Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] temperatura 80'C czasami 90'C

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

[ A6 C5] temperatura 80'C czasami 90'C

Post autor: ppeppe » 16 lis 2012, 13:10

Witam,
gdzie jest problem w tym aucie. Po przejechaniu 20km łapie mi temp 90'C dosłaownie na 2 minuty i poźniej spada do 80'C i już właściwie cały czas tak. Chyba że go przybutuje to wtedy znowu na chwilę wpadnie na 90. Vag pokazuje jak jest na 80 w kabinie to na vagu jest 81. jak w kabinie jest 90 to na vagu jest 84,6'C (może powinna być większa?). Vag nie pokazuje żadnych błędów czyli teoretycznie czujnik temp jest ok. Na blokach gdzie wskazuje temp cieczy, na wszystkich pokazuje taka samą.. np 84,6'C .Czy to co opisałem to już w 100% termostat?? Czy można jeszcze jakoś manualnie sprawdzić nie wyjmujac termostatu, czy to termostat czy coś innego.
P.S. Nawet chlodnice zasłoniłem kartonem i tak mam 80'C. Czy te silniki sie tak trudno dogrzewają?

pozdrawiam
znalazłem coś takiego i dziś przetestuje:

termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

Obrazek


2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.
temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.
jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 lis 2012, 18:22

na 99,9% termostat. na postoju nie powinno być problemu z rozgrzaniem do 90, dopiero podczas jazdy temperatura może spaść to oznaka padniętego termostatu. jeśli masz kłopot z osiągnięciem właściwej temperatury w taki sposób to może czujnik oszukuje

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 18 lis 2012, 08:51

i według tego co wrzuciłem w pierwszym poście, wyglada na to że tym razem padł mi czujnik g2.... gdzie jest umiejscowiony czujnik g2 w audi a6 1.9 tdi 131km avf? I ile kosztuja w aso?
Pozdrawiam
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Awatar użytkownika
palec666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 2012, 10:58
Lokalizacja: Słubice

Post autor: palec666 » 23 lis 2012, 11:08

Witam Panowie.Jestem nowy na tym forum wiec dopiero zaglebiam sie w zasady dzialania tej strony.Jestem posiadaczem audi a6 c5 2.4 97r. i rowniez mam problem z dogrzaniem silnika.Przy temperaturze powietrza 7 stopni na dworze autko po miescie rozgrzewa mi sie do 90 stopni dopiero po 10km.Dzisiaj zaobserwowalem,ze po przejechaniu ok 4km strzalka delikatnie drgnela,zgasilem auto,poszedlem zalatwic sprawe i gdy wrocilem i odpalilem samochod to strzalka znacznie sie podniosla a gdy juz odpalilem auto to spadla.Nie wiem czy to czujnik czy termostat.Ale mam jedno pytanie co do wymiany termostatu...prawda to,ze nie trzeba wcale rozrzadu wyjmowac tylko da sie od spodu jakos wymienic zdejmujac dolna oslone silnika??

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lis 2012, 11:12

palec666,
Z Twojego opisu wynika że termostat do wymiany i trzeba rozpinać rozrząd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja