Witam,
gdzie jest problem w tym aucie. Po przejechaniu 20km łapie mi temp 90'C dosłaownie na 2 minuty i poźniej spada do 80'C i już właściwie cały czas tak. Chyba że go przybutuje to wtedy znowu na chwilę wpadnie na 90. Vag pokazuje jak jest na 80 w kabinie to na vagu jest 81. jak w kabinie jest 90 to na vagu jest 84,6'C (może powinna być większa?). Vag nie pokazuje żadnych błędów czyli teoretycznie czujnik temp jest ok. Na blokach gdzie wskazuje temp cieczy, na wszystkich pokazuje taka samą.. np 84,6'C .Czy to co opisałem to już w 100% termostat?? Czy można jeszcze jakoś manualnie sprawdzić nie wyjmujac termostatu, czy to termostat czy coś innego.
P.S. Nawet chlodnice zasłoniłem kartonem i tak mam 80'C. Czy te silniki sie tak trudno dogrzewają?
pozdrawiam
znalazłem coś takiego i dziś przetestuje:
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
Obrazek
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
[ A6 C5] temperatura 80'C czasami 90'C
[ A6 C5] temperatura 80'C czasami 90'C
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witam Panowie.Jestem nowy na tym forum wiec dopiero zaglebiam sie w zasady dzialania tej strony.Jestem posiadaczem audi a6 c5 2.4 97r. i rowniez mam problem z dogrzaniem silnika.Przy temperaturze powietrza 7 stopni na dworze autko po miescie rozgrzewa mi sie do 90 stopni dopiero po 10km.Dzisiaj zaobserwowalem,ze po przejechaniu ok 4km strzalka delikatnie drgnela,zgasilem auto,poszedlem zalatwic sprawe i gdy wrocilem i odpalilem samochod to strzalka znacznie sie podniosla a gdy juz odpalilem auto to spadla.Nie wiem czy to czujnik czy termostat.Ale mam jedno pytanie co do wymiany termostatu...prawda to,ze nie trzeba wcale rozrzadu wyjmowac tylko da sie od spodu jakos wymienic zdejmujac dolna oslone silnika??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze