Słabe ogrzewanie na ciepłym silniku.
Słabe ogrzewanie na ciepłym silniku.
Witam, Panowie mam taki problem zdarzyło mi się to dzisiaj podczas dłuższej trasy, zawsze przy takiej temperaturze za oknem jak teraz mam ustawione 23 stopnie z nawiewu przedniego i to mi spokojnie grzeje cały samochod. Dzisiaj też tak miałem połowe trasy przejechałem i nagle grzanie osłabło, przestawiłem na 24.5C to jeszcze jako tako grzało ale później już i to nie wystarczyło. Pomyślałem że może nagrzewnica poszła ale dywaniki są suche nic się nie dzieje, sprawdziałem płyn chłodzący, nie ma go jakoś maksimum ale jak odkręce korek to widać go w pojemniku (sprawdzałem na wyłączonym silniku). Odstawiłem samochod i po 2 godzinach znowu w trase, zauważyłem że jak był zimny silnik 0C temp. wody to leciało ciepłe powietrze z nawiewu tak jak wcześniej, jak tylko temperatura wody podnosiła się podczas jazdy nawiew słabł jak stanęło na 90C powietrze z nawiewu chłodne. Więc możliwe że ma to coś wspólnego z plynem, tylko pytanie o co chodzi? Czy może układ jest zapowietrzony?chociaż sam z siebie chyba by się nie zapowietrzył, a może termostat? Macie jakieś pomysły?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możesz opisywać normlane zjawisko, że po jakimś czasie z nawiewu leci słabiej i chłodniejsze powietrze, wnętrze ma już jakąś temp i nie trzeba kotłować na maxa jak zaraz po uruchomieniu auta.
Spróbuj jak będziesz miał wątpliwości ustaw temp na HI - wtedy nie ma znaczenia jaką temp odczytuje czujnik w kabinie, wali na maxa ciepłym.
Spróbuj jak będziesz miał wątpliwości ustaw temp na HI - wtedy nie ma znaczenia jaką temp odczytuje czujnik w kabinie, wali na maxa ciepłym.
Raczej tp jednak jakiś problem, nigdy tak szybko nawiew się nie ochladzal, a tutaj tylko temp. 90c i już chłodniej zresztą jak jezdze nim codziennie to od razu zauważyłem różnice, poza tym jeżeli by tak bylo to przy ochłodzenie w kabinie znowu mógłbym nagrzac. 

Ostatnio zmieniony 24 lis 2014, 09:14 przez Micklbn, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale dziwne ze ochladza się dopiero jak woda zaczyna się grzac, tak jakby samochód potrzebował więcej wody do chłodzenia silnika i mniej wody idzie do grzanie w kabinie, ale nie wiem za co się zabrać
[ Dodano: 2014-11-24, 17:28 ]
Teraz sprawa wygląda tak, wymieniłem filtr kabinowy i ogrzewanie wróciło tylko przy ciepłym nawiewie spada temperatura wody do 80 stopni, czy to może być termostat?
[ Dodano: 2014-11-24, 17:28 ]
Teraz sprawa wygląda tak, wymieniłem filtr kabinowy i ogrzewanie wróciło tylko przy ciepłym nawiewie spada temperatura wody do 80 stopni, czy to może być termostat?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
może być termostat. sprawdź jak zachowuje się temperatura podczas postoju a jak podczas szybszej jazdy. jeśli podczas jazdy spada poniżej 90 a na postoju będzie się trzymała to termostat do wymiany. aby być pewnym w 100% możesz sprawdzić temperaturę na vagu czy pokrywa się z tą na zegarach. wtedy wykluczysz wadliwie działający czujnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 mar 2011, 12:06
- Lokalizacja: Bliżyn
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
aby zdiagnozować czujnik najlepiej podłączyć vaga i porównać temperaturę na kompie i na zegarach, powinna się pokrywać. spróbuj też zagrzać auto na postoju, po skończonej jeździe zostaw niech jeszcze trochę popracuje, w końcu powinna temperatura dobić do 90 stopni bo motor nie jest chłodzony pędem powietrza. jeśli tak się stanie a potem podczas jazdy kiedy pęd powietrza zacznie chłodzić płyn w chłodnicy i temperatura spadnie to na pewno termostat
Ok Panowie u mnie się rozwiązało. Wymieniłem głupi filtr kabinowy i grzanie na 23s wróciło tak jak było, z początku temperatura wody była 80c ale już jest ok tzn. grzeje się do 90c i stoi (póki co) nie jeździłem jeszcze jakoś w dłuższej trasie tylko tyle co po mieście więc to jeszcze jest do sprawdzenia, ale ciepły nawiew wrócił od razu po wymianie filtra. Dziwna sprawa bo ten filtr to można powiedzieć tylko jakieś płótno do niczego nie podpięte, dodatkowo nawiew zepsuł mi sie nagle, ale tak czy siak już jest ok, na przyszłość dla innych - sprawdzcie kabinówkę.