodnicy POMOGÂŁA. Wyłącznik ma 2 punkty pracy dzięki którym steruje prędkością wiatraka klimatyzacji. Ja kupiłem w aso Audi za 100zł ale można dostać zamiennik dużo taniej. Pisze bo może komuś się to przyda. Pozdrawiam

HackerMan_1989 Administratorzy zrezygnowali z powitań aby nowi forumowicze nie czuli się szykanowani więc proszę Cie abyś popierał tą idee.
witam, jestem nowy tutaj i to moje pierwsze audi więc dopiero się ucze :) wiem, że post stary ale mam problem z wentylatorem klimy, nie wspomaga odpowiednio wiska (które też w sumie mam padnięte) i temperatura w vagu dochodzi do 110st, powinien wtedy załączyć drugi bieg prawda? dokładniej chciałbym dowiedzieć się jak można sprawdzić ten włącznik termiczny zanim go w ciemno wymienie, znajduje się on koło prawej podłużnicy na wyjściu z chłodnicy (na wężu) ? 2.4 AGA. ale to chyba nie jedyny problem ponieważ zauważyłem, że podczas robienia testu klimatronika vagiem, wentylator nie załącza się mimo że program wskazuje iż za chwile się włączy. a po odpaleniu klimy działa ale wg mnie coś za wolno kręci (rezystor pod lewą podłużnica?), dzięki za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga