[A6 C5] wiatrak klimatyzacji sam się włącza
[A6 C5] wiatrak klimatyzacji sam się włącza
Witam Mam mały problem tak mi się wydaje. Przeglądnąłem forum i nic nie pasuje mi do moich objawów. Autko szybko się nagrzewa do 90 stopni to chyba dobrze, ale jak już osiągnie ta temperaturę to po jakimś czasie i po kilku mocniejszych przyspieszeniach uruchamia się wiatrak klimy tak jak by wspomagał visco. Nie zaobserwowałem tego zimą. wiem że wisco powinno po jakimś czasie chodzić-huczeć jak silnik w samolocie:) u mnie się kręci jak dodam gazu to też zawyje ale chwilowo. dodam że jak zrobiłem 150 km to temperatura nie drgnęła wyżej niż 90stopni i oleju też... aha głównie latam po mieście....
pytam bo kumpel ma identyczna audiczke i u niego wiatrak klimy chodzi tylko jak włączy się klimę. i teraz nie wiem czy u mnie coś nie tak czy u kumpla.
Proszę o pomoc, a i termostat wymieniłem razem z rozrządem więc to raczej nie on to powoduje.....
pytam bo kumpel ma identyczna audiczke i u niego wiatrak klimy chodzi tylko jak włączy się klimę. i teraz nie wiem czy u mnie coś nie tak czy u kumpla.
Proszę o pomoc, a i termostat wymieniłem razem z rozrządem więc to raczej nie on to powoduje.....
- dio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LTM/lubelskie
Kolego, sam sobie odpowiadasz napytanie
Właśnie jak visco nie daje rady, to włącza się ten od klimy.turbina pisze:po kilku mocniejszych przyspieszeniach uruchamia się wiatrak klimy tak jak by wspomagał visco
No raczej nie te temperaturyturbina pisze:Nie zaobserwowałem tego zimą.
Visco kręci się z obrotami silnika, nie jest oddzielnie napędzane.turbina pisze:u mnie się kręci jak dodam gazu to też zawyje ale chwilowo
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja mam podobny problem. w mojej s6 mam 3 wiatraki. 2 od chłodzenia silnika i jeden od klimy, tak mi się wydaje. i właśnie ten od klimy włącza się nie wiem czemu. np tydzień czasu jest ok a następny tydzień włącza się zaraz po uruchomieniu silnika i słychać go podczas jazdy jak chodzi, wyłącza się na sekundę i znowu się włącza. gdy zaparkuje pod domem zamknę samochód to słyszę jak chodzi jeszcze parę minut. i tak parę dni i potem znowu spokój. może ktoś miał podobny problem.
Witam, podepne się pod temat bo mam ten sam problem. Kupiłem A6 od kolegi z tego forum i powoli ją ogarniam i teraz chce się zabrać za non stop działający wiatrak klimy. Jak tylko odpale auto, (nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły) wiatrak klimy się załącza na 1 bieg mimo, że econ sie świeci czyli klima wyłączona. Silnik bardzo szybko nabiera temp 90 C -Podłączyłem a6 pod vaga i wyszły takie błędy: 17537,17535,16534,16514. Auto jeździ na lpg dlatego sondą się nie przejmuje, przebieg autka 180tys km. Gdy odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego (czujnik w kolanku na dole przy chłodnicy wody zielnoa wtyczka) to wiatrak klimatyzacji odrazu się wyłącza. Moje pytanie brzmi czy celować w ciemno i wymienić ten czujnik czy problem leży gdzieś indziej? Wskazania temperatury na zegarach są prawidłowe i pokrywają się z tym co na vagu. Jeśli komuś coś przychodzi na myśl to prosze o podpowiedź,
pozdrawiam,
pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 mar 2013, 14:35
- Lokalizacja: Ząbki
A czy to nie czasem jakiś czujnik odpowiedzialny za temp silnika, tzn. odpowiedzialny alby silnik cały czas był w optymalnej temperaturze i nie pozwalał mu się przegrzać. Wydaje mi się, że po prostu może ten czujnik sfiksował i ECU myśli, że silnik przegrzany jest i załącza wiatrak, żeby wspomóc schłodzenie silnika.
[ Dodano: 2013-10-17, 22:44 ]
wacop, a tak poza tym to chyba powinienieś się najpierw przywitać z nami. A jak widzę tego nie zrobiłeś
[ Dodano: 2013-10-17, 22:44 ]
wacop, a tak poza tym to chyba powinienieś się najpierw przywitać z nami. A jak widzę tego nie zrobiłeś
Wymiana termowyłącznika nr katalogowy: VAG 95- 8D0 959 481B(półokrągły niebieski), który znajduję się tak jak pisałem na dole przy chłodnicy POMOGÂŁA. Wyłącznik ma 2 punkty pracy dzięki którym steruje prędkością wiatraka klimatyzacji. Ja kupiłem w aso Audi za 100zł ale można dostać zamiennik dużo taniej. Pisze bo może komuś się to przyda. Pozdrawiam
HackerMan_1989 Administratorzy zrezygnowali z powitań aby nowi forumowicze nie czuli się szykanowani więc proszę Cie abyś popierał tą idee.
