Mam problem chyba z temperaturą w moim audi (a6c5 avant 2.4 V6 AML). Chyba bo nie jestem pewny czy nie pojawił się błąd w instalacji LPG.
Samochód posiadam od 2 miesięcy i zrobiłem nim około 5-6 tys. km więc nie znam go na wylot. Zresztą to moje pierwsze audi więc dopiero w tym temacie raczkuję.
Problem zauważyłem po założeniu instalacji LPG. Początkowo wszystko ładnie chodziło. Przełączał się na gaz zanim wskazówka podniosła się powyżej 60st. Co prawda wydaje mi się, że trwało to trochę dłużej niż w poprzednim samochodzie ale nic mnie nie martwiło w tej kwestii. Po jakimś czasie gaz zaczął się przełączać jak temperatura na wskaźniku była w okolicach 70-80 stopni. Więc od razu telefon do gazownika i umówiłem się na serwis (i tak już musiałem go robić po 1000km). Wymienił czujnik temp na reduktorze na nowy ale problem nie ustąpił. Co prawda przełącza na gaz przy około 55stopni (tak na oko, przełączy na gaz i zaraz zaczyna wstawać wskazówka powyżej 60st). Kazał mi potestować czy to przypadkiem nie termostat albo pompa wody.
No i cały ten tydzień jeździłem, wszystko sobie notowałem i tak o to się to przedstawia. Wszystkie testy prowadzone albo po nocy (samochód parkowany pod chmurką), albo po pracy (parking podziemny ale można uznać, że też pod chmurką bo czasami w nim zimniej niż na dworze).
Test 1 - po nocy.
Temperatura otoczenia - +2stopnie.
Przełączenie na gaz po 2,4km.
Temperatura 90stopni - po 5km, 10 minut od startu silnika.
Test 2 - po pracy.
Temp. otoczenia - +7 st.
Przełączenie na gaz - 600m, 8 min.
temp. 90st. - 2km, 12 minut od startu - stałem w korku praktycznie do przełączenia na gaz
Test 3 po nocy.
temp otoczenia. +4,5stopnia.
Przełączenie na gaz - 3,2km, 6 minut od startu
Temp 90st - 5,2km, 8 minut od startu
Test 3 po pracy
temp otoczenia - +7,5st
przełączenie na gaz - 1km, 5minut od startu - mały postój w korku
temp 90 stopni - 2,4km, 7 minut.
Powyższe testy robione na wyłączonym klimatroniku do momentu przełączenia na gaz.
Test 3 po nocy - klimatronik włączony od startu.
temp. otoczenia -0.5stopnia.
przełączenie na gaz - 4,3km, 7 minut od startu - temp na wskaźniku około 70-80 stopni
temp 90 st. - 5.6km, 10 minut.
Dziś pojechałem do pracy trochę okrężną drogą, żeby przejechać kawałek trasy i sprawdzić czy temperatura nie spadnie i wskazówka jak stała na 90 stopniach tak się nie ruszyła. Prędkości na obwodnicy 140-180kmh, później wolniej i nie ma to wpływu na wskazanie temperatury.
Patrzyłem też przewody od nagrzewnicy - dolny przewód bardzo gorący, górny trochę chłodniejszy ale też gorący - czyli wg mnie prawidłowo skoro w środku chodzi ogrzewanie to musi być jakiś spadek temperatury na wylocie.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że na wolnych obrotach z kratek leci chłodniejsze powietrze niż w czasie jazdy. Ale ogólnie w środku klimatronik ustawiony na 19,5 - 20 stopni i jest mi ciepło więc raczej działa tak jak powinno.
Z tego co z gazownikiem rozmawiałem (i o ile dobrze go zrozumiałem) nie lubi robić trójników na wężach więc ogrzewanie reduktora (o ile dobrze zrozumiałem) jest zrobione na powrocie z nagrzewnicy. Może to jest przyczyna późnego przełączania na gaz?
No i ostatnie pytanie - jeśli to pompa wody to na jaką zmienić (jakieś konkretne firmy). Rozrząd robiony jakieś 10tys. km temu ale robił poprzedni właściciel i nie wie jakiej firmy wsadzona.
Termostat, pompa wody? a może błąd w instalacji LPG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Mnie się wydaje że powinno być tak jak bendzji pisze, raczej nie w szeregu z nagrzewnicą.
Co do rozrządu to jaką masz pewność że rozrząd był zmieniany? A jak tak to czy komplet z pompą?
Mam inny motor ale żeby się na gaz przełączył po 4km to musiało by być z -25*. Swoją drogą też zauważyłem problem przy temperaturach poniżej -15*. Jadąc na niskich obrotach, poniżej 1800rpm na LPG silnik nie jest w stanie utrzymać 90* na zegarach. Powyżej 2tyś już jest wszystko OK. Reduktor na trójnikach.
Co do rozrządu to jaką masz pewność że rozrząd był zmieniany? A jak tak to czy komplet z pompą?
Mam inny motor ale żeby się na gaz przełączył po 4km to musiało by być z -25*. Swoją drogą też zauważyłem problem przy temperaturach poniżej -15*. Jadąc na niskich obrotach, poniżej 1800rpm na LPG silnik nie jest w stanie utrzymać 90* na zegarach. Powyżej 2tyś już jest wszystko OK. Reduktor na trójnikach.
Po pierwsze mam fakturę, po drugie widać, że pasek i pompa są nowe. Niestety nie ma na fakturze wyszczególnione jakiej firmy pompa.Ziomek pisze:Co do rozrządu to jaką masz pewność że rozrząd był zmieniany? A jak tak to czy komplet z pompą?
tylko z tego co wyczytałem na forum przy zawalonej lub zapowietrzonej nagrzewnicy odpływ jest zimny a u mnie jest tylko trochę chłodniejszy od dopływu.bendzji pisze:może być tak że nagrzewnica zamulona i słaby przepływ ale to już strzały kompletne
[ Dodano: 2017-11-20, 10:29 ]
Wczoraj zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Przy jeździe obwodnicą - kilkanaście km ze stała prędkością i obrotach ~4000obr/min w środku zaczęło się robić wyraźnie cieplej - klimatronik ustawiony na 20st. - ogólnie zrobiło się jak dla mnie za gorąco. Wjechałem do miasta i w aucie zrobiło się chłodniej (ciepło ale nie tak gorąco jak chwile wcześniej).
Czyli pompa wody do wymiany?
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Zorientuj się jak jest wpięty reduktor bo jak faktycznie masz szeregowo za nagrzewnicą to to normalne, że ci się tak późno przełącza bo w pierwszej kolejności grzeje ci wnętrze samochodu a dopiero jak ciecz ma taką temperaturę, że nagrzewnica jej nie wychłodzi całkiem to leci na reduktor. Przy takim podłączeniu możesz wymienić pompę termostat nawet cały silnik i dalej będzie ci tak samo późno przełączać.