[A6 C5] [2.5TDI] Termostat a temperatura cieczy i oleju
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[A6 C5] [2.5TDI] Termostat a temperatura cieczy i oleju
Witam,
Sory jeśli gdzieś było ale niestety nie znalazłem.
Kupiłem właśnie A6 C5 2.5TDI i wydaje mi się że padnięty jest termostat gdyż wskazówka od temperatury cieczy cały czas leży (no pare kilometrów była ponad pierwszą kreską). I gdyby to było moje stare A4 z 1.9TDI to było by dla mnie 100% że termostat. Ale co dziwne wcześniej nie miałem wskaźnika temperatury oleju. Tutaj jest i ten również wskazuje tylko ponad pierwszą kreskę.
Czy mimo niskiej temperatury płynu olej nie powinien mieć poprawnej temperatury? Czy jeśli termostat jest walnięty to i wkaźnik cieczy i oleju będą zaniżać temperaturę.
Przy okazji ktoś ma jakieś foto i podpowie czy da rade to wymienić bez ściągania przodu? Pare opini takich widziałem ale pytanie czy to tylko przechwałki czy jednak się da? Bo ja bym optował za niezdejmowaniem przodu. Tylko co tam trzeba rozebrać żeby się dostać do termostatu? Może jakies foto jak to wygląda?
Z góry dzięki.
Pozdro
Sory jeśli gdzieś było ale niestety nie znalazłem.
Kupiłem właśnie A6 C5 2.5TDI i wydaje mi się że padnięty jest termostat gdyż wskazówka od temperatury cieczy cały czas leży (no pare kilometrów była ponad pierwszą kreską). I gdyby to było moje stare A4 z 1.9TDI to było by dla mnie 100% że termostat. Ale co dziwne wcześniej nie miałem wskaźnika temperatury oleju. Tutaj jest i ten również wskazuje tylko ponad pierwszą kreskę.
Czy mimo niskiej temperatury płynu olej nie powinien mieć poprawnej temperatury? Czy jeśli termostat jest walnięty to i wkaźnik cieczy i oleju będą zaniżać temperaturę.
Przy okazji ktoś ma jakieś foto i podpowie czy da rade to wymienić bez ściągania przodu? Pare opini takich widziałem ale pytanie czy to tylko przechwałki czy jednak się da? Bo ja bym optował za niezdejmowaniem przodu. Tylko co tam trzeba rozebrać żeby się dostać do termostatu? Może jakies foto jak to wygląda?
Z góry dzięki.
Pozdro
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Niestety w naszych większych silnika trzeba przód rozbierać i koszt robocizny niekiedy przekracza koszt termostatu z ASO.
Ale zanim okaże się, że to termostat podłącz się pod VAGa i sprawdź wskazania czujnika temperatury.
U mnie też po kupnie auta wskazówka cały czas leżała i rzadko się podnosiła i winowajcą był czujnik.
Tu masz w razie czego jak dostać się do czujnika: https://a6klub.pl/a6-c5-30-v6-220km-wymiana-czujnika-temepratury-plynu-vt12966.htm
A tu trochę o objawach: https://a6klub.pl/czujnik-g62-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-24-benzyn-vt48133.htm
jak wykluczysz czujnik to wtedy dopiero sprawdź termostat. I jak coś czujnik tylko z ASO
Ale zanim okaże się, że to termostat podłącz się pod VAGa i sprawdź wskazania czujnika temperatury.
U mnie też po kupnie auta wskazówka cały czas leżała i rzadko się podnosiła i winowajcą był czujnik.
Tu masz w razie czego jak dostać się do czujnika: https://a6klub.pl/a6-c5-30-v6-220km-wymiana-czujnika-temepratury-plynu-vt12966.htm
A tu trochę o objawach: https://a6klub.pl/czujnik-g62-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-24-benzyn-vt48133.htm
jak wykluczysz czujnik to wtedy dopiero sprawdź termostat. I jak coś czujnik tylko z ASO

- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
po przejechaniu koło 6-7 km podczas jazdy probnej myśle powinien się zagrzać. po tym podłączyłem VAG i pokazywało mi 56stopni chyba więc myślę że czujnik będzie ok. Tylko myślałem że może faktycznie nie zdążył się zagrzać ale jak wracałem 250km to też wkazówka ledwo odrywała się od dołu i ze 2 razy pokazała koło 70*
A temp cieczy będzie miała tak wielki wpływ na temp oleju?
To że trzeba przód rozebrać to mnie sprzykszyłeś. Tak to sam bym dłubał ale w rozbieranie przodu mi sie nie chce bo ja z tych nerwowych i mogę coś połamac albo potem nie dokładnie złożyć.
A temp cieczy będzie miała tak wielki wpływ na temp oleju?
To że trzeba przód rozebrać to mnie sprzykszyłeś. Tak to sam bym dłubał ale w rozbieranie przodu mi sie nie chce bo ja z tych nerwowych i mogę coś połamac albo potem nie dokładnie złożyć.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
ÂŻeby mieć pewność, że nie jest to termostat zrób tak:
1.Odplasz VAG wchodzisz w 01-Engine, 08-Meas. Blocks, grupa 007 i odczyt temperatury z 4 pola (wskazanie z czujnika G62 do ECU),
2.Wychodzisz od razu z 01-Engine i wchodzisz w 17-Instruments (zegary), 08 Meas. Blocks, grupa 03 i odczyt temperatury z 1 pola (wskazanie z czujnika G2 do Zegarów) - obydwa odczyty tj. z G62 i G2 mają być identyczne lub zbliżone z tolerancją 5*C , jeśli tolerancja będzie zbyt duża to czujnik do wymiany.
3.Jeśli wskazania z czujników są zbieżne, a mimo to wskazówka na zegarach pokazuje temperaturę w okolicach 70*C lub mniej głównym podejrzanym jest wtedy termostat
1.Odplasz VAG wchodzisz w 01-Engine, 08-Meas. Blocks, grupa 007 i odczyt temperatury z 4 pola (wskazanie z czujnika G62 do ECU),
2.Wychodzisz od razu z 01-Engine i wchodzisz w 17-Instruments (zegary), 08 Meas. Blocks, grupa 03 i odczyt temperatury z 1 pola (wskazanie z czujnika G2 do Zegarów) - obydwa odczyty tj. z G62 i G2 mają być identyczne lub zbliżone z tolerancją 5*C , jeśli tolerancja będzie zbyt duża to czujnik do wymiany.
3.Jeśli wskazania z czujników są zbieżne, a mimo to wskazówka na zegarach pokazuje temperaturę w okolicach 70*C lub mniej głównym podejrzanym jest wtedy termostat

- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To jakie miałeś przeboje? Cos poleciało dalej od tego że termostat był uwalony?maridym27 pisze:najprościej jest odpalasz auto i sprawdzasz czy chłodnica robi się ciepła wraz z silnikiem jak tak to 100% termostat.ażebyś nie miał takich przebojów co ja a zaczęło sie właśnie od termostatu.....hihihihih a później tragedia
Kolejna udana sugestia i jutro sprawdze.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Odpal go gdy jest zimny niech silnik pochodzi 5-10 min i jak górny wąż robi się ciepły tzn że uwalony termostat. U mnie przy padniętym temp. zatrzymywała się na 70 stopniach i dalej więcej nie szła w górę. A jak temperatura cieczy nie złapie 90 to olej przy obecnych warunkach jeszcze wolniej się rozgrzewa niż płyn chłodzący. Przy normalnej jeździe po 15-20 km olej powinien złapać tą samą temperaturę co płyn chłodząc. Bo np. w upał i ostro dajesz w palnik to olej może mieć ponad 100 stopni...
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Hehe, to nie topastaldo pisze:to fakt ten dziad ma jeszcze przed chłodnica płynu chłodnicę oleju (dziś dojrzałem)

Chłodnica oleju jest z boku silnika !
Z przodu zas masz po kolei:
1. Chłodnica cieczy
2. Intercooler
3. Chłodnica klimy
no i dodatkowo przed tym wszystkim na dole taka zygzakowato powyginana rurka to chłodnica płynu wspomagania kierownicy