HackerMan_1989 Administratorzy zrezygnowali z powitań aby nowi forumowicze nie czuli się szykanowani więc proszę Cie abyś popierał tą idee.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
- Lokalizacja: Nowa Sól
Witam Koledzy podepne sie pod temat a mianowicie mam problem z wentylatorem klimatyzacji w 2.7 biturbo sa tam trzy wentylatory dla jasnosci tematu normalne wisko drugi elektryczny wspomagajacy wisko i trzeci od klimy A problem dotyczy wlaczania sie tego od klimy czasami na pierwszym biegu ale najczesciej na drugim nawet gdy zaparkuje auto i pojde do domu to jeszcz chodzi przez pol godz i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły Jak silnk pracuje tez sie zalacza chyba ze wlacze econ to wtedy sie wylacza ale jak zgasze silnik to od razu go slychac Kilka dni chodzi ok a nastepnie przez pare dni znowu jest z nim problem Wymienilem moduł sterowania wentylatorow i nie pomoglo a na vagu nie pokazuje zadnych bledow Czy moze ktos pomoc co to moze byc za usterka
[ Dodano: 2015-03-08, 07:54 ]
Witam.Jakie było moje zdziwienie jak wyczytałem gdzies w int. ze ten wiatrak przy chłodnicy od klimatyzacji nie jest od klimy tylko wspomaga wisko jak one nie daje rady a natomiast ten wiatrak przy wisko to jest od klimy :shock: :shock: :shock: Na logike to brałem i bylem pewny ze tez przy chłodnicy klimy jest od klimy a tu zonk Dzisiaj zaczne od nowa analizowac moja usterke Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-08, 07:54 ]
Witam.Jakie było moje zdziwienie jak wyczytałem gdzies w int. ze ten wiatrak przy chłodnicy od klimatyzacji nie jest od klimy tylko wspomaga wisko jak one nie daje rady a natomiast ten wiatrak przy wisko to jest od klimy :shock: :shock: :shock: Na logike to brałem i bylem pewny ze tez przy chłodnicy klimy jest od klimy a tu zonk Dzisiaj zaczne od nowa analizowac moja usterke Pozdrawiam

alvaro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam i jak sobie poradziłeś z tematem bo mnie nęka ten sam problemratownikmed pisze:Witam Koledzy podepne sie pod temat a mianowicie mam problem z wentylatorem klimatyzacji w 2.7 biturbo sa tam trzy wentylatory dla jasnosci tematu normalne wisko drugi elektryczny wspomagajacy wisko i trzeci od klimy A problem dotyczy wlaczania sie tego od klimy czasami na pierwszym biegu ale najczesciej na drugim nawet gdy zaparkuje auto i pojde do domu to jeszcz chodzi przez pol godz i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły Jak silnk pracuje tez sie zalacza chyba ze wlacze econ to wtedy sie wylacza ale jak zgasze silnik to od razu go slychac Kilka dni chodzi ok a nastepnie przez pare dni znowu jest z nim problem Wymienilem moduł sterowania wentylatorow i nie pomoglo a na vagu nie pokazuje zadnych bledow Czy moze ktos pomoc co to moze byc za usterka
[ Dodano: 2015-03-08, 07:54 ]
Witam.Jakie było moje zdziwienie jak wyczytałem gdzies w int. ze ten wiatrak przy chłodnicy od klimatyzacji nie jest od klimy tylko wspomaga wisko jak one nie daje rady a natomiast ten wiatrak przy wisko to jest od klimy :shock: :shock: :shock: Na logike to brałem i bylem pewny ze tez przy chłodnicy klimy jest od klimy a tu zonk Dzisiaj zaczne od nowa analizowac moja usterke Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-06-13, 16:21 ]
Chyba znalazłem przyczynę opisana powyżej moduł sterowania wymieniłem nie potrzebnie (a wcale nie jest łatwo) ale do rzeczy; Zauważyłem że jak nacisnę hamulec to spada napięcie ładowania na wskaźniku Podłączyłem VAG i pozuje ze jest nie ok posprawdzałem przewody (bo dodatkowa pompa była przeniesiona bo mam gaz) po wymianie łącznika dwóch przewodowe pokazało na VAG że jest ok ale ładowanie dalej spada po wciśnięciu hamulca. Postanowiłem zakupić pompę i dziś wymieniłem i co wentylator ten z przodu który kręcił się długo po wyłączeniu silnika przestaje po wyłączeniu silnika czyli zwarcie w pompie powodowało konflikt w wentylatorze. Może ta informacja komuś się przyda

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 sie 2020, 20:38
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: NL
Re:
witam, jestem nowy tutaj i to moje pierwsze audi więc dopiero się uczewacop pisze: ↑23 paź 2013, 20:08Wymiana termowyłącznika nr katalogowy: VAG 95- 8D0 959 481B(półokrągły niebieski), który znajduję się tak jak pisałem na dole przy chłodnicy POMOGÂŁA. Wyłącznik ma 2 punkty pracy dzięki którym steruje prędkością wiatraka klimatyzacji. Ja kupiłem w aso Audi za 100zł ale można dostać zamiennik dużo taniej. Pisze bo może komuś się to przyda. Pozdrawiam
HackerMan_1989 Administratorzy zrezygnowali z powitań aby nowi forumowicze nie czuli się szykanowani więc proszę Cie abyś popierał tą idee.

