wentylator cały czas chodź na wysokim biegu
wentylator cały czas chodź na wysokim biegu
witam mam taki problem z wentylatorem chodni chyba na największym biegu. Nawet wtedy gdy wyłączony jest zapłon co może być przyczyną czujniki sterownik czy zbyt mało czynnika w klimie?? wentylator jest jeden ten sam do klimy i do chłodzenia silnika czy ma ktoś jakiś pomysł??
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
spróbuj odnaleźć w chłodnicy czujnik, który załącza wentylator i wypiąć wtyczkę. tak wykluczysz ten czujnik, podejrzewam, że to jego wina bo on załącza wiatrak nawet po wyłączeniu zapłonu, w innym przypadku myślę, że bez zapłonu by nie chodził. jeśli jednak to nic nie da to może po podłączeniu vaga pokażą się jakieś błędy związane z klimą, które mogą powodować wariacje.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Luki_193, Ze schematów wynika, że Twój wentylator jest sterowany bezpośrednio przez sterownik ECU silnika.
Optymalnie byłoby podłączyć się do tego modułu za pomocą interfejsu diagnostycznego i sprawdzić odczyty z czujników temperatury - być może tak jak sugerował grzałka, może to być wina błędnych wskazań czujnika. Możliwe, że zrobiło się zwarcie w instalacji i podawane jest +12V na wentylator - ale to również powinieneś móc sprawdzić interfejsem diagnostycznym (pewnie wywali błąd zwarcia do + w obwodzie wentylatora). Możliwe jest również, że ECU dostaje info od panelu klimatronika o konieczności włączenia wentylatora. Czy próbowałeś wyłączać|przestawiać w tryb ECON panel klimatyzacji?
Optymalnie byłoby podłączyć się do tego modułu za pomocą interfejsu diagnostycznego i sprawdzić odczyty z czujników temperatury - być może tak jak sugerował grzałka, może to być wina błędnych wskazań czujnika. Możliwe, że zrobiło się zwarcie w instalacji i podawane jest +12V na wentylator - ale to również powinieneś móc sprawdzić interfejsem diagnostycznym (pewnie wywali błąd zwarcia do + w obwodzie wentylatora). Możliwe jest również, że ECU dostaje info od panelu klimatronika o konieczności włączenia wentylatora. Czy próbowałeś wyłączać|przestawiać w tryb ECON panel klimatyzacji?
W moim aucie wentylator jest sterowany przez moduł nad wentylatorem bo sa 2 schematy do tego silnika. Na klimatroniku caly czas swieci sie ECON i nie moge wyłączyc tego wogóle.Czy ten czujnik w chłodnicy to jest ten włącznik termiczny wentylatora chłodnicy????
[ Dodano: 2015-02-12, 21:05 ]
Jezeli to o ten włącznik chodzi to gdzie go szukac z której strony chłodnicy na jakiej wysokosc??
[ Dodano: 2015-02-12, 21:05 ]
Jezeli to o ten włącznik chodzi to gdzie go szukac z której strony chłodnicy na jakiej wysokosc??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ok - zgodzę się że jest dodatkowy sterownik z przodu z lewej strony, ale sterowany on jest bezpośrednio z ECU silnika sygnałem PWM.Luki_193 pisze:W moim aucie wentylator jest sterowany przez moduł nad wentylatorem bo sa 2 schematy do tego silnika. Na klimatroniku caly czas swieci sie ECON i nie moge wyłączyc tego wogóle.Czy ten czujnik w chłodnicy to jest ten włącznik termiczny wentylatora chłodnicy????
Do tego sterownika wchodzą 4 przewody:
- brązowy - 6mm2 - masa
- czerwono-niebieski - 6mm2 zasilanie prosto z aku
- czerwono-czarny - 0,5mm2 również zasilanie z przekaźnika w komorze ECU
- czerwono-szary - 0,5mm2 sterowanie obrotami z ECU silnika
Pewnie są też jakieś przewody idące prosto do wentylatora
Znalazłem jeszcze schematy sterujące bezpośrednio wentylatorem z przekaźnika J101 oraz J26 - przez klimatronik.
Przekaźniki z pozycji 2 i 3 - możesz zobaczyć czy masz je obsadzone i spróbować na moment wyciągnąć

Napisałeś że są 2 schematy tego silnika. Ja dla Twojego rocznika znalazłem tylko jeden. Znalazłem faktycznie schemat z dodatkowymi czujnikami, ale dla modelu 2001 - w takim wypadku ten sterownik sterujący praca wentylatora 2 złącza - jedno 2 pinowe a drugie 6 pin
Ogólnie spotkałem się z 2 sposobami montowania czujnika sterującego pracą wentylatora (jeżeli taki jest) - albo w chłodnicy z lewej dolnej strony od wnętrza komory silnika, albo w dolnym prawym wężu odpływowym z chłodnicy.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ja schematy czerpię z ELSY, AutoData kilka razy mnie zawiodała, ale to pewnie kwestia zaufania.
Zajrzałem w schemat silnika ALT do ETKI (baza części) i w sumie dane dla rocznika 2002 się zgadzają - są tylko 2 czujniki temperatury w układzie - jeden na wylocie z chłodnicy (ten o którym wspomniałeś) oraz drugi obok termostatu (ma 4 styki - taki podwójny czujnik).
Natomiast dla rocznika 2001 (ze schematem z rozbudowanym sterownikiem wentylatora) niestety w ETCE nie ma rysunku, więc nie powiem Ci gdzie są czujniki.
W ETCE chłodnica dla modelu ALT ma numer: 8E0121251a - jak wpiszesz ten numer w google to w grafice będziesz sobie mógł ją obejrzeć - ja nie znalazłem miejsca na czujnik
Ewentualnie sprawdź jaki masz numer chłodnicy u siebie i spóbuj zrobić z nim to samo 
Zajrzałem w schemat silnika ALT do ETKI (baza części) i w sumie dane dla rocznika 2002 się zgadzają - są tylko 2 czujniki temperatury w układzie - jeden na wylocie z chłodnicy (ten o którym wspomniałeś) oraz drugi obok termostatu (ma 4 styki - taki podwójny czujnik).
Natomiast dla rocznika 2001 (ze schematem z rozbudowanym sterownikiem wentylatora) niestety w ETCE nie ma rysunku, więc nie powiem Ci gdzie są czujniki.
W ETCE chłodnica dla modelu ALT ma numer: 8E0121251a - jak wpiszesz ten numer w google to w grafice będziesz sobie mógł ją obejrzeć - ja nie znalazłem miejsca na czujnik


Podepnę się pod temat silnik 3.0 ASN przy jakiej temperaturze powinien się włączyć pierwszy i drugi bieg wentylatora, czy może ktoś sprawdzić to u siebie na klimatroniku? u mnie temp. jest na kanale 34. U mnie włącza się przy 104 stopniach wydaje mi się że to trochę za późno no i nie wiele schładza a drugi nie włącza się sam chyba że odepnę czujnik z chłodnicy klimy.
[ Dodano: 2015-03-04, 22:17 ]
sprawdzi to ktoś dla mnie?
[ Dodano: 2015-03-15, 14:59 ]
Zna ktoś odp. na moje pytanie?
[ Dodano: 2015-03-04, 22:17 ]
sprawdzi to ktoś dla mnie?
[ Dodano: 2015-03-15, 14:59 ]
Zna ktoś odp. na moje pytanie?