Części samochodowe online - Motostacja pl
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ahaaa. Tę wywijającą się rurke wziąłem za chłodnicę oleju.RomanS pisze:Hehe, to nie topastaldo pisze:to fakt ten dziad ma jeszcze przed chłodnica płynu chłodnicę oleju (dziś dojrzałem)!
Chłodnica oleju jest z boku silnika !
Z przodu zas masz po kolei:
1. Chłodnica cieczy
2. Intercooler
3. Chłodnica klimy
no i dodatkowo przed tym wszystkim na dole taka zygzakowato powyginana rurka to chłodnica płynu wspomagania kierownicy
No ja tam jeszcze tego samochodu prawie nie znam bo ani A6 nie miałem ani 2.5TDI.
Pozatym mówisz intercoler to w tym silniku i tej budzie jest przed chłodnica intercooler centralnie? nie tak jak w A4 że jest 2 coolery po bokach?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To fajnie wiedzieć
Widzę że musze ten samochód dobrze poznać
A co do termostatu to się odezwę po wymianie czy to było to
[ Dodano: 2013-02-14, 10:24 ]
To zapytam chłopaki o coś takiego.
Poczytałem trochę i chyba jednak się skuszę na wymiane termostatu bez rozbierania przodu i rozrządu
Mam tylko pytanie tej natury.
Na obrazku wyżej jest rozebrany rozrząd a ja będę robił troche na macanego
W miejscu czerwonej strzałki rozumiem jest termostat.
Czy te śruby które zaznaczyłem niebieskimi strzałkami czyli 3 szt to jedyne które trzymają ten element?
Czy w tym rejonie zaznaczonym zielonym kółkiem jest jakaś uszczelka między blokiem a tym elementem metalowym? Oczywiście wiem że pod termostatem jest oring ale czy inne jakies uszczelnienie poza tym jest?
Pytam żeby się uzbroić we wszystko przed zakładaniem tego wszystkiego no i jak już mówiłem żeby na macanego sobie z tym poradzić. Ręce mam dość zręczne i nie duże więc może da radę.
Bo jak widac na zdjęciu niżej powinno się udać przy całkowicie złożonym rozrządzie po zdjęciu tylko osłon.
![Obrazek]()


A co do termostatu to się odezwę po wymianie czy to było to

[ Dodano: 2013-02-14, 10:24 ]
To zapytam chłopaki o coś takiego.
Poczytałem trochę i chyba jednak się skuszę na wymiane termostatu bez rozbierania przodu i rozrządu

Mam tylko pytanie tej natury.
Na obrazku wyżej jest rozebrany rozrząd a ja będę robił troche na macanego

W miejscu czerwonej strzałki rozumiem jest termostat.
Czy te śruby które zaznaczyłem niebieskimi strzałkami czyli 3 szt to jedyne które trzymają ten element?
Czy w tym rejonie zaznaczonym zielonym kółkiem jest jakaś uszczelka między blokiem a tym elementem metalowym? Oczywiście wiem że pod termostatem jest oring ale czy inne jakies uszczelnienie poza tym jest?
Pytam żeby się uzbroić we wszystko przed zakładaniem tego wszystkiego no i jak już mówiłem żeby na macanego sobie z tym poradzić. Ręce mam dość zręczne i nie duże więc może da radę.

Bo jak widac na zdjęciu niżej powinno się udać przy całkowicie złożonym rozrządzie po zdjęciu tylko osłon.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2013, 19:01
- Lokalizacja: Drunen
Witaj,z tego co mi wiadomo to tylko te 3 śruby i oring trzeba nowy wstawić.Problem w tym że jest mało miejsca do manewrów dodatkowo pasek rozrządu,duże ryzyko uszkodzenia(reszty sie mozna domyslac) jak tutaj wielokrotnie piotruś zaznaczał że nie powinno się tego robić.Jakbyś wymienił termostat daj znać jak Ci poszło.Pozdrawiam Krzysiek